Spring naar bijdragen

Maandag 15 september


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

amai het is hier stil...zeker ben ik niet.

 

Dan zal ik maar iets vertellen.

 

Ik heb vandaag een sociale familiale verplichting afgezegd door "min of meer" de waarheid te zeggen. Ik zei namelijk dat ik moe ben, morgen vroeg op moet, en er dus de energie niet voor heb.

 

Zonder op dit forum over balans te lezen had ik dat nooit gedaan.

 

Maar: zeker ben ik niet. Wat denken ze nu van mij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt wel super stoer, Jen! Vind ik ook zo lastig, gewoon zeggen dat ik geen zin heb of moe ben, wat zullen ze dan wel niet denken van me? Maar ja, is het leuk als mensen komen wanneer ze eigenlijk geen zin hebben? Ik vind van niet. Ik weet natuurlijk wat voor een bijeenkomst het is maar je bent tenminste eerlijk geweest, je had ook een smoes kunnen verzinnen en dat heb je niet gedaan !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Man/ vrouw zaken, tja....ik ben soms half man en half vrouw denk ik wel eens. Ben zo pragmatisch als het maar kan, hou absoluut niet van winkelen en geroddel maar die hormonen die je zo nu en dan uit moet zitten, zoals Skip al adviseerde...ggggrrrr......die zijn echt wel aanwezig met de nodige perikelen erbij! Dan kan ik ineens redelijk onredelijk zijn! Maar daar kan ik dan ook weer stoer op terugkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

behalve dat ik het helemaal met Jen eens ben (geef geen ongevraagde adviezen, iemand wil GEHOORD worden) bestaat er nog zoiets als de dans van gewonde zielen:

je komt dichterbij................opzouten ik heb ruimte nodig

je gaat verder weg..............zoveel ruimte nou oók weer niet!

Codependentie, daar weet je vriendin kennelijk alles van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen, wat heb je die verplichting goed behandeld: je hebt precies gedaan wat gezond is: prioriteiten stellen. Eerst kijken wat goed is voor de gezondheid van Jen, dan kijken of andermans grenzen niet overschreden zullen worden. Wat is er fout aan?

 

Wat anderen ervan denken................... Je geeft die anderen teveel macht. Je had trots kunnen zijn op jezelf als hun mening jou niet zou raken. Nu geef je hun je rechte rug, je 'wel-zijn'. Wat anderen denken is niet jouw zaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het helemaal met je eens, Monster.

Het gaat erom dat je je eigen keuzes kunt maken, ook als anderen ze niet leuk vinden.

En ik heb vanavond rot gedaan tegen mijn partner. Afreageren. Floepte me teveel uit de mond, terwijl ik weet dat het maar een bui is.

Ik heb me verontschuldigd en gezegd dat ik wel weet dat ik een rare ben en een bitch soms.

Zegtie denk je dat ik op een lief vrouwtje zit te wachten? Jij speelt tenminste geen toneel en bent jezelf.

Pf kom ik weer goed weg.

Ietje, sterkte.

Jen, hoe is het met het zweten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg bedankt voor de reacties.

 

Mijn sociale verplichting hield in dat ik nog ging meehelpen aan een cadeau voor mijn broer, amen met mijn zussen. Geen "lege" verplichting dus.

Anderzijds: ik zou dat graag op een vrijdagavond doen, of in het weekend. Op een maandagavond om 20 uur is voor mij echt wat te veel eigenlijk. En ik heb me voorgenomen om "op het werk raken en mijn werk doen" momenteel prioriteit nummer 1 is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate,

 

thanks for asking - gek, maar in het Nederlands klinkt dat precies niet.

 

Ik zweet met mijn pillekes nog even hard. Begin er stilaan aan te wennen om mijn voorhoofd regelmatig af te vegen - papieren zakdoekjes in de handtas dienen momenteel niet voor een onverwachte niesbui. Tsja. Plezant is anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, eindelijk tijd voor rust en voor mezelf.

Dochterlief liep weer vast met haar huiswerk, ze komt gewoon niet uit met haar tijd.

Tranen weer, niet weten wat ze moest doen.

Het laten kon ze niet, het moest af. Zelfs haar uurtje dansen moest ervoor opzij.

Terwijl ik vond dat ze het dansen ook zo nodig had. Voor de ontspanning.

Wat ik heel sterk vind van haar is dat ze vanuit de wanhoop toch tot een eigen oplossing komt.

Hoe ? Door na te denken over wat ik vraag en zeg. Mijn advies hoort ze aan, maar ze maakt daarna haar eigen weloverwogen keuze.

Mooi om hier zo op terug te kijken.

Maar ik merk aan mezelf dat het mij veel energie kost. En ik weet nog niet hoe ik het anders zou kunnen doen.

Deze fase is ook iets tijdelijks, uiteindelijk vind ze haar eigen ritme hier wel in.

Gelukkig morgen een dag voor mezelf. Ik had een 2-tal afspraken staan die zijn afgezegd.

Komt me nu wel heel goed uit. Ik ga lekker in mijn huis aan de slag.

De laatste kamer boven uitruimen, spullen opruimen en weer opnieuw inrichten.

Ik heb geen puf meer om hier op jullie te reageren. Komt wel weer.

Ik wens jullie een fijne avond en voor straks: slaap lekker.

ik ga nog even TV kijken en dan naar bed.

bewerkt door Kastanje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...