Spring naar bijdragen

even voorstellen.


groengras

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik wil graag wat contact met mensen. Voor de zoveelste keer besef ik dat ik teveel drink, om de verkeerde redenen en dat het niets oplost. Ik drink nu weer dik een half jaar en was daarvoor 2,5 jaar gestopt. Ik drink niet heel veel (ik wordt nooit meer dronken en weet altijd wat ik doe of zeg) maar sluipend toch teveel waardoor ik dingen laat liggen en niet in actie kom. Veel mensen hebben het over sociaal drinken maar ik drink meestal alleen omdat ik bijna geen contact heb met mensen. Ik ben een einzelganger maar ik weet eigenlijk niet of ik dat echt ben of dat het uit overleving is ontstaan. Feit is dat ik pas 6 jaar in het Oosten van het land woon, geen vrienden heb en vrijwel altijd alleen ben. Ik moet wel zeggen dat die 2,5 jaar zonder alcohol mijn leven niet echt veranderde. Misschien deed ik toch iets niet goed? Waarom ben ik weer begonnen? Ik kreeg onvrede op mijn werk, het is niet meer vervullend en ik vond het saai worden. Tja. Ik heb hobby's genoeg maar soms weet ik niet wat ik zal doen en waarom. Alles lijkt soms zo nutteloos en uitzichtloos. Dan vind ik het moeilijk om weer een dag door te komen in mijn eentje. Ik heb geen tv maar als ik niet werk dan kijk ik een serie op mijn laptop. Daar ben ik nu ook verslaafd aan dat gaat bij mij heel makkelijk.

Hihi wat een drama zeg. 

Bedankt voor het luisteren.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom groengras.

Hier kun je een basis leggen in contact maken.

Virtueel is iets vrijblijvender dan in het echie,

dus je bent er dan natuurlijk nog niet, maar

het kan een mooi opstapje zijn.

Mensen zijn niet geboren om alleen te zijn/blijven.

Zelf ben ik ook een einzelganger, en drinken versterkte dat erg.

Mijn wereldje werd ook steeds kleiner en dat voelde nog veilig ook.

Maar diep vanbinnen wist ik dat het niet klopte.

Nu ben ik nog steeds een lone wolf af en toe, maar ik heb nu wel keus.

En ga dus meer erop uit dan ik vroeger zou denken.

En dan is het heerlijk thuiskomen weer bij mezelf.

Zonder schuld of schaamte m.b.t. drinken..

Ik weet niet of jij in die 2 1/2 jaar echt iets met jezelf gedaan hebt om

uit te zoeken waarom er niets veranderde? Je dronk immers niet voor niets.

Om sociaal contacten te leggen wil je ook wat te bieden hebben.

Kijk wat jezelf leuk vindt aan jezelf en waar je moeite mee hebt.

Ga oefenen, met collega's, vrienden of familie, of kijk of er iets is

van een weerbaarheidstraining in je buurt. Op de meeting kun je er ook

over praten met lotgenoten. Elke stap die je hierin zet zal je meer keus geven om

onafhankelijk te worden van drank, TV, pc, welke verslaving dan ook.

De aanleg hiervoor zul je altijd houden denk ik, dus alert blijven! Succes :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Groengras,

Alleen is maar alleen. En als alcohol dan je valkuil is zou je mijns inziens het best alternatieven kunnen zoeken.

Moe zijn, alleen zijn, hongerig zijn, het zijn triggers die je kunt vermijden waardoor de trek in alcohol afneemt.

Dus zorg voor een gevulde maag, slaap als je moe bent en zoek gezelschap.

Kijk es om je heen. Er zijn genoeg dingen te doen voor alleenstaanden.

Mijn ervaring is dat ik een einzelgänger werd door het alcoholgebruik.

Succes met stoppen/minderen.

Je bent het waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een warm welkom Groengras,

 

Hier ook een Einzelgänger, maar wel geleerd om meer

contacten te leggen en te onderhouden (dat is wel belangrijk).

Doe het in kleine stapjes en begin met bv. één zinvolle en 

sociale zingeving, bv. vrijwilligerswerk met mensen en/of

een teamsport.

 

Kom hier ook gewoon regelmatig in de virtuele huiskamer

voor steun, inspiratie en een sociaal contact.

