Roberto Geplaatst 22 november 2014 Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 Ik heb mij nooit voorgesteld onder Wie is wie. Op 17 september jl. ben ik via Google dit forum binnengerold en heb gelijk mijn vraag gesteld onder Thema's: http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/7812-ontwenningsverschijnselen/ Op die draad kun je mij volgen tot 4 oktober. Deel twee van mijn verhaal (3 oktober - 21 oktober) staat onder Vraag het de hulpverlener: http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/7850-stoppen-met-alcohol-mbv-librium/ Deel drie zijn mijn reacties her en der en mijn deelname aan het Dagpact. Tot gisteren is het mij gelukt om niets te drinken. Ook sinds gisteren had ik "port, port, port, port" in mijn hoofd. Na het lezen van het verhaal over "jeuk, jeuk, jeuk" heb ik voor mijzelf besloten om vandaag toch wat alcohol te drinken. Als experiment, tegen beter weten in. Geen bier, wijn of port, maar twee kleine flesjes wodka. Een zit er nu in en ik voel nauwelijks verschil. (wordt vervolgd) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus79 Geplaatst 22 november 2014 Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 Sterkte Roberto, Tegen beter weten in, heb ik genoeg van hetzelfde gedaan. Steeds met spijt, walging en zoveel berouw. Ik schrik ergens wel omdat ik je ook las hiervoor. Maar, puur mijn eigen verhaal in beschouwing: niets zo gevaarlijk als: het loopt lekker, mijn leven is duizend keer beter... Morgen is een betere dag om te reflecteren. Wat gebeurd is, is gebeurd. Jezelf ervoor afslagen brengt je enkele dichter bij de volgende. Zakje Zal je nog lezen. Probeer morgen niet de eerste te nemen en het te houden op die 2 flesjes. Lieve groet, Lotus79 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 22 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 Lotus, Voor mij is dit een experiment, tot nu toe geslaagd. Het is niet mijn bedoeling om dat experiment morgen voort te zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus79 Geplaatst 22 november 2014 Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 Ok, maar begrijp niet waarom je hier met wil experimenteren... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 22 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 Mijn grootste valkuil is het mij gaan ergeren aan ditjes en datjes. Omdat het allemaal zulke kleine dingetjes zijn, spaar ik dat op. Ook de serieuze bijdragen van mensen over verhuizingen, relatie problemen, opvoedingsproblemen, et cetera. Voor mij is dat allemaal surrogaat, scroll ik overheen. Voor mij is alcohol een autonoom probleem. Heeft voor mij niets te maken met zogenaamde 'onderliggende problemen'. Die heeft iedereen wel, in welke vorm dan ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 22 november 2014 Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 (bewerkt) Ervaren Forummer Forumdeelnemers 1229 berichten 0 waarschuwingspunten Geplaatst Vandaag, 18:00 Roberto, tussen 16.00 uur en 19.00 uur wordt er over de maaltijd geschreven, compleet onduidelijk wat het toevoegt, maar meer dan de helft van de schrijvers vindt het fijn. Ik ga vooral niet schrijven wat ik er van vind. Helaas vind ik er nog steeds wat van. Omdat ik graag zie dat ieder forumlid zich gehoord voelt, én omdat ik mijn sokken even belangrijk vind als andermans eten, stel ik voor dat ik elke dag even meld welke kleur sokken ik draag. Ik meld dat niet structureel, ik volsta met de dagen dat ik online ben op die momenten dat iedereen op het nieau van macaroni blijft hangen. Het niveau is niet fout, wie ben ik zeg, de macaroni is niet fout, waar bemoei ik me mee.......................................het facebook-gehalte slaat soms ieder mogelijk gesprek dood. Wen er maar aan. Vandaag draag ik witte sokken met paarse lijntjes. Van die lijntjes die zweet moeten afvoeren geloof ik. Nou dat doen ze goed zeg. Of ik heb geen zweetvoeten. Kan ook. edit: naam weggehaald 22 november 2014 bewerkt door Monster Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 22 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 Ok, maar begrijp niet waarom je hier met wil experimenteren... Mijn experiment was of mijn lichamelijke klachten ( neuropathie) verdwijnen door het drinken van wodka. Experiment mislukt. Mijn tweede experiment was of ik mijn kritiek op dit forum durf te spuien met alcohol op. Experiment deels geslaagd, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 22 november 2014 Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 Je staat niet alleen, hoewel ik over andere onderwerpen duidelijk oneens met je durf te zijn. Dat maakt een dialoog ook zo mooi. Je moest es weten hoe fijn ik het vind om te weten dat sommige forumleden dagelijks de badkamer betreden. Echt heel fijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 22 november 2014 Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 Roberto, heb je kritiek dan? Zonder alcohol op heb ik een voorzet gegeven in de vorm van een ingetrapte open deur................your turn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 22 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 (bewerkt) Monster Ervaren Forummer Forumdeelnemers 1229 berichten 0 waarschuwingspunten Geplaatst Vandaag, 18:00 Roberto, tussen 16.00 uur en 19.00 uur wordt er over de maaltijd geschreven, compleet onduidelijk wat het toevoegt, maar meer dan de helft van de schrijvers vindt het fijn. Ik ga vooral niet schrijven wat ik er van vind. Helaas vind ik er nog steeds wat van. Omdat ik graag zie dat ieder forumlid zich gehoord voelt, én omdat ik mijn sokken even belangrijk vind als andermans eten, stel ik voor dat ik elke dag even meld welke kleur sokken ik draag. Ik meld dat niet structureel, ik volsta met de dagen dat ik online ben op die momenten dat iedereen op het nieau van macaroni blijft hangen. Het niveau is niet fout, wie ben ik zeg, de macaroni is niet fout, waar bemoei ik me mee.......................................het facebook-gehalte slaat soms ieder mogelijk gesprek dood. Wen er maar aan. Vandaag draag ik witte sokken met paarse lijntjes. Van die lijntjes die zweet moeten afvoeren geloof ik. Nou dat doen ze goed zeg. Of ik heb geen zweetvoeten. Kan ook. Monster, Ik heb al eerder voorgesteld om het Dagpact te scheiden van de Dagdraad en ditjes en datjes. Ik heb geen enkel probleem met wat mensen hier met elkaar willen delen. Zelf heb ik daar geen enkele behoefte aan. En ik kan mij goed voorstellen dat anderen/ nieuwe mensen op dit forum daar op afknappen. Gerrit is de enige die die mensen aan boord probeert te houden. Aan al jullie forumleden de vraag: denk eerst na voor je reageert. Klikken op Vind ik leuk en vervolgens nog een keer schrijven dat je het echt wel leuk vond is voor mij 'wasting of time'. Ik begrijp ook heel goed dat je door een alcoholverslaving in een sociaal isolement gekomen bent. Daar moet je aan gaan werken, zeker de zogenaamde 'gevorderden'. 