Spring naar bijdragen

No alcohol


Ineke60

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben Ineke 60 jaar .

De laatste 2 jaar ben ik steeds meer gaan drinken en nu is het een probleem geworden en kan moeilijk stoppen je kan wel zeggen elke dag op een uitzondering na.

Ik heb het geprobeerd om te minderen eventjes lukte het en soms dagen dronk ik ook niet maar toch sluipt het er steeds weer in. Overdags drink ik ook en daar wil ik helemaal vanaf het beste is volgens mij helemaal te stoppen.

Mijn gebruik is verschillend 1 fles, klein flesje 250cc, ik spreek hier over rode wijn.

De laatste paar keer jilz5% meestal 2 flesjes.

Er komt nog een probleem bij wat ik in huis heb aan rode wijn moet op dus bijna elke dag ga ik naar de winkel om 1 grote fles of 1 of 2 of 3 kleine flesje te kopen.

Ik schaam me en ga dan naar verschillende winkels toe.

Het 2e probleem is: eigenlijk kan ik het niet betalen

Het 3e probleem is: ik ben het laatste jaar 10 kg aangekomen

En meerdere problemen.

Ik heb nog 1 klein flesje staan die drink ik nu bewust op omdat dit nu de laatste is ik hoop het echt ik wil het gewoon ik ben het zat.post-2444-0-88313000-1415118151_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Ineke ,

Goed idee ... Stoppen.

De meesten lukt minderen niet

Stoppen is makkelijker.

Gestopt blijven is misschien wat lastiger. Maar hier kun je veel tips en steun verwachten!

Zet m op.

Verandering van je vaste patroon wat Mary zegt hielp mij ook goed.

Elke keer je trek in alcohol overbruggen door iets anders.

Steeds langer rekken en op een gegeven moment heb je t door...

Veel succes Ineke!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een een opluchting dat mijn naam en plaatsnaam er niet bij staat.

Een goed idee als je trek krijg om iets te doen, ik werk niet dus kan drinken wanneer ik wil, probeer wel vaker iets af te spreken om de verleiding te weerstaan

Ik ben begonnen met lopen van evytorun op een loopband in de sportschool 3 dagen in de week heb ik met mezelf afgesproken.

Die discipline moet ik hebben het is vroeg in de morgen dan ben ik het fitst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Het is bij het ene flesje gebleven

Vandaag begint mijn start.Gisteravond heb ik hier het een en ander gelezen verschillende verhalen ook die veel op elkaar lijken. 2 jaar geleden is het begonnen mijn man kreeg een depressie en lag hele dagen op bed. In het begin hielp ik hem zoveel mogelijk. Hij kreeg tabletten van de HA het ging even goed en is weer te snel gaan werken. Weer ziek thuis.ik probeerde hem zoveel mogelijk te helpen om naar buiten te gaan en te gaan wandelen. Hij kreeg paniekaanvallen zo erg dat ik steeds bij hem in de buurt moest zijn.

Zodat ik s'middags bij de buis al aan de wijn begon. Zelf werd ik onderhand een gevangene in mijn eigen huis leuke dingen deed ik en wilde ik ook niet meer. nou wil ik mijn man niet de schuld geven om mijn drinkgedrag ik kocht tenslotte de wijn.

De knop is bij mij omgedraaid en zei tegen mezelf je kan in je eigen sop gaar koken en ga weer naar de bieb, stad een vriendin klinkt misschien hard maar 2 zieken is helemaal niks.

Wel had ik altijd mijn mobiel bij me .

Ondertussen gaat het goed hij werkt nu op therapeutische basis en met mij gaat het ook goed.

Ik doe weer leuke dingen het oude ritme moet nog op gang komen.

Er is nu tijd om te stoppen met drinken.

Ik heb gelezen dat het moeilijk wordt vandaag mijn eerste dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gerrit,

Vandaag zit erop GEEN ALCOHOL.

Ik had een drukke dag, af en toe dacht ik eraan maar niet smachtend ofzo.

Dus van dag tot dag bekijken is het beste.

Ben je ineens gestopt op 15-02 en niet een druppel meer gedronken, is dat je plan?

@ Dribbel ik ben bang dat ik ook te veel doe lig nu op bed van vermoeidheid en ga zo slapen, gisteren heb ik stukjes van je draadje gelezen, nu ga ik een muziekje luisteren en hopelijk val ik vlug in slaap, morgenvroeg eerst de hond uitlaten en dan sta ik alweer om 9:00 uur op de atletiek baan

Nog een fijne avond Ineke

bewerkt door Ineke60
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is moeilijk om je aan de afspraak te houden. Ik was erzo van overtuigd om niet te drinken en dat ik het aan kon, maar helaas heb ik een biertje bij de nassi op en ik heb er nu al spijt van.

De hele dag ging het goed. Achteraf denk je waarom heb ik dat nou gedaan, maar het is te laat.

Morgen een nieuwe dag.

Je mag zeker blij zijn dat je van alle ellende af bent. En dat het zo mag blijven

Een fijne avond nog.

Groetjes Ineke

Mijn zoon is vandaag jarig maar houd het op zondag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Ineke ... Een nieuwe dag! Een nieuwe kans!

En geheid dat dat moment toch weer op de proppen komt:

Eentje kan toch wel.....

Vanavond zo vlak voor t eten

Trap er niet in!!!!!!

Drink veel water en ga iets doen!

Zet een wekker op een half uur en vertel je zelf dat je het drinken nog even uitstelt.

Als de wekker gaat .... En je hebt nog trek .... Zet je de wekker opnieuw en op een gegeven moment is de trek weg. Denk je weer ergens anders aan.

En zo stel je steeds het moment van drinken uit. En dat heeft bij mij geholpen. En zo gaat er een dag voorbij. En nog een dag en nog een dag....

Dit is een begin en je zult zien dat het je steeds beter af gaat.

Kom op hè!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Gerrit je bent een helderziende ,gisteravond ben ik vroeg naar bed gegaan om niet te drinken.

En snachts eruit gegaan om nog een jilz te drinken met wat lekkers en voor de tv hangen op dat moment dacht ik idd ik ben toch de fout al ingegaan dan maak dat ene flesje toch niet meer uit maar dat ene flesje zijn er twee geworden.

Rode wijn heb ik niet in huis dat is mijn favoriet als ik daar aan begin moet alles op.

Skip en Gerrit bedankt voor de tips die zijn altijd welkom.

Water drinken deed ik al de wekker is nieuw voor mij.

Vol goede moed de dag weer in een nieuwe dag nieuwe kansen

Het alcoholschrift ken ik niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In een alcoholschrift schrijf je datum en tijdstip dat je trek hebt, de trigger, je gevoel en je gedachten erover. Je geeft een cijfer voor de trek.

Het is mooi om terug te kijken hoe je trek vermindert.

En je te realiseren wat je valkuilen zijn, voor zover je dat nog niet wist.

Misschien kan je een voorbeeld vinden op internet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet of zo,n schriftje iets voor mij is meestal is het dan al te laat.

Nu probeer ik door te sporten minder of liever helemaal niet te drinken.

Vandaag is een tussen dag dat je spieren moeten herstellen dat vind ik jammer want ik focus op dit moment met lopen.

Dat geeft afleiding, ik heb een hond daar wandel ik mee maar dat is niet prestatie gericht.

Nu denk ik aan tv kijken en een glas wijn erbij.

De drang is heel erg, ik ga mijn haren wassen en douchen even wat anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ga niet in de valkuil van prestaties Ineke

wandelen met je hond is wel zo gezond,

ook voor de hond. Je lichaam is al aan het resetten,

die wil geen zware prestaties, die wil rust afgewisseld met beweging.

Niet alleen spieren verdienen herstel, de rest ook en jij ook.

Niet drinken is al prestatie genoeg voor nu :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Ineke,

 

Ook van mij een heel warm welkom!

 

Je hebt trek schrijf je. Ik ben het Forumboek aan het lezen. Dit kun je gratis downloaden van de website van alcoholdebaas. Dit is de link: http://www.alcoholdebaas.nl/Forum/Forumboek.aspx

 

Het zijn herkenbare, ontroerende en pakkende persoonlijke verhalen van een aantal forumdeelnemers. Leest heel fijn weg. Misschien leuk voor wat afleiding vanmiddag? 

 

Groetjes, Yo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane,

Je hebt volkomen gelijk zover had ik nog niet gedacht " je lichaam is al aan het resetten die wil geen zware prestatie die wilt rust"

Ik moet de rust vinden het is een soort vlucht voor mij om niet aan alcohol te denken vandaar die prestatie.

En wandelen met de hond geeft mij rust, en van rennen wordt ik moe maar geeft mij een voldaan gevoel.

Niet overdrijven dus ik neem je raad van harte aan.

Dank je wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...