 

Welkom, Joris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groengras,

 

Ik heb je stukje meerdere malen gelezen en herken van alles.

Wat mij nu opvalt is dat je het alleen over jezelf hebt en eindigt met "bedankt voor het luisteren".

Dat is geen contact maken, dat is eenrichtingsverkeer.

Dat gedrag herken ik helemaal als einzelganger.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom groengras. Maar als ik t goed begrijp is jouw gras op dit moment een beetje dor. En het gras bij een ander lijkt altijd groener he!

Maar we zijn allemaal als jij hoor. Met vallen en opstaan proberen wij ons gazonnetje ook weer toonbaar te maken. En de een heeft wat groenere vingers dan de ander

Maar dat geeft niks! Iedereen is welkom. Tips en trucs genoeg voor een grazige weide.

En dan nog ..... Af en toe een molshoop kan de boel weer flink overhoop gooien.

Veel succes met het onderhoud!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Groengras,

 

Ik wil je ook van harte welkom heten hier op het forum. In jouw situatie herken ik veel en misschien heb je iets aan mijn berichtje.

 

Het werk wat je saai en onbevredigend vindt, zal hoogstwaarschijnlijk jou in een lichte depressie hebben gebracht. Dat betekent dat je niet zoveel zin hebt om met mensen om te gaan in je vrije tijd en ook niet zoveel zin om lekker in je eentje te vermaken met je hobbies. Het betekent ook dat je minder snel andere mensen aantrekt. Mensen reageren anders op vrolijke mensen dan op mensen in een lichte depressie. Het voelt alsof je in een diep, eenzaam en zwart gat valt wanneer je thuiskomt. Dan weet je niet meer wat je moet doen en voel je nog eenzamer. Totdat je een paar glazen alcohol drinkt. Dan heb je tijdelijk een verlichting van de depressieve gevoelens.

 

Het slechte nieuws is, dat je eenzaamheid, niet weten wat je moet doen in je vrije tijd, gekoppeld is aan je werk. Zolang je in je huidige baan blijft werken, zul je deze gevoelens blijven hebben. Mijn advies zou zijn: neem ontslag en doe iets wat je echt leuk vindt of voldoening uit haalt. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. En misschien is het wel een heel slecht advies. Maar als je dat doet, zul je merken dat je niet meer in een zwart gat valt als je thuis komt van werken. Dan voel je niet meer eenzaam, ookal ben je alleen. En dan heb je wel zin om dingen te doen.

 

Dan pas zul je alcohol ook niet meer nodig hebben om je negatieve gevoelens te dempen. Daardoor zul je nog minder negatieve gevoelens over hebben, omdat regelmatig alcoholgebruik kan leiden tot verergering van symptomen van een depressie ookal verlicht het tijdelijk je gevoelens. Je zult merken dat andere mensen die je op je nieuwe werk ontmoet, of op een forum of ergens anders, dan op je af komen voor contact. Daar hoef je helemaal niets voor te doen. Als je dan echt een einzalgänger bent, dan wijs je die pogingen vriendelijk af. Je hebt in ieder geval de keus en of je wel of niet contact maakt, het maakt jou niet minder je eenzaam als je dat niet doet.

 

Mocht je toch een keer ergens mee zitten en je wilt iemand spreken. Er is een stichting met vrijwilligers die echt contact met je kunnen maken, die 24 uur per dag telefonisch bereikbaar is. Of je nou een groot probleem hebt waar je mee zit, of je bent naar de film geweest en je wilt gewoon tegen iemand zeggen hoe goed die nou was. Dat kan allemaal. Je kunt de telefoonnummers vinden op sensoor.nl . Je kunt natuurlijk ook ook hier mee schrijven met berichtjes in de ditjes-en-datjes-dagdraad, een soort gezellige virtuele huiskamer met mensen die jouw problemen begrijpen en herkennen. Soms serieus, soms helemaal niet en gaat het over van alles en nog wat.

 

Alleen........ ik ben van mening dat er niets in jouw situatie verandert als je blijft werken in de baan die je nu hebt.

 

Wat je ook van plan bent, ik wens je veel succes en sterkte!

 

Ploffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...