Spring naar bijdragen

voorstellen Boudica17


Boudica17

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

 

Ik ben een vrouw van 49 die alles perfect voor elkaar heeft behalve dat ik teveel drink. Ik functioneer goed op mijn werk maar ik vind dat ik het prive verpruts door het drinken. Ik ben getrouwd, we hebben geen kinderen. Op de een of andere manier heb ik me aangewend dat ik aan de wijn ga als ik stress voel (alleen ś middags en 'savonds). Ik drink heel erg snel en kan er heel erg slecht tegen: ik wordt er erg somber van. Vervolgens krijg ik enorme ruzie met mijn man, dit gebeurt meerdere keren per week. Dit is al jaren aan de gang. Ik merk dat ik somber en onzeker wordt van de drank. Hoeveel en hoe vaak ik drink varieert. Nu na de zomervakantie drink ik weer elke avond.

Kortom, ik heb het gevoel dat ik mijn leven verpruts door teveel drinken. Ik wil een tijdje helemaal niets drinken. Ik vind het lastig hoe mijn omgeving daar op reageert, ze begrijpen het niet en vinden dat het allemaal wel meevalt en dat ik ongezellig doe.

Ik hoop (denk) dat dit forum me gaat helpen!

 

xx

B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom B,

 

Herkenbaar, ook ik functioneer nog prima op het werk en ook ik ben bang dat anderen het vooral ongezellig vinden maar ik ben juist degene die bang was/ is  voor de ongezelligheid en het commentaar van anderen. Maar als ik jou zo lees voel je je helemaal niet zo gezellig als je drinkt? of lees ik dat verkeerd? 

Wie bedoel je met de omgeving? Het lijkt me dat je man het juist wel plezierig zou vinden om zijn vrouw zonder drank mee te maken? Ruzies die ontstaan door de drank is ook niet wenselijk toch?

Maar ja, wat dan met die stress....dat is lastig, ben ik ook hard mee bezig....op zoek gaan naar wat voor jou werkt, veel lezen over wat alcohol eigenlijk met je doet, werkt juist stress verhogend!! Het is de snelweg naar het beloningssysteem, weg stress voor je gevoel,  maar het komt echt weer terug en steeds harder/ heftiger!! I

 

Ik wens je veel wijsheid en sterkte en dit forum is echt fantastisch, zulke lieve mensen die je helpen en ECHT begrijpen!!

 

Dribbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha boudica,

Mijn introductie zag er hier ook zo uit:

Te veel en te vaak van alles.

Te veel alcohol .....te vaak ongelukkig ....te vaak somber.... te vaak ruzie ...te vaak slechte nachten

En om dan uit vicieuze cirkel te stappen is bijzonder lastig zeker als jouw omgeving jou ongezellig vindt

Je moet sterk blijven ook op momenten dat je je superslap voelt.

Maar het kan!!!!!

Kom hier als je het moeilijk hebt.

Probeer de trek momenten te overbruggen ( het gaat namelijk weer over) en doe veel dingen anders dan je gewend bent om niet in je oude patroon te vervallen. ( ga wandelen ipv voor de buis met een drankje, fietsen met muziek op je oren als je trek krijgt, bel een vriendin ..enz enz)

En leg de lat niet te hoog. Per dag bekijken: vandaag drink ik niet

Welkom hier en ik hoop dat je hier vindt wat je nodig hebt

Het heeft mij heel goed geholpen ! Zeker ook door de persoonlijke draadjes bij wie is wie te lezen. Dit zijn bijna dagboeken.

En dan merk je : ik ben niet de enige

Veel succes en ik hoop je hier veel te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt allemaal, nog even als toelichting. Mijn man drinkt ook elke middag na het werk 5/6 flesjes bier. Hij heeft echter nergens last van. hij blijft gewoon zichzelf en staat de volgende ochtend weer vrolijk op. Hij vind het moeilijk om te begrijpen dat het bij mij anders werkt. Hij begrijpt ook niet goed dat het voor mij beter is om een tijdje niet te drinken. Ik heb ook veel mensen in mijn omgeving die veel drinken.

maar goed, het gaat om mij.

ik was van de week op bezoek bij een vriendin van me die ernstig ziek is en niet lang meer te leven heeft. ze zei: je moet je energie steken in de dingen en mensen die je belangrijk vind. ALcohol kost veel energie en is totaal niet belangrijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat om jou! Wat jij wilt en voelt is belangrijk.

Mijn partner heeft een vergelijkbaar standpunt en dat is lastig omdat je je dan niet gesteund voelt

Sterkte en wijsheid!

Ook in het verdriet om jouw vriendin.

Ik zou bijna zeggen : ga dit nuchter aan!

Mooie gesprekken aan het eind van haar leven zijn zo waardevol. Dat vergeet je nooit meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom B.

Hopelijk blijf je hier lezen

en schrijven, dan heb je meer kans van slagen.

Niet om te vergelijken want jij bent jij.

Ook je partner hoeft niet te vergelijken, want

iedereen is anders, en ook voor hem is

dat niet gezond natuurlijk, ook al lijkt hij niets te merken.

Afhankelijk zijn is niet nodig als het om iets ongezonds gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

allen,

Ik ben er nog steeds hoor! Heb van het weekend niet gedronken en heel veel dingen gedaan ( 3 uur strijken: veel leuker dan gezellig aan de wijn met vriendinnen :D ). Bij mij zijn de eerste dagen altijd het makkelijkst. Na een week begin ik te denken dat ik er wel weer normaal mee om kan gaan en dan wordt het lastiger.

groetjes

 

Boudica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...