Bianca39 Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Talrijke beloften en kansen die ik had. En een maand geleden toen mijn relatie door de hele situatie bijna over was, ik mijn twee kinderen dreigde te verliezen, wist ik het zeker. Nu is het definitief voorbij. Ik drink nooit meer...... Toch kocht ik gisteren weer stiekum anderhalve liter wijn en tegen beter weten in snel achterovergeslagen....toen ik vannacht naar het toilet moest rook mijn man onraad en ik kon niets anders doen dan toegeven dat ik wederom in de mist was gegaan. Nu zit ik hier met een houten hoofd en schaam me kapot. Waarom doe ik dit mezelf, maar ook mijn gezin aan? Ik begrijp mezelf niet? Hoe kan ik dit voorkomen? Radeloos.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Hoi B, Allereerst welkom op dit forum: . Goede actie dat je dit doet en hopelijk het begin van het einde van je problemen met drank. Velen gingen je voor en velen zullen nog volgen. Je bent dus niet alleen. Waarom je je dit zelf aandoet en waarom je jezelf niet begrijpt? Die is makkelijk te beantwoorden, hoewel het mij ook jaren heeft gekost om daar echt achter te komen en het te accepteren. Hett is de drank, of misschien beter je verslaving. Veel mensen, waaronder ik, zijn verslavingsgevoelig en zijn afhankelijk geworden van iets. In ons geval alcohol, voor anderen cannabis, coke, eten, noem maar op. Het is volgens de laatste stand van de wetenschap een ziekte, die nooit over gaat. Dat je die hebt, kun je niet helpen. Hoe je ermee omgaat wel. Hoe je dit kunt voorkomen is door niet meer te drinken. Stoppen met drank is makkelijk, het volhouden om niet te drinken is een lastige en je valt ontzettend makkelijk terug in je oude gedrag. Je leven veranderen in dit opzicht vereist inzet, discipline, nadenken en praten en/of schrijven. En vaak hulp. Want alleen is het heel lastig; ik kon het niet alleen; en nog niet. Naast het forum is zijn er nog veel andere hulptroepen, die je kunt inzetten. Om te beginnen zou ik hier veel lezen als ik jou was, meeschrijven. Al doende zul je veel reacties krijgen, waar je mogelijk je voordeel mee kunt doen. Ik kan nog veel meer vertellen, maar laat het hier even bij. Ik hoop je snel weer te lezen. Naast deze "Wie is wie" draad gebeurt het meeste onder "Ditjes en datjes & Dagdraad", waar dagelijks een nieuwe dagdraad wordt aangemaakt. Het is een soort virtuele huiskamer, waar van alles besproken wordt. Kijk er maar eens. Gewoon meekletsen en als er niet op je wordt gereageerd in het begin, dan schrijf je maar in HOOFDLETTTERS. Je vindt er ook het Dagpact, waaraan je kunt deelnemen. Veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jozefje Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 (bewerkt) Welkom, Zo herkenbaar en ik ken de schaamte. Ga eerste beginnen om te vragen aan je man of hij jou wil helpen want het lukt je niet alleen. Ga daarna samen naar de huisarts en vraag daar hulp. Je laat je huwelijk en je gezin toch niet * helpen door die rot drank, kom nou. Laat dit ook even aan je man lezen. Dan zeg ik tegen hem, kom op man effe er samen tegenaan en jullie kunnen over een paar weken weer een gelukkig gezinnetje zijn. 21 september 2014 bewerkt door Jozefje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bianca39 Geplaatst 20 september 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Bedankt voor jullie fijne reacties! Alleen het lezen van de berichten geeft een gevoel van steun. Ik zal jullie tips / adviezen zeker ter harte nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jozefje Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Bedankt voor je reactie. Fijne voor je dat je er iets mee kunt. Wat zegt je man ervan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomi75 Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Ik ben samen met mijn vrouw naar de huisarts gestapt, vervolgens kon ik daar in gesprek met een GGZ arts die ook in de praktijk zit, via alcoholdebaas kun je een online cursus doen die vergoed wordt,schijnt veel baat te geven, ik sta zelf nog op de wachtlijst. Ik probeer nu zelf droog