Spring naar bijdragen

:-)


fleurtje

Aanbevolen berichten

Hoi

Zoals al eerder gezegd. Ben dus nieuw hier..
Het is een beetje lastig om te beginnen bij het begin. Toen ik jong was en tot en met een leeftijd van 21 jaar dronk ik enkel bij het uitgaan. Ik vond het zelfs helemaal niet lekker. Maar toch leuk om met leeftijdsgenoten er eens flink in te vliegen. Tot dan totaal geen probleem. Dronk al zeker niet in de week.

Op mijn 21ste leerde ik iemand kennen die dagelijks wiet rookte. Had nog nooit zoiets gezien laat staan het uitgeprobeerd. Uiteindelijk drie jaar in deze relatie gezeten en heel afhankelijk van het spul geworden. Leerde de toemalige vader van mijn dochter kennen en het gebruik minderde maar het was er nog steeds. Toen ik zwanger werd rookte ik het spul niet meer. Dronk ook niet overmatig. Héél soms een glaasje wijn. Na zes jaar kwam deze relatie tot een einde.
Voor zover ik me kan herinneren dronk ik na deze breuk nog steeds niet overmatig..denk ik..maar het bouwde zich wel op in vijf jaar tijd. Dat moest wel want anders zou het toen niet zo ver gekomen zijn. Heel gek ook want één van de vele redenen dat deze relatie strandde was net zijn overmatig gebruik. Soit...
Kan me nog heel goed herinneren dat ik toen héél wat binnenspeelde. Voor mij dan toch...dronk voornamelijk wijn. Mijn dochter was natuurlijk een stuk jonger maar zag zeker dat er een probleem was. Nu nog steeds, dat staat buiten kijf. Het gevoel is dan ook altijd dubbel als ik drink..iets drink..

Een twee jaar geleden leerde ik iemand anders kennen. Inmiddels op een leeftijd van 36. Dronk nog steeds veel maar kon het goed verbergen. Was wel overgestapt op bier want wijn kon ik niet goed meer verdragen. Kon er ook niet zoveel van drinken. Bovendien had ik met bier het hongergevoel niet zo.
Het drinken werd minder maar nog steeds veel te veel. Voor hem ook een probleem want mijn attitude veranderde ook als ik in die roes zat. Moest dan zelfs nog niet superveel gedronken hebben. Soms stopte ik voor twee weken maar het riep me telkens terug (ofzoiets). Ik vond het gewoon fijn en begreep ook niet echt het probleem dat ie had. Elke man mag een pintje drinken, waarom is het zo vreemd als een vrouw het doet? Goedkoop excuus natuurlijk.
De relatie is uiteindelijk afgesprongen..niet enkel om bovenstaand probleem. De breuk was heel pijnlijk voor mij en heb het hier nog dagelijks moeilijk mee. Mijn broer stierf twee weken na de breuk. Sinds dan vecht ik tegen depressieve gevoelens en keer ik meer en meer naar alcohol. Nog steeds niet in die mate dat ik elke dag met mijn hoofd boven de pot hang (het is spijtig genoeg ooit wel zo geweest) maar ik lijk het wel elke dag nodig te hebben. Vroeger, in mijn ergste periode dronk ik voor ik ging werken en na het werken. Nu enkel als ik van het werk thuiskom.

Heb er lichamelijk wel last van ondanks dat de hoeveelheden niet zo groot zijn (uitgezonderd het weekend :-(). Vaak voel ik me heel slap. IJl in het hoofd, trillen. Ook heb ik sinds de breuk en dood van mijn broer enorm veel last van paniekaanvallen. Ik weet dat alcohol of het gebruik/ gebrek dit stimuleert. Hoe meer ik heb gedronken, hoe vlugger ik er last van heb. Hoe vlugger ik dan weer drink, hoe vlugger dat het weer weg is. Het duurt wel een tijdje voor het uit mijn lichaam is.

Zou het zo graag laten..ben verdrietig en heb het met het verwerken van bepaalde dingen. Maar voel me ook verdrietig omdat ik niet die kracht lijkt te vinden om het te doen zonder alcohol. Het is zo absurd want het drinken maakt niets beter en maakt niet dat ik iets verwerk.
Voel me schuldig naar mijn dochter toe..Als een vriendinnetje blijft slapen drink ik geniepig in de keuken. Ik weet dat ze het ziet..ik zie het in haar ogen :-(.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé meis wat een ontzettend vervelend en verdrietig verhaal zeg. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je schuldig voelt hierover, ja en die paniekaanvallen kennen sommigen van ons hier ook hoor. Het is heel goed dat je je hebt aangemeld hier, zodat je kunt delen, en leren zien dat wat jij mee gemaakt hebt, meerdere van onze forumleden ook meegemaakt hebben.
Kom maar gauw naar ditjes en datjes toe en vertel en deel maar alles waar jij behoefte aan hebt.
We zijn er ook voor jouw.
Lieve knuffel Bol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Fleurtje,

Wat een verhaal, kreeg het er koud van...Je hebt het zo duidelijk omschreven..
Als ik het goed begrijp wil je aan de ene kant alles zo laten, maar aan de andere kant ook iets aan je alcoholgebruik doen? Of lees ik dat verkeerd?
Je zit in een vicieuze circel zo te lezen: gebruiken om de bijwerkingen (paniekaanvallen en kater) weg te krijgen en daarna begint het weer overnieuw...Weet je dat je depressieve gevoelens ook wel eens veroorzaakt kunnen zijn door je alcoholgebruik?
Goed dat je je hebt aangemeld, dat is stap 1 en nu gaan nadenken wat of je aan deze situatie gaat doen! Doe het voor je dochter en doe het voor jezelf!
Op het forum bij de Ditjes en Datjes Dagdraad kun je veel steun vinden bij het minderen of stoppen met de alcohol. Ook ik dronk veel te veel en het is me gelukt om de eerste en al die erna tot nu toe te laten staan. Mij helpt het om hier iedere dag te zijn en om geen drank in huis te halen. Wanneer ik tijdens een feestje drank schenk, geef ik de restanten mee of mik het door de gootsteen. In het begin kwam ik niet in de wijngang bij de supermarkt, dat durfde ik niet aan. Voel me nu lekker in mijn vel. Slapen was in het begin een probleem, maar gaat nu goed. Snap heus dat ik er nog lang niet ben. Drank zal altijd mijn zwakke plek blijven. Zie het maar als een soort van allergie:(

Heel veel wijsheid toegewenst en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fleurtje welkom fijn dat je even wat laat weten. heb je er misschien over nagedacht om de alcohol de baas behandeling te doen? ik heb hem gedaan er er veel aan gehad. het helpt je om te minder of te stoppen wat je wilt. je weet ook dat je depri kunt worden van de alcohol?
ik lees dat je een dochter hebt, je hebt wel een voorbeeld functie. en ik denk dat zij een hele goede reden is om nuchter door het leven te gaan, dat je later samen terug kunt kijken op haar fijne jeugd.
heb je ditjes en datjes al gevonden? gewoon meeschrijven, niemand kijkt er raar van op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fleurtje,
welkom hier op het forum.
Ook ik ben in eerste instantie voor mijn dochter gestopt
en ben daar nu, 9 maanden later nog erg blij mee.
We zijn nu samen op vakantie en als ik wat aangeboden krijg
zeg ik: ik mag niet meer en zij nog niet.
Voelt goed. Er is nog niet op doorgevraagd, dus ik weet niet eens of mensen wel horen waarom ik niet drink.maakt niet uit, Ik weet het en het gaat goed tot nu toe, want toch wel spannend zo hoor.
Maar Fleurtje als ik het kan dan jij ook. Jouw dochter is vast nog jong, dus als je nu kunt stoppen, kun je respect teugverdienen en reken maar dat ze daar blij mee zal zijn. Schaamte voor haar moeder komt pas tegen de puberteit, maar vanaf 12 jaar begint het zo maar. En als het dan voor drinken is, dan is dat erg zuur. is het voor dingen waar je niks aan kunt doen, ach, dan laat je het langs je af glijden.
Maar dat drinken en schaamte en schuldgevoelens, meis ik hoop voor je dat je het gaat redden.
Onze verstandhouding is er enorm op vooruit gegaan.
Ik heb de ADB behandeling ook gedaan en ben er erg tevreden over. Veel succes Fleur!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is de ADB behandeling juist?
Het is gek hoe, en weet dat het niet zo bedoelt is, pijn het doet als iemand zegt dat ik een voorbeeldfunctie heb. Natuurlijk heb ik deze..En wat je zegt Igor is volledig waar. Natuurlijk is zij een goede reden om nuchter door het leven te gaan en hemel nee ik wil niet dat ze terugkijkt op een mama die het niet goed doet. Maar de woorden doen me alleen maar slechter voelen. Ik ben zo moe..
Mijn dochter is 12 :-(. Ik vecht echt heel fel tegen mezelf..ik probeer het echt wel..Waar moet ik beginnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur je moet eerst beginnen met stoppen met die drank. Daar heb je voorlopig je handen mee vol. Dat duurt gewoon een tijdje voordat dat lukt. Daarna kun je kijken waardoor je bent gaan drinken, maar er komt tevens een stuk rust in jezelf. Je gaat de dingen veel meer 'echt"zien, ik bedoel met je volle verstand, en zonder die alcohol.
Dan kun je al een beetje gaan genieten van het feit dat je nu een gezonde nuchtere vrouw bent en trots kunt zijn. Nou en dan maar genieten meid. Maar eerst zal er een hele hoop rotzooi opgeruimd moeten worden. Alles wat je jarenlang weg gedronken hebt, alle gevoelens die je niet hebt gevoeld.
De toekomst ziet er ook voor jou rosekleurig uit hoor, 't is alleen ff door de zure appel bijten, maar we helpen je erbij. Je moet het alleen doen maar wij staan achter je en steunen je. Houd moed.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...