Spring naar bijdragen

Vrijdag 19 september


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

wel gek dat ik dit forum nu pas vind. Ik heb al eerder droogleggingen ondernomen en had dan e-mail contact met een stagiaire bij een instelling, maar dat werkte niet echt voor mij. Elke zin begon met 'heel goed!'. Heel goed dat je een dag niet gedronken hebt. Heel goed dat je inziet dat je beter niet had kunnen drinken gisteren. Enz. Ik werd er dus niet heel goed van.

Afijn. Wel gezocht naar een forum of een maatje op internet - anoniem liefst. Maar kennelijk niet goed gezocht. 

Zitten hier allemaal droogliggers op eigenlijk? Ik bedoel: is het voor hen bedoeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jowan,

Klopt dat ik momenteel wat wiebelig ben en ervaar de laatste tijd inderdaad weer strijd.

Heeft denk ik mede ermee te maken dat ik net een start heb gemaakt met de PTS-behandeling.

Daarom juist de banden aangehaald met het forum, maar ook regelmatiger naar meetings en wekelijks contact met mijn AA-sponsor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Walrus, je hebt de dagdraad gevonden zie ik. Heel goed ;)

 

Ik ben hier nu 7 maanden en "kende" in het begin ook niemand. Al lezend en schrijvend kom je er wel achter, wie wie is.

De dagdraad is het meest actieven deel van het forum. Sommige forumdeelnemers doen meer met hun eigen draad en komen minder op de dagdraad.

Het is maar net, wat voor jou het prettigste is.

 

Volgens mij is het forum bedoeld om elkaar te steunen in het "alcohol de baas" worden.

Voor velen hier, waaronder ikzelf, betekent dat gewoon niets alcoholisch drinken. Zo ben ik overigens niet begonnen. Minderen lukte me niet en ik wilde een langere periode niet drinken. En dan misschien weer sociaal en gematigd drinken. Na een aantal weken of maanden van dag tot dag te hebben besloten om "vandaag de eerste niet" te nemen, ontstond de realisatie dat ik gewoon niets meer moest drinken. Ik zou direct terugvallen in mijn oude gedrag.

Een enkeling hier lijkt inderdaad instaat te zijn om, na een periode van niet drinken, inderdaad af en toe een glas te drinken. Dat zijn de uitzonderingen.

 

Lees en klets een paar dagen mee, kijk overal eens. Bij "Wie is wie", bij het Jaarpact en vooral hier bij de dagdraad.

Nogmaals veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank Gerrit. Ik zat vanochtend vroeg al te kijken en snapte er helemaal geen barst van. Nu in de loop van de dag begrijp ik dus dat er een soort doorgaand dag-bord is waarop iedereen die wat wil iets schrijft. en sommigen kennen elkaar dus (erg) goed.

Ik zal zeker ook even verder kijken. Ik had eerst alle berichten naar mijn mail laten doorzetten dus schrok me half 12 dood toen ik opeens 45 berichten had...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben droog gaan staan omdat ik een foto zag van de vakantie - en vroeg me af wie die walrus was. Dus. De rest snap je wel. 

Heb een hele lange geschiedenis - net als iedereen denk ik.

Helaas nog steeds aanbiedingen in de postbus van wijn - overal waar ik besteld heb sinds er internet is. 

Afijn - moedig voorwaarts met de appelsap, een hele lange vrijdagavond voor de boeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Walrus, je werd dus gespamd. Je hebt je instellingen gewijzigd, neem ik aan.

En je hebt een avatar genomen zie ik. Leuk.

Doet me denken aan een kinderbordje van ik meen Wedgewood met daarop een walrus en de tekst "The time has come, the Walrus said, to speak of many things".

Dat geldt misschien ook wel voor jou.

 

Op de dagdraad gebeurd van alles, het is een soort virtuele huiskamer. Van uiterst serieus tot de grootste onzin en alles wat daar tussenin ligt; inclusief een enkele keer een aanvaring. 't Is net een groot gezin.

 

Sommigen kennen elkaar overigens ook in het echt.

 

Probeer iets leuks te verzinnen als je een moeilijke lange avond hebt. Hier lezen, kletsen, koekjes eten, wandelen, noem maar op. Alles behalve hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond kanjers.

 

Walrus je kan op internet deze mailtjes over aanbiedingen stop zetten ook reclame die je in de brievenbus krijgt. Hoogstwaarschijnlijk staat daar ook een email adres op. Als je dit doet krijg je het hoogstwaarschijnlijk een stuk makkelijker omdat je minder geconfronteerd wordt met drank.

Verder, als je trek krijgt zorgen dat je maag vol zit met van alles en nog wat. Dat neemt de trek vaak een groot gedeelte en soms helemaal weg.

En s' avonds kan je hier ook terecht hoor, en kan je niet slapen, schrijf maar hier want gelezen word je altijd wel.

Heb je al iets in je maag zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...