Spring naar bijdragen

Vrijdag 16 januari


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

Voor Agnieta, hoop dat je dit nummer ook leuk vind.

Met mijn tekst van nothing else matters

Niks is zo waardevol als feesten zien tussen moeder en kind, dan vervaagd de wereld rond hen heen.

Houdingen en jassen worden uitgetrokken en je kan jezelf zijn. Met je kind.

Voor jullie dus!

En ik probeer morgen om 19 uur hier te zijn en dan mag je je afreageren op mij als je wil en je het gebruiken kan.

 

bewerkt door Spud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik ergens heel erg tegenop zie en ik ging drinken dan was dat achteraf sabotage met als doel het mijden waar ik tegenop zie, Vluchten voor wat je eng en lastig vind in plaats van angsten tegemoet gaan en.......er een leuk feestje van maken.

 

Door het drinken zou ik me morgen rot voelen, niet blij zijn en zeker niet leuk voor anderen. Dan had ik met succes mezelf gesaboteerd en me een excuus gegeven dat het feestje waarschijnlijk gezelliger is als ik niet kom.....

 

Een begeleider wees me op wat zij zelfsabotage noemt en we doen dit best vaak. Huishouden doen als we moeten leren, of blijven hangen op FB als er een verslag af moet. Drinken om te vergeten en morgen een slap excuus te hebben om iets te mijden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps dan had ik het verkeerd ingeschat! Agnieta.

Maar als je er zo geen zin hebt? Heeft je zoon wel zin?

 

Want als jullie er beide geen zin in hebben dan kunnen jullie toch ook naar een pretpark gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt wel wat je zegt Erik.

 

Als ik echt iets niet wil doen en me gedwongen voel. Gebruik ik drank als sabotage middel. Van te voren iets gedronken, weet ik zeker dat ik niet meer ga.

Weet allang dat ik niet meer gezellig ben als ik drink.

 

Maar toch is en blijft dat makkelijker om te zeggen dan "het voelt niet goed voor me" "ik ga over mijn grens ermee" "achteraf zie ik het toch niet zitten"

Dan is zeggen "ik heb weer gedronken" een makkelijkere en minder discutabele uitvlucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit om een praatje verlegen geloof ik. :blush:

En dat, terwijl ik op de weg naar huis juist dacht. "1 broer, 1 vader en 1 moeder wil je niet op 1 dag meer hebben Spud"

"arme 2de broer nog, die moet altijd afzien, die skip ik het vaakste, maarja dat komt omdat je onderhand 4 weken van te voren een afspraak met hem in moet plannen" Wel ronduit de knapste, de liefste en de mooiste van ons! :D:heart:

bewerkt door Spud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik; ik snap je niet zo goed..

...

 

Ik schreef hoe drank bij mij zou kunnen werken als ik iets had als een feestje waar je tegenop ziet (mooi en verplicht gezellig doen) Jezelf saboteren; iets doen waar je eigenlijk van weet dat het hetgeen waar je tegenopziet lastig maakt. Net zo lang facebooken tot je geen tijd genoeg hebt voor een verslag en dan zeggen het heeft toch geen zin meer want geen tijd genoeg. Zo ook nu drinken -->kater --> erg lastig om dan mooi en gezellig op een feest te zijn. Dan zou het niet drinken de sabotage zijn......Maar ik schreef uit mijn beleving hoe ik dingen kan organiseren om verkeerd te laten lopen met een excuus erbij......Wie weet herken je het gewoon niet. Jij bent ik niet.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik ben jou niet Erik, maar wat jij schrijft heb ik dus wel iets aan. Mooie uitspraak trouwens.

Ik ga wel naar feestjes en maak er mijn eigen feestje van.

Omdat ik inmiddels weet dat de sociale normen mijn normen niet zijn. Omdat ik er vrij weinig van snap of hoogst wrs mij niet interesseert.

Dus ik doe toch wel raar en daardoor voel ik me op me gemak zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt Erik, ik  heb liever 1 iemand volledig contact mee. Dan dat ik mijn energie moet verdelen over tig mensen per dag.

Met normale mensen is dat al moeilijk maar met mijn familie nog moeilijker. Veel omschakelen zeg maar qua gevoel. ;)

bewerkt door Spud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...