Spring naar bijdragen

Zaterdag 20 september


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

hoi fruitvlieg,

wij hadden vroeger een kat en die had de gewoonte om bij de buren (we woonden in een rijtje) woest naar binnen te kijken. De mensen durfden hun tuin niet meer in. Tegen de man - die Jehovagetuige bleek te zijn - begon hij acuut te blazen en te grommen. Ik herken je gegniffel. Ik wil niemand beledigen maar stiekem steunde ik de kat -hoewel ik er elke keer een show van maakte om hem bestraffend toe te spreken als ik hem weer  eens weg moest halen  :P 

bewerkt door walrus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gipsy,

Effe angstige uurtjes gehad met zoon.

Stuurde ruim 2,5 uur geleden een WhatsApp dat ie over een uurtje thuis zou zijn en bijna in een moshpit zat...

Geen idee wat dat zou zijn.

Achtereenvolgens is ie net pas thuis zonder te reageren op mobiel, WhatsApp en SMS...

Mobiel was leeg... Grrr...

Maar goed hij heeft het prima naar zijn zin gehad en moeders is ook weer blij dat ie weer veilig thuis is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, ik heb dat ook zo ongeveer ervaren.

Ik dronk steeds langere perioden niet en omdat het toch nog niet helemaal lukte om te stoppen nog af en toe, en steeds minder.

Hoe minder je er nog aan gewend bent, hoe beter je voelt wat het met je doet.

Hartkloppingen, meteen een roesje en de sloomheid erna in mijn geval.

Omdat ik juist steeds meer bezig was het heldere gevoel en de rust in mijn lijf te ontdekken en ervaren, was het contrast met wel wat drinken des te beter voelbaar. Ik vond er helemaal niks meer aan, het voelde alleen nog maar vervelend. Conclusie matig drinken was ook niet lekker.

Daarom was het heel gemakkelijk voor me toen ik uiteindelijk wel helemaal stopte, in februari 2010, en heb ik sindsdien geen trek, twijfel of wat dan ook gehad. Ik koester het heldere gevoel.

 

A3, mooi hoe je nog op die posting van vorig jaar terugkwam. En mooi om wederom te zien hoe mensen positief veranderen als ze helder worden, minder oordelen en meer openstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil niet negatief zijn, maar merk dat ik daar wel in wegzak.

Bemerk aan mezelf dat ik aan het wentelen ben in zelfmedelijden en het liefst de hele dag wegkruip onder de dekens.

Morgen dus maar weer eens in de actie, naar mijn landgoed.

Voor nu effe genieten met de Kids van Holland Got Talent en daarna opslomen.

Fijne avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan momenteel alleen maar janken, echt vanuit mijn tenen.

Neiging om het bijltje erbij neer te gooien.

Niet wat betreft de drank hoor, maar wel of ik de therapie nu al wel aankan...

Pfff...

Afgelopen nachten komen alle beelden en ervaringen van vroeger weer terug, in alle hevigheid!

Ben zo moe nu.

Maar ik ga door!

Ik moet wel.

Anders kom ik niet verder.

Ga nu echt afsluiten en proberen samen met mijn kids te genieten van de kleine momentjes van vreugde.

Sorry voor mijn negatieve input op het moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind juist dat je er positief onder blijft Blondie.

En ja, alle emoties en beelden, woede en verdriet. In het begin moet het allemaal nog eruit komen wat weggedrukt zat en lijkt het alleen maar erger te worden. Er is nu geen andere weg dan er doorheen en dat doet pijn. Juist nu heb je ook afleiding en rustmomentjes nodig, allebei.

Later wordt het weer beter. Als je nu stopt blijft het broeien  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blondie, fijn dat je zoon het leuk heeft gehad en goed is thuisgekomen. Lege mobieltjes, spreek me er niet van.

 

Je hebt het nu moeilijk. Dat hoort er kennelijk bij en je had misschien wel een reactie verwacht.

Ik hoop dat de tuin morgen de zinnen wat verzet.

Het zou mooi zijn als je nu door zou kunnen gaan; je hebt nu wat overwonnen om de start te maken.

Als het je zou helpen om tijdelijk wat extra rust te zoeken door je een week ziek te melden, of wat uren op te nemen, dan is dat misschien een optie?

Maar misschien kan dat niet.

Als hier schrijven wat helpt, dan is dat wat mij betreft prima. Sterkte Blondie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een paar dagen geworstel met een besluit vanavond de knoop doorgehakt.

Ik ga niet de klus oppakken waar ik het van de week over had. Ik ben teruggekomen op mijn besluit.

Het vertrouwen dat ze in mij uitspraken deed me veel.

Maar het is voor mij nu niet het goede moment. Ik zet mezelf zo vast met allerlei verplichtingen, dat ik geen tijd heb voor de spontane dingen. En dat is juist waar ik zo'n behoefte aan heb. Vrijheid. Tijd alleen, voor mezelf.

Ik heb mijn besluit kenbaar gemaakt in een uitgebreide mail. Na het drukken op de verzendknop voelde ik de opluchting.

Het is goed zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kastanje, het feit dat je zo'n opluchting voelde na het verzenden van het afzeggen is denk ik een teken dat het op dit moment de goede beslissing is.

En wie weet wat er later nog op je pad komt? Die bevestiging van jezelf steek je in je zak!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie: hou vol. Ik ben geweest waar jij nu bent. Herbelevingen die in alle hevigheid komen, 's nachts bij het starten van de therapie.

Het gaat over. Wat mij geholpen heeft is letterlijk uit bed stappen, uit de situatie. Even iets drinken. Je hoeft het nu niet meer te ondergaan. Dat was toen en niet nu. Ik wil je best meer vertellen maar dan in een PB. Laat maar weten. Ik wil er graag voor je zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie, denk aan je!! Pittig voor je, hoop dat je een beetje tot actie kan komen. Je kinderen houden je onder de dekens vandaan dus dat scheelt.

Was een beetje in de war, want zag de oude avatar van Ietje met een nieuwe naam. Wat een aanmeldingen ineens. Fijn, dat jullie de weg naar dit forum hebben gevonden.

Na gisteravond nog steeds erg onrustig maar niet zo ' paniekerig ' als gisteravond. Bedacht me vanavond tijdens de hartkloppingen ineens dat ik afgelopen 2 dagen ineens ook beste veel suiker naar binnen werk en dit deed ik niet meer. Zal die onrust nu ook daar weg kunnen komen of ga ik juist snoepen vanwege de onrust?? Tja, lastig.

Kijk naar morgenavond/ nacht uit, als alles achter de rug is! Klinkt heel ongastvrij maar het is me gewoon teveel 30 man in huis en voor alles zorgen, zoveel drank in huis en zelf niets mogen. Zo voel ik het nu, ik mag niet drinken en daarmee maak ik het lastiger. Plan is druk in de weer blijven, moet niet zo moeilijk zijn en de aangebroken flessen meegeven met de laatste gast!!

Dribbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, wat jammer dat je het niet volledig droog kunt houden maar toch klinkt het alsof je het redelijk onder controle hebt, nog wel?? Daarom maak je je zorgen ? Omdat je de grip weer aan het verliezen bent? Of is dat al zo?

Lastig dat je er weer achteraan moet bellen maar als je eenmaal kan beginnen geeft dat misschien wel de rust die je nodig hebt om er weer echt tegenaan te gaan. Dan moet je het nog steeds zelf doen maar ben je wat actiever bezig. Ik ben bijna klaar, het is super snel gegaan en ik heb geen spijt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me weer droog af vanavond, weer een succesvolle, want droge, dag!

Gewandeld met een fella, getankt, boodschappen gedaan, beetje gepoetst en me voorbereid op morgen.

Een dag er op uit in een klein gezelschap waaronder mijn beste vriendin.

Trein, Haarlem.

 

Voor iedereen een rustige nacht, Blondie..

Tot waarschijnlijk ergens morgenavond of anders maandag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie...eindelijk mag het eruit

Emoties..bang..boos..bedroefd

Laat maar komen wat er wil komen

Daarna komt blij...blij dat het eruit is

Raar maar ook ik heb heeel veel gehuild..kwam bijna geen eind aan

Toch ben ik ook blij dat ik weet waar het vandaan komt...wat het voor mij heeft betekent..hoe het mijn hele leven heeft beheerst

Tis zwaar blondie..maar tis de tijd ervoor.

Tis de moeite waard...geeft ook weer rust

Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie...de tissues die ik aangereikt kreeg waar ik zat te huilen...deden me ook veel..gewoon het gebaar

Thuis greep ik naar een grote rode boeren versleten zakdoek....kon zo lekker veel in

Tranen mogen er zijn...het zijn er veel...veel doordat allesis weggeslikt

Leer nog steeds van tranen...verdriet

En de tranen van geluk

Tranen van het lachen

Zelfs met gapen komt er een traan mee

Mooi iets tranen...ze mogen er wezen

Soms niet altijd handig...maar ze zijn echt en ze zijn van jou

Das heel belangrijk...

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...