22 november 2014 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus79 Geplaatst 22 november 2014 Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 Hey Roberto, Ik heb in een eerdere stoppoging ook klachten gekregen als zenuwpijn, gewrichtspijn, tandpijn... Ook geëxperimenteerd toen omdat ik het zat :-) was. En nou ja, na een paar glazen trok die pijn weg... Dook ook pas terug op na een paar dagen nuchter.. Om maar te zeggen dat alcohol op zich wel pijnstillend werkt, natuurlijk. Maar het probleem is er natuurlijk nog steeds, in ergere vorm perhaps. Is de neuropathie gediagnostiseerd, voor zover dat kan? Door niet te drinken kunnen zenuwcellen zich wel gedeeltelijk herstellen, net als levercellen.. Alle begrip voor je experiment, maar ik zou de dappere, mooie weg die je ingeslagen was, morgen gewoon verderzetten en dit tussendoortje snel vergeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 22 november 2014 Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 (bewerkt) Niemand is gevorderd. Iedereen is even ver; nl clean of niet clean. Klaar. Ik ken geen ex-alcoholisten die in een isolement zitten. Ik ken wel drugs- en medicijnverslaafden met die bijverschijnselen. Weet je zeker dat je niet aan het reflecteren bent? edit: spatie aangebracht 22 november 2014 bewerkt door Monster Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 22 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 Niemand is gevorderd. Iedereen is evenver; nl clean of niet clean. Klaar. Monster, Mee eens. Waarom dan op dit foruim: http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/7900-droog-het-weekend-door/ en http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/2518-jaarpact-voorgevorderden/ Is dat arrogantie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 22 november 2014 Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 je hebt een punt................ het is vast niet arrogant, wel ongelukkige woordkeuze hoe draai ik me hieruit: als ik schrijf het is niet arrogant maar gewoon dom dan is dat te kort door de bocht Jij weet ook: hoe meer kanten je bekijkt, hoe genuanceerder je zelf ook wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus79 Geplaatst 22 november 2014 Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 Monster, in een eerder bericht op deze draad is je naam en achternaam zichtbaar? Het gekopieerde stuk.. Niet de bedoeling lijkt me.. Wilde het even melden maar je hebt het misschien zelf al gezien. Hoe kan dit eigenlijk vraag ik me af? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 22 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 je hebt een punt................ het is vast niet arrogant, wel ongelukkige woordkeuze hoe draai ik me hieruit: als ik schrijf het is niet arrogant maar gewoon dom dan is dat te kort door de bocht Jij weet ook: hoe meer kanten je bekijkt, hoe genuanceerder je zelf ook wordt. Dom is het juiste woord. Zelf vind ik onnozel wel een leuk woord. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 22 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 Als ik voor mijzelf eerlijk ben: Ik ben compleet afgeknapt op dit forum door een bepaald persoon. Die heb ik gerapporteerd bij de moderator. Niets meer van gehoord. Ook niet na een herhaald verzoek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 22 november 2014 Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 de wegen van de moderator zijn ondoorgrondelijk. Ieder hier heeft zijn eigen ervaringen daarmee. Sommigen lopen ermee weg; ik loop ervan weg. Afknappen is niet bepaald erboven staan. Kun je je er niet van losmaken, of is die bepaalde persoon iemand op een voetstuk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 22 november 2014 Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 ikzelf zie niet mijn achternaam of wat ook................ ik zie dikke stippen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 22 november 2014 Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 dank je Roberto!! Ik heb mijn naam al weggehaald, als jij dat nou óók doet dan lijkt het weer wat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 22 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 Ik heb voor vandaag mijn keus gemaakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 23 november 2014 Rapport Share Geplaatst 23 november 2014 Vind ik leuk....sorry hoor maar dat moest ff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 23 november 2014 Rapport Share Geplaatst 23 november 2014 Fruit je slaat de spijker op zijn kop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 23 november 2014 Rapport Share Geplaatst 23 november 2014 Poeh Roberto, ik schrik hiervan. Van jouw experiment bedoel ik dan. Hoe is het nu met je? Het eerste wat bij me op kwam, was: Goh, Roberto gebruikt de experimentele wetenschap als 'excuus' om te drinken. Maar misschien zit het wel heel anders. Ik hoop dat het okay met je gaat. Wens je sterkte en kom van middag nog even ongevraagd buurten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 23 november 2014 Rapport Share Geplaatst 23 november 2014 Roberto, vandaag voor het eerst in 49 dagen niet op het forum? Ligt dat nou echt aan het avondeten van de andere frummers? Laat je weten hoe het met je gaat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden