Spring naar bijdragen

Dinsdag 2 december 2014


jowan

Aanbevolen berichten

Lady Jane e.a. misschien,

vanavond om 20.30 uur op RTL8 de film Adam. Denk dat die je interesseert.

 

Net terug van de 98e verjaardag van achterbuurman, hoe ver je kunt komen als je nooit alcohol hebt gebruikt en al heeeeel lang niet meer rookt en altijd door weer en wind naar je werk fietst.

Ongelooflijk, het is jammer dat zijn ogen door ouderdom bijna niet meer werken want voor de rest doet alles het prima, zonder nieuwe stukken in of aan zijn lichaam.

Het was heel gezellig met thee en koffie en wat lekkers erbij.

Zo kan het ook, ik was blij dat er geen wijn of zo was, dan mis ik het ook niet en kom niet in de verleiding.

Dat wilde ik graag even delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Agnieta, de laatste date was nota bene met een dame die midden in de verslavingszorg werkt :(. Absurd, maar zo'n leuke meid. Ik heb de schijn 100% weten op te houden, ook al waren we witte wijn aan het pimpelen en ik twee Duvels ipv wijn tussendoor.....

Blijkbaar kan ik de schijn erg goed ophouden: ze viel voor mij, en ik voor wie ze was, maar ik voelde nix lichamelijks. Wel blijven slapen, maar nix meer.

Tevens de meest absurde 1e date: mosselen als 1e gerecht, die niet goed bleken: 24h lopen braken... pffff, niet door de drank hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen en donderdag moet ik colleges geven... Om 06h opstaan om de boel voor te bereiden. eigen schuld, dikke bult. wel wat gedaan vandaag natuurlijk, maar nog lang niet alles, pffffff. Te danken aan Mrs. Drank. Ik ben een slappe lul, doe mijzelf te kort (de studenten niet hoor), ik kan zoveel meer...

 

Nu verdrietig... Dit is niet normaal. Alles op mijn tenen. Pfffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje,

nu je het zegt, daar zit wat in want ik ben helemaal geen held om alleen ergens naar toe te gaan en dan zou moed indrinken wel bij mij passen. Bovendien had ik gisteren de 4e behandeling van mijn nek tegen de chronische hoofdpijn die dit hele jaar al duurt en bijna niet geslapen v.d. nawerking. Pijn in nek en hoofd en 3e nacht achter elkaar dat ik zo slecht sliep, dus het perfecte excuus om maar niet te gaan, vooral omdat overbuurvrouw, die mss mee zou gaan, niet thuis was.

Mezelf een schop gegeven, lekker pak koeken in wijnzak met hartjes, had niet anders en gaan met die banaan.

Er werd wel gelachen om die wijnzak voor een geheelonthouder van bijna eeuw, maar ze vonden de hartjes leuk en hij houdt van zoet .\Ben enorm opgeknapt van de gesprekken met mensen die elkaar al heel lang kennen, maar toch niet zo goed. Leuk.

Ze wisten bijv. niet dat ik dit huis "gekregen" heb van koningin Juliana, nadat ik geklaagd had over de vriendjespolitiek in deze toen nog zeer kleine gemeente. Daarom ben ik ook nooit verhuisd en niet van plan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, vergeten te vermelden, lijdt net als meerderen hier aan een winterdip en hoef uiteindelijk de deur niet uit, want werk niet omdat ik gepensioneerd ben zoals dat zo mooi heet. Helaas zonder aanvullend pensioen, maar ben er trots op dat ik het best red, zelfs met auto en vakantiereisje, soms.

Zie heel erg tegen de feestdagen op en daar valt ook mijn verjaardag in. Het zou best kunnen dat die hoofdpijn de laatste tijd erger is vanwege stress hierover. Vraag me af of er überhaupt een v.d. kinderen komt en wil het niet vragen.

Ik probeer altijd weg te zijn op die dagen (reisje), maar zoals ik me nu voel is dat geen goed plan, als ik amper naar een verjaardag kan/durf. Nog steeds geen besluit genomen, wel kerstreizen bekeken, dat is wel leuk om te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MG<

goed dat ik je hier tref want ik las van je problemen met je ogen en vraag me af of het soms oogmigraine kan zijn geweest.

Dat is wat anders dan gewone migraine, google maar eens. Ik heb het als ik het druk heb of gestresst en voel het nu wel aankomen, kan idd niet meer goed focussen op de letters, net of er blinde vlekjes zitten en daarna komen er strepen en sterren, net als een soort gekleurde bliksem en zie je eigenlijk niets meer, meestal met 1 oog. Dit duurt vaak minder dan een half uur en daarna kun je (lichte) hoofdpijn ervaren. Het is heel eng, maar niet gevaarlijk, is een soort kramp in de bloedvaten v.d. ogen.

Het gebeurde eens in San Francisco toen mijn vriendin en ik op de bus stonden te wachten, toen hij er eindelijk aankwam, moest ze me als een blinde naar binnen helpen. Iemand stond zelfs voor me op en er werd raar gekeken toen ik op bestemming volkomen zelfstandig naar buiten stapte.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond beste mensen,

 

Lidia, goed gedaan en leuk dat je een fijne avond hebt gehad zo.

Blondie beterschap!

Ook Gunn weer aanwezig vandaag; die zal wel nassi goreng hebben gegeten intussen. Hier lasagna, gemaakt door mijn dochter; mijn vrouw is uit eten en naar de film met andere dames.

Sebas ook weer aanwezig, goed om te zien.

 

De winterdip, ik ken hem. Ik voel het ook, maar niet in heftige mate. Een daglichtlamp heb ik ook wel overwogen en misschien koop ik er nog eentje.

 

Drank en waarheid is voor mij een slechte combinatie. Iedere nuance, relativering en overdenking kan wijken onder invloed van drank. Dat betekent niet dat ik zonder drank op lieg, maar wel dat ik er veel verstandiger mee omga. Dat prefereer ik toch ten zeerste en zie het niet als continu toneelspel.

 

Lidia, dank. Zoiets zei de oogarts ook. Het schijnt dat er, met het wat ouder worden (ik wordt deze maand 59), wat zaken in je ogen veranderen. Sommige mensen merken dan verschijnselen zoals ik die had. Omdat het echter ook kan wijzen op loslaten van het netvlies, werd ik even overal tussen gepropt en snel gecontroleerd. Niets aan de hand, over drie weken nog een keertje kijken.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MG,

ha, ha, je hebt de ogen van een jonge god, vergeleken bij mijn achterbuurman, grapje hoor. ;)

Ik vind zien het belangrijkste in mijn leven, omdat ik zo veel lees, heb vaak gezegd dat ik niet zou weten wat met mijn tijd te doen als ik niet meer kon zien. Je kunt idd niet voorzichtig genoeg zijn een netvlies wat is losgelaten, kan niet meer gerepareerd worden.

De buurman naast buurman (11 jaar geleden overleden aan longkanker), was buschauffeur toen zijn netvlies begon los te laten.

Met veel kunst en vliegwerk is het gestopt, maar zijn beroep kon hij natuurlijk niet meer uitoefenen.

Zelf heb ik onder invloed (dit heb ik aan niemand bekend) met mijn nagel in mijn oog gestoken. Dacht dat ik mijn bril op had en wilde hem afzetten om in de TV gids te lezen. Je snapt het al: had hem niet op.

Jaren van pijn, soms heel veel pijn gehad en op het laatst een spoed code voor het VU. En weer de mensen in de buurt waar ik op kon rekenen om me met spoed naar een ZH huis te brengen. Goud waard, kan nooit genoeg terug doen, vrees ik.

Drank maakt meer kapot dan je lief is. Hoe terecht, want het is nooit meer helemaal genezen en wordt nog vaak wakker omdat ik voel dat het weer misgaat, de speciale oogdruppels onder handbereik.

In het Vu is ontdekt dat ik een zeer zeldzame afwijking van het hoornvlies heb (8000 mensen in Ned.), genaamd :

map, dot fingerprintdystrofie.  Het heet zo omdat het er zo uitziet.

Daardoor kon de beschadiging niet helen en trok steeds weer open. Als je ouder wordt worden je slijmvliezen droger en 's nachts knipper je ook niet, maar je ogen draaien wel en dan scheurt het weer open aan de binnenkant van je oogleden.

Wat een mens niet al kan meemaken in zijn leven , naarmate hij ouder wordt, steeds meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ietje,

ja, het is angstig en je weet ook niet wanneer het voorbij is. Ik heb er nu ook zelden nog last van, een keer of 2 per jaar, schat ik.

Je weet vaak niet waarom iets verdwijnt en vaak realiseer je je dat ook niet, tot bijv. nu.

Gelukkig maar, want je kunt zoiets met 3 kleine kinderen al helemaal niet gebruiken, stel je voor dat er iets met ze gebeurt, moet je toch niet aan denken!!

Heel vroeger had ik wel last van migraine, vaak op vrije dagen (verpleging) als ik het erg druk had gehad, maar daar ben ik kennelijk overheen gegroeid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De verjaardag was vanmiddag, dus ik moet nu maar eens gaan koken, de lekkere dingen zijn wel gezakt.

Gelukkig makkelijk, want kostganger eet uit met ex-as-schoonzoon.

O, ja, ik begin oud te worden, had ik al verteld. Maar even geen grapje over Korsakov, erg genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...