Spring naar bijdragen

Dinsdag 27 januari


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Blekje, toen ik zzp'er was gebruikte ik Acumulus van Siel BV

https://www.siel.nl/acumulus.php

Dat is online je boekhouding doen, btw-aangifte, en direct zien

Hoe je ervoor staat. En de jaarrekening rolt er ook automatisch uit.

Je kunt deze mensen ook om advies vragen als je iets ingewikkelds

hebt met bijv. een tussenrekening of zo. En dit alles voor nog

geen tientje per maand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie voor het meedenken. Joris, dit is super. Voor nog geen tientje! Ga ik mijn dochter doorgeven en dan leg ik haar wel uit hoe ze het in moet voeren en mijin schoonzoon het principe van een balans en resultatenrekening. En een website met snelcursus boekhouding. Ik had het haar beloofd omdat ze maar heel weinig ermee verdient op 't moment. Ik denk dan in mezelf dat als ik het niet had aangeboden om te helpen, ze zich misschien bedacht had om het als bedrijf te doen en dat ik nu verplicht ben om het ook door te doen. Maar dat is onzin natuurlijk. Zij heeft helemaal niet het idee dat een boekhouding zo ingewikkeld kan zijn. Ik doe het nu op een Excel sheetje.  MG, mijn zwager is bang dat een professionele bewindvoerder er met haar spaarcentjes vandoorgaat. Dat kan ik hem niet uit zijn hoofd praten. En het kost geld zegt ie. Ja, nu kost het ook geld, maar dat krijgen mijn man en mijn zwager dan. Mijn man interesseert dat geld niet maar zijn broer is daar heel anders in. Maar ik ga eerst dit jaar kijken hoe het gaat met die verantwoording en als het meevalt blijf ik het gewoon doen. Zo veel is het nu niet meer. Maar als het me te veel is, dan doet mijn zwager het maar lekker zelf en trekt mijn man zich ook maar terug als bewindvoerder. Maar ik denk bij alles: ach zoveel is het niet, doe ik wel even. Maar ja, ondertussen wordt het een hele berg. Ik moet nu ook voor onszelf btw aangifte doen voor de zonnepanelen die we deze week krijgen. Als je van de aanschaf de btw terug wilt, dan moet je ook opgeven hoeveel stroom je teruglevert aan het energiebedrijf. Is ook allemaal niet veel werk, maar zitten weer allemaal regeltjes aan vast die uitgezocht moeten worden. En dan straks de inkomstenbelasting van onszelf en van mijn schoonzus, maar dat wordt allemaal een maand later dit jaar. Ik kan de dingen ook moeilijk uit m'n hoofd krijgen. Ik ben nu wel rustiger, maar ja die pil zorgt er weer voor dat ik ook niet veel andere dingen meer kan doen, want ik ben zo sloom als wat en moet drie keer zo lang nadenken voor ik door heb hoe mijn naaimachine werkt. Rotzooi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag beste mensen,

 

Administratie..

Wat een werk he Blekje.

Weet er alles van als zzpér

Maar de meest ingewikkelde dingen, besteed ik toch liever uit.

Dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn hoor.

Zeker, als je veel dingen al kan voorwerken.

De suggestie van Joris, lijkt ook een goede tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Ach ik probeer me niet druk te maken, want meestal gebeurd dat als ik van alles ga invullen, wat er allemaal kan gebeuren.

Ze zijn tegenwoordig zo ver met van alles.

Ja en het manneke heeft al meerdere malen in het ziekenhuis gelegen dus zal hij er zelf ook wel heel erg van balen.

Maar apie is mee gegaan en das al een hele geruststelling voor hem.

Gewoon maar afwachten.

 

Hier broccoli met twee lekkere halskotelletten. Slurp mmmmmm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net effe schrik van mijn leven gehad.

Zusje met de auto over de kop geslagen op de snelweg.

Auto total-loss, gelukkig is ze er met een bont en blauw lichaam en een schaafwond vanaf gekomen.

Effe bijkomen en eten en dan maar eens langs bij de brokkenmaker...

