Ree Geplaatst 17 januari 2015 Auteur Rapport Geplaatst 17 januari 2015 Ha Gerrit, Ik voel me nu beter dan toen ik dat ene jaar stopte. Ik kijk niet zover vooruit, maar wel ver genoeg om iets te verzinnen voor als het zwaar wordt. Maar tot op heden valt dat heel erg mee. Nog lang niet iedereen in de omgeving is op de hoogte van mijn niet drinken. Dat lijkt het voor mij makkelijker te maken. De vorige keer telde veel mensen met mij mee af. Er werd toen veel nadruk op het wel of niet drinken van alcohol gelegd. Nu dus niet. Geeft me rust. En hoe gaat het nu met jou? Heb je al wat meer duidelijkheid over jezelf gekregen of je meer richting codependency of couterdependency zit? En kun je er vervolgens iets mee? Misschien heb je het al op je draadje geschreven. Ik loop wat achter met lezen . Ik merk wel dat in de maatschappij een glas wijn onlosmakelijk verbonden lijkt te zijn met gezelligheid, genieten van het leven. Nu ik er meer op let, wordt het vaak gezegd en geschreven in bladen 'je leeft maar 1x'. Ja, en daarom kies ik nu net voor een leven zonder alcohol. Mensen die nog wel drinken in mijn omgeving zien het als een straf als ze niet meer mogen drinken. Ik vind het ook niet altijd leuk, maar heb er wel veel plezier van als ik 's morgens weer fit uit bed stap. Hier op het forum wordt je gewoon geaccepteerd hoe je bent. Hier moet je niet dit of dat...hier wordt gesteund waar mogelijk is. Ik wens jou en de rest natuurlijk ook een heel fijn weekend. Ree
Ree Geplaatst 18 januari 2015 Auteur Rapport Geplaatst 18 januari 2015 Ha Gerrit, Heel fijn om te horen. Er komt ooit heel wat los tijdens het niet drinken. En gelukkig voelt het alcoholvrije leven niet slecht. Je had dat echt mooi verwoord met dat schilderij verhaal. Stof tot nadenken Ree
kruidenthee67 Geplaatst 18 januari 2015 Rapport Geplaatst 18 januari 2015 Fijn hoe de ervaringen van anderen je inspireren om het ADB pad te blijven volgen. Ook jouw bijdragen helpen mij. Dank je wel Ree.
Ree Geplaatst 11 februari 2015 Auteur Rapport Geplaatst 11 februari 2015 11 weken al weer achter de rug zonder alcohol. De tijd gaat snel. Ben er nog steeds blij mee dat ik die knoop heb doorgehakt en heb doorgezet. Ik weet dat ik het niet bij eentje kan laten, dus ga ik dat ook niet uitproberen. Het is goed zo. Voorheen vond ik de weekenden een stuk saaier als ik niet dronk. Nu doe ik andere dingen die ik leuk vind. En als ik nog even ergens naartoe wil, kan ik zonder schaamte gaan. Ik hoef niet bang te zijn dat het aan me te zien, horen, ruiken is dat ik heb gedronken. Maar het is niet alleen maar gezelligheid, ook ik heb zo mijn mindere dagen. Maar die had ik voorheen ook, alleen weet ik nu dat het niet aan de alcohol ligt en dat het ook overgaat. Alleen gaat het nu wat sneller over. Ik zit de laatste tijd heel weinig tot niet op het forum, maar wil dat niet helemaal afsluiten. Ben nu met andere dingen bezig. Later weer meer lezen van anderen, nu even niet. En het afvallen? Staat ook even op een laag pitje. Dat pik ik later wel weer op. Zijn nu aan het verbouwen en dan is een minder gezonde hap sneller gepakt dan anders. Voor nu wens ik iedereen vast een heel goed weekend en tot een volgende keer. Ree huttula en Kipje reageerden hierop 2
Skip Geplaatst 11 februari 2015 Rapport Geplaatst 11 februari 2015 Goed zeg Ree. Je weet de weg hier naar toe als t wat minder gaat toch. Fijn voor je zo!
kruidenthee67 Geplaatst 12 februari 2015 Rapport Geplaatst 12 februari 2015 Bedankt voor je update Ree, Je klinkt vastberaden én realistisch...mooi..sterk! Succes met je proces en fijn om af en toe te horen hoe het gaat. Succes met je verbouwing!
Ree Geplaatst 14 februari 2015 Auteur Rapport Geplaatst 14 februari 2015 Hoi allemaal, Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Gisteren naar een Carnavalsavond geweest en het was weer gezellig geweest. Ik had een goed vergelijk. 2 jaar geleden nuchter meegemaakt (zat toen in mijn 1 jaar niet drinken periode) en toen vond ik die meezingavond al leuk, vorig jaar met de rest alcohol mee gedronken en dit jaar weer nuchter. Als ik deze 3 keren vergelijk, kan ik met zekerheid zeggen dat drank echt niks toevoegt. Ook nuchter heb ik heel veel lol gehad. Groetjes en een fijn weekend gewenst, Ree Kipje reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 14 februari 2015 Rapport Geplaatst 14 februari 2015 Mooi... Ik heb drank nooit nodig gehad om lol te hebben. Soms denk ik dat dat wel simpeler was geweest... Een borrel om je wat vrijer te voelen... Ik kan zonder drank prima 'uit mijn dak gaan'. Dansen, 'gek doen', lol maken, veel leuker zonder drank. Juist drank gebruiken om gevoelens te verdoven, weg te drukken....da's veel gevaarlijker. De mensen die nu met carnaval zich eens een paar dagen laten gaan? En daarna weer nuchter verder gaan? Die hebben geen probleem. En daar heb ik ook niet zo'n probleem mee... Fijn dat je een leuke avond hebt gehad...en ga zo door Ree!
Ree Geplaatst 20 februari 2015 Auteur Rapport Geplaatst 20 februari 2015 Laatst droomde ik dat ik per ongeluk een wijntje aangenomen had (en gedronken). Ik voelde me heel schuldig en was kwaad op mezelf. Hoe kon ik mijn aandacht zo laten verslappen? Ja, het blijft oppassen, maar het gaat goed, hoor. In de wakkere wereld nog steeds geen alcohol genuttigd. In het begin was ik bijna iedere minuut van de dag met het niet drinken bezig, en nu ook nog wel iedere dag, maar niet meer zo intensief. De gedachte aan alcohol raakt op de achtergrond, maar is nog wel aanwezig. Ik vergelijk mijn alcoholverslaving met een overwoekerd pad in mijn hersenen. Je ziet het niet meer (ik drink niet meer), maar het pad is er nog wel (ik zou het nog wel lusten). Al vroeg begon ik met drinken. In mijn hersenen werd een zandpaadje aangelegd naar 'alcohol drinken'. Het paadje werd door mijn innerlijke tuinier goed bijgehouden, dus het paadje hield stand. Maar ik maakte steeds meer gebruik van dat paadje. Mijn tuinier maakte er een bestraat wegje van en uiteindelijk werd het een snelweg zonder op- en afritten, verkeerslichten en andere dingen die oponthoud zouden veroorzaken. Tot er plots toch een politiecontrole was en ik werd aangehouden. Ik kreeg rijontzegging, mocht niet meer naar 'alcohol drinken'. Langzaamaan groeide er mos, gras, onkruidplantjes over de snelweg, want ik kwam er niet meer. De handen van mijn tuinier jeukte, want die had wel zin om de snelweg begaanbaar te houden, maar ik wilde niet weer het risico lopen dat ik gepakt zou worden. En nu? Mijn tuinier is nu andere paadjes aan het schoonhouden, paadjes van leuke hobby's, van het genieten van kleine dingen..... Die snelweg naar alcohol drinken is er nog wel, maar het is overwoekert met groen. Als mijn tuinier er even aan werkt, ligt die weg zo weer open. Maar hoe langer het duurt, hoe moeilijker het is om die snelweg weer vrij te krijgen. Misschien brokkelt het asvalt nog wel een keer af en is de weg echt onbegaanbaar geworden. Nu is het nog niet zo ver. Ik zal mijn tuinier nog flink ergens anders aan het werk moeten houden. , want ik wil die snelweg niet meer gebruiken. Fijn weekend. Ree luna1961, Syertse en huttula reageerden hierop 3
kruidenthee67 Geplaatst 20 februari 2015 Rapport Geplaatst 20 februari 2015 Mooi gezegd Ree! Fijn dat je zo goed gaat, ga zo verder! Ree reageerde hierop 1
Monster Geplaatst 21 februari 2015 Rapport Geplaatst 21 februari 2015 Ree, drankdromen kunnen terugkomen, gelukkig zijn de meeste dromen bedrog. Wat fijn dat het zo goed gaat! Ree reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden