Spring naar bijdragen

Ik stel me voor


Karin

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik ben Karin en sinds een maand of 4 gestopt met drinken, na een feest waar ik echt ben geschrokken, wat drank betrof, echt ook helemaal geen rem meer voelde. Ik dronk al een paar jaar stevig, eigenlijk om een situatie aan te kunnen die ik niet aankon. Ik had een veeleisende baan, studie, een kind en een relatie waarin ik me binnen een paar jaar tijd vakkundig gesloopt voelde. Tot dat moment waarin ik het gevoel had dat alles wel eens helemaal anders zou kunnen zijn. Dat stoppen toen is me niet licht gevallen, de aanvankelijke kater duurde langer dan een dag en ik was ook even helemaal niet helder, de eerste weken zelfs niet. Toch begon ik me ondanks m'n vermoeidheid, die ik nog steeds niet helemaal te boven ben (maar uiteindelijk lijkt dat een beetje burnout achtig te zijn) fitter te voelen, eigenlijk zelf helemaal anders, meer op eigen bodem, vrijer. Ik weet daarmee niet of ik mezelf echt tot alcoholist reken, maar stevig uitgegleden over de drank ben ik wel. Niet voelt op één of andere manier beter nu dan een beetje of soms. En zolang ik het gevoel heb makkelijk in de "jakkerstand" te komen als ik iets te veel probeer te doen voelt het ook veiliger bij het goedje uit de buurt te blijven.

Bij toeval op dit forum gestuit. Leuk dat het hier over zoveel dingen gaat! "Alcohol de baas", daarom stel ik me voor en hoop met mijn ervaring met drank herkenning te vinden of iets te kunnen geven.

Nuchter droog groetje,

Karin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karin welkom. Meestal ben ik er niet midden in de nacht en ik ga je nu ook geen uitgebreid antwoord geven.
Hier zijn veel mensen die problemen hebben met drankgebruik, of willen delen hoe het leven na de drank is.
Ik wens je veel sterkte met jouw manier van aanpak om te leven zoals jij dat graag wil.
Blijkbaar heb je de dagdraad al ontdekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Karin,

Welkom hier.

De vermoeidheid duurde bij mij ongeveer een half jaar na stoppen. Toen was het plotseling over. Maar had dan ook zuiver te maken met mijn alcoholmisbruik en niets met Burn out. Als je drinkt schijn je nogal een aanslag te doen op je vitamine B voorraad. Een vitamine B complex heeft mij wel geholpen.

Ik wens je veel sterkte en hoop dat je hier de nodige steun ontvangt.

Blij nuchtere groet van Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Karin,

ik hoop voor je dat je de vermoeidheid voorbij gaat komen.
Het is een vervelend bijverschijnsel. Lastig dat je niet zeker weet of dit ook met een burnout te maken
kan hebben. Wat is wat? Ik herken het. Maar alle dagen een fris hoofd is vele malen beter, ook omdat je je weerstand weer gaat opbouwen dan. Weet waarvoor je het doet: sterker worden!
Hoe oud ben je, als ik vragen mag?

Horen we nog eens meer van jou?

Suc6!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Karin,

Allereerst welkom hier! Goed van je dat je al 4 maanden gestopt bent! Heb zelf geen last van vermoeidheid gehad, bij mij werd vooral het slapen na verloop van tijd een probleem. Maar nu heb ik nergens last meer van en voel me prima. Moet wel leren om met de trekmomenten om te gaan en moet wennen aan wat te drinken in de situaties waarbij ik anders altijd een biertje of een glas wijn dronk.
Misschien zie ik je nog bij de dagdraad (de ditjes en datjes).

Veel succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie voor jullie hartelijk welkom.

Ik heb voor de zekerheid inderdaad maar even een multivitamine gehaald, want het klinkt wel logisch. Wat ik ook herken is dat slapen anders gaat dan voorheen, ook in tijden dat ik niet dronk sliep ik als eigenlijk altijd meteen in. Volgens m'n huisarts zou ik dat effect niet meer aan de drank kunnen wijten, omdat dat na 3 maand wel over zou moeten zijn, ik begrijp dat dat langer kan duren dus. Last van trekmomenten heb ik eigenlijk niet gehad en nog niet, waardoor ik wel twijfel, ook het gevoel dat alcohol het heerlijkste was dat bestond, zo heerlijk was het niet, het gevoel dat ik uiteindelijk had dat ik zonder een krat bier in huis of minimaal twee flessen wijn niet rustig zat was een drama vond ik uiteindelijk. Blackouts uiteindelijk, trillen en zweten en toch drinken. Nu na 4 maand begrijp ik het eigenlijk niet meer. Bijna alsof ik nu naar iemand anders kijk over die periode, maar wel met het gevoel dat die periode ook werkelijk ontwrichtend is geweest. Wat er dan ook maar eerst was, de inmiddels ex-parter, die op borderline werd gediagnosticeerd, de baan waarmee ik het toen al zinkend schip dacht te kunnen redden, de drank waaraan ik toch ook een groot gedeelte van de toen heersende problemen wijt. De twijfel aan het hele verhaal met die diagnose omdat drank een grote rol bleef spelen en mijn uiteindelijke wanhoop geen begin meer te vinden aan mijn eigen leven, en ja, ... Toen begon ik met drank. Veel, wijn om door te gaan, wijn om te slapen, wijn om de vernederingen niet te voelen, wijn om de hulpverlening het hoofd te kunnen bieden. Uiteindelijk neem ik niemand iets kwalijk, tenminste m'n ex-partner niet, het lijkt me vreselijk zo te leven, met die moordende onzekerheid. Ik las uiteindelijk twee boeken "Drinken een liefdesvehaal" en "Bordeline". Inmiddels al twee jaar na het beëindigen van die relatie was het ook werkelijk op. Jaren heb ik een poster gehad met liefde maakt meer kapot dan drank kan helen, maar definitief wordt het, drank maakt meer kapot dan je lief is en ik drink niet meer, ik heb gewoonweg te veel ellende gezien met drank. Vreemd genoeg mis ik het niet na zo veel te veel uiteindelijk toen ik echt de kluts kwijt was. Ik zoek na alle toestanden in m'n leven en gedoe met drank wel weer een beetje een begin. Het stemt me hoopvol hier op de site zoveel goede verhalen en discussies te lezen. En misschien duurt het ook wel iets langer die vermoeidheid, ik geef het maar even de tijd. Want toch echt shocking wat drank je kost fysiek. Een echte sloper is het. Voor m'n besluit maakt het overigens weinig uit waar het vandaan komt of hoe het zit, ik ben er niet erg trots op zoveel gedronken te hebben uiteindelijk. Uit schaamte misschien ook dat ik pas nu op zoek ga naar informatie op internet over alcohol en hier kwam. Ik neem aan dat je ook na een ontwrichtende periode met drank op deze site terecht kunt, hoop het tenminste.

Echt warm jullie reacties.

Beetje verlegen groet,

Karin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Karin,
welkom hier en wat schrijf je mooi over je inzichten.
Ik herken er wel dingen in. Met name die vermoeidheid, die is vast ook
psychisch, althans bij mij wel. wat ik jaren weg probeerde te drinken heeft
zoveel energie gekost. Nu ik niet meer hoef te drinken, mag ik pas echt voelen
wat het me gekost heeft al die jaren overeind te blijven. En dat de drank geen stut was
die me overeind hield. Ik heb het zo moeten doen. het is zo.
Ik heb veel gehad aan de ADB behandeling en ben nu bezig met een uitdaging om mijn eerste vakantie zonder drank te vieren. Dat gaf eigenlijk voor het eerst na 9 maanden wat verleiding, maar minder dan waar ik bang voor was.
Ik wens je succes, als je 4 maanden kunt, kun je ook meer, dus ik hoop je op de dagdraad tegen te komen, je hebt vast ook veel te bieden:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie, Jane en Igor.

Ik denk inderdaad ook dat het ook psychische vermoeidheid is. Het drinken zelf kostte natuurlijk daarnaast ook de nodige energie, het is heel veel wat op het forum geschreven wordt ik zal proberen in te tunen.

Groetjes,

Karin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...