Sluit in ieder geval de dag alvast droog af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het juiste antwoord verwijs ik U graag naar Plopke ;)

Maar ik geloof dat het zo'n beetje boven aan de rug van het varken zit, en dan heb je nog ribkoteletten.

En ik heb een goeie dag gehad Sugartje en jij? Gaat het ook een beetje met jou?

 

Blekje het schijnt lekker te zijn insecten, je kan ze ook al kopen bij Jumbo. Wil dat toch ook eens gaan proberen hoor. Wat voor 'n insecten heb je besteld?

 

Joh Blondie ik kan me voorstellen dat je daar vreselijk van schrikt. Heel veel sterkte dadelijk bij je bezoek. :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Complete renovatie bol. Ben erg dankbaar dat ik kans krijg van bewindvoerder om het te mogen doen, maar toch.

 

Morgen mwer hier, kijken of ze kan helpen, al mag ik haar niet.

 

Als het ooit achter de rug is, krikt het mijn zelfvertrouwen wel behoorlijk op hoor.

 

En geen last gelukkig van alcohollucht uit mond, haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o, renovatie van je gebit. Brrrr. Sterkte. Nou Blondie, dat kan ik me voorstellen dat dat schrikken is. Dan heeft je zus behoorlijke mazzel gehad. Over de kop en alleen bont en blauw. Maar vast ook een enorme schrik waar ze van bij moet komen.

Ik heb al zo'n groentehamburger van Insecta gehad van de Jumbo. Ze hebben daar geen losse insecten. Dat zal wel te veel mensen afschrikken. Toen ik naar die burgers vroeg, trok die meid zo'n vies gezicht alsof ik haar een oneerbaar voostel deed: gaat u dat echt proberen? En het is gewoon allemaal vermalen met maar 14% buffalowormen. Ik vond hem echt lekker. Ze hebben van Insecta ook nuggets met ook 14% buffalowormen. Ik heb twee doosjes meelwormen, een bakje sprinkhanen en een bakje buffalowormen besteld. Heb al een receptenboekje. Het is allemaal gevriesdroogd en ik vind het schreeuwend duur. Zit al te overwegen om dan zelf maar meelwormen te gaan kweken als ik ze lekker vind. Maar ik kan nog geen plant in leven houden. De huisdieren nog wel gelukkig, maar die komen ook wel zelf als ze iets nodig hebben en die lopen hier rond. Die wormen gaan veilig in bakjes op mijn hobbykamer. Kan ik ze maar zo vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we meer naar dat soort eten toe gaan, zal er misschien wel minder honger in de wereld zijn. Want sprinkhanen zijn een plaag. als ze dan eens een grote pan met frietvet daar neer zouden zetten dan hoeven de springdingen er alleen maar in te springen en huppeta aanvalhuuuuu. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we meer naar dat soort eten toe gaan, zal er misschien wel minder honger in de wereld zijn. Want sprinkhanen zijn een plaag. als ze dan eens een grote pan met frietvet daar neer zouden zetten dan hoeven de springdingen er alleen maar in te springen en huppeta aanvalhuuuuu. :P

Jippieeeeeeee. Maar wij in het westen hebben niet zo veel zin om achter ze aan te vangen, dus gaan we alles kweken. In Azie plukken de vrouwen ze gewoon uit de basten van de bomen. Insecten staan ook te ver van de mens af om ziektes over te brengen. Ik hikte er een half jaar geleden ook nog tegen aan, maar het lijkt me nu een spannend avontuur. In mijn omgeving moet niemand er iets van hebben. Mijn man wil het ook maar schoorvoetend proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vervelend Fruitvlieg dat je er zo mee zit. Ik had het gisteren ook wel toen ik dat allemaal las, maar ik weet ook van mezelf dat ik het niet af en toe kan doen. Dus blijf ik maar dicht bij mezelf en mijn eigen gevecht. Niet iedereen voert hier natuurlijk hetzelfde gevecht op hetzelfde moment en op dezelfde manier. Daarvoor zijn we allemaal individuen. Wel met een gemeenschappelijke factor. Maar wel heel goed dat je het toch benoemt wat je dwars zit. Het komt bij jou misschien net op een ongelegen moment binnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...