Spring naar bijdragen

What a beautiful morning


HermanK

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik ben Herman.

Ik heb ongeveer vijftien jaar serieus veel gedronken, gerookt en geblowd.

De laatste jaren dronk ik per dag ongeveer drie bacardi cola, om mee te beginnen. Daarna vervolgde ik mijn lekkers met ongeveer acht halve liters bier. Daarna smaakte de anderhalve liter rode wijn me geweldig! Daarbij rookte ik ongeveer veertig sigaretten en blowde twee joints. Sinds vorig jaar 13 augustus ben ik daarmee gestopt.

Het gestopt zijn heeft veel voordelen.

Groetjes van Herman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Herman,

Nou zeg dat is niet mis wat jij allemaal met je lijf gedaan hebt, maar ontzettend goed dat je vorig jaar gestopt bent met blowen, dus de eerste stap is al gezet.

Wil je helemaal stoppen met alles of wil je proberen gecontrolleerd te gebruiken? Heel belangrijk dat je dat weet, dan kan je op een goeie manier beginnen aan het proces.

Ik wens je heel veel sterkte met alles.

We zitten bij ditjes en datjes de dagdraad.

Wip eens binnen. De koffie is klaar.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Herman

het gestopt zijn heeft veel voordelen,

hoe waar!

en het gestopt blijven

maakt mij heel gelukkig en tevreden ook.

Dus dag per dag

weer ervaren dat dit leven

het waard is om zuiver geleefd te worden

met ups en downs

met fouten en leermomenten

en dat hier te mogen en kunnen delen

geluk, gezondheid, geschreven gevoelens:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Herman,

Ook van mij welkom hier. Ik heb een berichtje naar Tactive gestuurd dat je met je volledige naam bent ingelogd. Dit is (om te lezen) een openbaar forum, dus misschien is het beter dat je dat verandert.

Wat knap dat je met roken, drinken en blowen gestopt bent. Heb je er hulp bij gehad?

Ik heb het via de internetbehandeling van Tactive, en met de hulp van dit forum, aangepakt. Daarbij heb ik uiteindelijk wel gemerkt dat matig drinken voor mij een grotere opgave bleek dan helemaal stoppen.

Ook ik sta nu weer heel anders in het leven. Het stoppen met drinken heeft vooral ook mijn relatie gered en ik kan mezelf weer recht in de ogen kijken. Terwijl ik normaal heel eerlijk ben, loog ik over mijn drankgebruik. Ook de schaamte de volgende morgen, als het weer fout gegaan was, vond ik vreselijk. Partner die je niet vertrouwt, omdat je al zo vaak je beloften hebt verbroken! Pffff, ik ben blij dat het achter me ligt en ik wil nooit meer terug.

Ik wens je veel succes, nu en in de toekomst,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo bb,

Hoe ik dat geflikt heb. Men zegt wel eens dat je het niet alleen kunt. Ik denk dat het leven iets is wat je wel samen doet, maar elke slok die ik drink, en stel dat het thee zou zijn, die gaat wel door MIJN keel. Ik kan ervoor kiezen om het niet te doen.

Verder leek het mij wel heel erg "cool" als ik ineens gestopt zou zijn, zo vanuit mezelf. Het leek me ook heel erg leuk om te zien hoe mijn omgeving erop zou reageren.

Nou ben ik gezegend met heel wat vrienden, en die zijn blij met mij!

Ik wilde de zon weer zien, het licht, het mooie leven. Ik was zo down geworden van al dat gif. Ik wist dat er maar één manier was om er weer bovenop te komen. Stoppen met het innemen van gif.

Het klinkt simpel zoals ik het hierboven eltaleer. Zo simpel is het natuurlijk niet. Daarom was ik ook benieuwd naar de verhalen van anderen. Vandaar dat ik hier ben komen aanwaaien.

Groetjes van HermanK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag HermanK,

Met alcohol, roken én drugs te gelijk stoppen lijkt mij onmogelijk, behalve als

je een jaartje opgeborgen bent.

Heb jij soms een jaartje "lik" achter de rug ;) ?

Ik begrijp dat je daar niet over wilt praten maar was zomaar een ingeving omdat

je geen uitleg gaf van hoe en wat.

Als ik het mis heb dan oprecht sorry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo bb,

Ik heb geen jaar "lik" achter de rug.

Zoiets als roken deed mij pijn. Ik kon pas roken wanneer ik genoeg had gedronken, om verdoofd genoeg te zijn het roken aan te kunnen. En roken wilde ik!

Meteen met bier beginnen, dat ging niet. Dan moest ik bijna kokhalzen. Zodoende begon ik altijd met twee a drie bacardi cola. Dan lijkt het net alsof je cola drinkt en ondertussen krijg je toch alcohol binnen. Ik had het evengoed best wel moeilijk bij het drinken van mijn eerste alcoholische drankjes van de dag.

Ik had en heb een fulltime job ook nog! Mijn verdoving op het werk begon zo rond een uur of drie 's middags uit te werken. Ik had het dan erg moeilijk.

Na mijn werk fietste ik dan, heel traag en pijnlijk, richting de coffee shop. Daarna nog eens naar de supermarkt om al die zware halve liters bier en flessen wijn te kopen. Tot slot nog aan een aparte bali gaan staan om sigaretten te kopen. Wat een werk! En wat een slavernij!

En dan begon mijn avond. Pas na zoveel alcohol te hebben gedronken, durfde ik pas mijn eerste sigaret, waar ik al de hele tijd zin in had, op te steken. Rond een uur of half elf 's avonds voelde ik me pas eens een keertje lekker. En dan had ik nog maar een beetje avond over.

Enfin, ik was alleen in staat om te roken mét alcohol. Toen ik met alcohol was gestopt, hield het roken en daarmee ook het blowen meteen op.

Ik hoop dat ik je vraag naar tevredenheid heb beantwoord.

Verder zie ik zoiets als alcohol ook als drugs. Als je daar veel van op hebt ga je er onder andere scheef van lopen. Ik noem maar een dwarsstraat. ;-)

Groetjes van HermanK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi HermanK (het lijkt wel een afkorting in een crimi ;) )

Dat is wel een hele aparte verslavingspatroon geweest, maar misschien wel jouw

redding dat je vrij abrupt hebt kunnen stoppen met meerdere verslavingen.

Ben benieuwd hoe je met trek en eventuele uitglijders of terugvallen bent

omgegaan het afgelopen jaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joris,

Ik had al gauw door dat ik mijn leven op allerlei manieren anders zou moeten gaan leven om het makkelijker te maken. Ik dronk, rookte en blowde vaak, terwijl ik naar mijn favoriete muziek aan het luisteren was. Of ik luisterde naar mijn favoriete radio zender. Drinken, roken en blowen mocht ik ook graag samen doen met vrienden die dat ook zo deden. Samen lekker uit je dak!

Dit doe ik allemaal niet meer. Ik luister nog wel eens muziek, maar niet zoveel meer en niet meer zo luid! ;-) Ik ga trouwens ook niet meer naar de kroeg.

De vrienden met wie ik graag mocht samen feesten met drank en muziek en meer, die vrienden zijn altijd in mijn hart, maar ik hoef niet meer zo dat met ze te doen: drinken, roken, blowen, feesten en beesten. Dat is ook niet meer zo passend bij mijn volwassen wording (ik ben trouwens 42).

Gelukkig heb ik ook vrienden die niet of niet zoveel drinken. Daar ga ik nu wat vaker mee om. Ik ben vaker buiten. En wat hou ik daarvan! Ik zie er gezond uit nu. Ik heb een mooi kleurtje gekregen. Mijn ogen zien er niet meer zo troebel uit. Ik lees wat meer. Ik kijk iets meer tv en ik zit iets vaker achter de computer.

Ik mis het feesten en drank en andere drugs nog wel eens. Maargoed; dat hoorde eens bij mij. Het hoort bij mijn verleden. En het verleden, dat ben ik ook. Ik heb ervan genoten. Maar! Dat was toen. Nu geniet ik van andere dingen. En het leven heeft nog honderdduizend andere dingen te bieden!

Groetjes van Herman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook hier de welverdiende slinger Herman

voor een heel jaar

zonder drank

zonder sigaretten

en zonder drugs

soms betekent de 13e een geluksdag.

What a beautiful morning:rose:

Gefeliciteerd!

:musicnote:B):musicnote::present::musicnote::sun::musicnote::heart::musicnote::light::musicnote::rose::musicnote::P:musicnote:B):musicnote::present::musicnote::sun::musicnote::heart::musicnote::light::musicnote::rose::musicnote::P:musicnote:B):musicnote::present::musicnote::sun::musicnote::heart::musicnote::light::musicnote::rose::musicnote::P:musicnote:B):musicnote::present::musicnote::sun::musicnote::heart::musicnote::light::musicnote::rose::musicnote::P:musicnote:B):musicnote::present::musicnote::sun::musicnote::heart::musicnote::light::musicnote::rose::musicnote::P:musicnote:B):musicnote::present::musicnote::sun::musicnote::heart::musicnote::light::musicnote::rose::musicnote::P:musicnote:B):musicnote::present::musicnote::sun::musicnote::heart::musicnote::light::musicnote::rose::musicnote::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...