te staan, maar het helpt als je je man en eventueel vrienden er bij betrekt (je hoeft niet ALLES te zeggen).Dit forum helpt ook. Ga er voor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menja42 Geplaatst 21 september 2014 Rapport Share Geplaatst 21 september 2014 Hoi Bigrt, Heftig om zingevende dingen in je leven bijna kwijt te zijn/raken. Waarom we zo onhandig zijn? Het is een ziekte, zo moet je het zien zoals hierboven al is gezegd. Ongeneeslijk, maar de symptomen kunnen, zelfs met medicatie, behandeld worden. Wees blij dat je het met je man kan delen en dat hij je wil steunen. Bij mij werkte een relatie ook als prima rem, maar vanwege het emotionele geweld van de liefde, waar ik eigenlijk nooit tegen heb gekund ik ben dan ook gaan drinken door een verliefdheid, heb ik dat moeten afzweren. Dat is heel tegennatuurlijk en zeker niet goed, voor welk mens dan ook. Vermoedelijk schaam je je erg naar je man toe, maar je kunt zelf bepalen in hoeverre je hem wilt laten helpen. Vaak is het gezonder voor de relatie om de hulp van een onafhankelijk derde in te roepen en je leed te delen met lotgenoten, die zullen je niet veroordelen en begrijpen je als geen ander. Kijk anders de film When a man loves a woman of 28 Days eens, dat zijn inspirerende films, vooral de eerste op jouw situatie van toepassing. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 september 2014 Rapport Share Geplaatst 21 september 2014 Hoi Birgit, Goed van je om stappen te zetten. Je wilt dit niet...we willen het allemaal niet. Schaamte, stiekem drinken...je daardoor schuldig voelen... Door hier te komen heb je al een stuk van de cirkel doorbroken. Was je overigens al een hele maand droog? Je hebt al veel goede tips gekregen. Mij heeft in het begin erg geholpen om tegen mezelf te zeggen: vandaag de eerste niet. Ook ben ik eerlijk geweest naar mijn man. Voor mij is dat belangrijk...hij steunt me ook. Maar hoever je daar mee wilt en kunt gaan is voor iedereen anders. Door te stoppen wordt in de loop van de tijd duidelijker misschien waarom en kun je daar iets mee. Veel mensen hier hebben daarbij veel baat bij hulp van buitenaf. Makkelijk is het niet...maar het is zeer zeker de moeite waard. Hier kun steun en advies vinden. Succes Birigit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 september 2014 Rapport Share Geplaatst 25 september 2014 ...Toch kocht ik gisteren weer stiekum anderhalve liter wijn en tegen beter weten in snel achterovergeslagen.... Waarom doe ik dit mezelf, maar ook mijn gezin aan? Ik begrijp mezelf niet? Hoe kan ik dit voorkomen? Het bovenstaande heb ik even uit je eerste bericht hier op het forum gehaald. Je bent nu bezig met dag zes, maakt gebruik van de dagdraad en het dagpact, bent goed bezig en opgewekt, blij. Heb je nu voor jezelf inmiddels een verklaring, waarom je die anderhalve liter wijn een weekje geleden hebt gekocht én opgedronken? De beslissing om te drinken zit vaak voor het moment, dat je daadwerkelijk de aktie inzet om inderdaad drank te kopen en eenmaal genomen is het heel lastig om daarop terug te komen. Als je kunt opsporen wat nu echt de trgger is geweest voor jezelf, dan kun je nu alvast bedenken hoe je daar een volgende maal mee om moet gaan. Misschien dat je het door er zo bewust mee bezig te zijn, ook eerder herkent dat het gevaar zich aandient of kan gaan aandienen. En mogelijk ben je een trigger op het spoor, die nog andere aandacht behoeft. Dit hele bewuste, gestructureerde omgaan met mijn verslaving heeft mij ontzettend geholpen om de eerste weken door te komen en niet uit te glijden of terug te vallen. Misschien werkt het voor jou totaal anders en dan is dat ook prima natuurlijk. De internettraining van Tactus heeft mij daarbij prma geholpen en sloot naadloos aan bij hoe ik zaken toch al aanpak. Ga jij het stoppen op eigen kracht doen, met steun van het thuisfront en het forum natuurlijk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 3 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2014 Hoi, hoe gaat het? Even bijpraten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden