Spring naar bijdragen

dinsdag 2 september


blondie6173

Aanbevolen berichten

Agnieta, mijn zoon heeft Risperdal moeten slikken toen hij 12/13 was

Hij zei na 1 of 2 keer slikken: ik wil mezelf blijven. En slikte niet meer. Niets!!!

Ook niet van de hulpverlening.

Ik denk dat ze nog rondzwerven ergens. Ik heb er een geprobeerd om te kijken

wat hij voelde, maar buiten een beetje wazig gevoel merkte ik niets.

 

En toen hij 3 of 4 was, en erg sjaloers op jonger zusje, beetje bozig

dat zij zoveel kledingkeuze had en hij alleen maar broeken, heb ik m meegenomen

naar de kinderkledingbeurs. Hij mocht een (spijker)jurkje uitzoeken en ik zie hem

nog in de tuin dansen daarmee. Een van mijn mooiste herinneringen. wat een

blijdschap, vrijheid en pure vreugde er van zijn gezicht straalde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medicijnen hebben toch ook te maken met receptoren en stofjes in de hersenen.

Bijvoorbeeld iemand met adhd kan baat hebben bij ritalin. Als ik het neem word ik misschien suf of juist opgefokt.

Kun je niet te makkelijk vergelijken allemaal, is van de persoon afhankelijk.

Niet dat ik nou zo'n promotor van pillen ben. Soms kan het goed zijn. Over de situatie van jouw zoon kan ik niet oordelen. Sterkte agnieta, en kalmte en wijsheid.

Lieve Bol ik wens je een fijne dag. En een heel jaar.

En een heel leven, hi. Smak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie die behoefte heb ik ook gehad hoor en het klinkt niet cru het is alleen dat je er zo weinig mee opschiet. Het enigste wat ik op dat moment voelde was dat er betere tijden zouden komen, dat hield me op de been, m.n. het idee dat ik dan niet meer hoefde te zorgen, en ik m'n eigen leven weer kon leven.

Voor mij was het ook het niet accepteren van de situatie omdat ik teveel te kort kwam.

Toen ik besefte dat het nu eenmaal op dat moment niet anders was en accepteerde en reëel moest blijven ging het iets beter, maar het waren erg zware tijden.

Voor mij bleef het heel belangrijk dat ik voor mijzelf dingen bleef doen zodat ik daar een stukje energie uit kreeg. ;) ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie,

 

Klinkt net zo goed cru, maar kan je heel goed begrijpen.

Hoewel ik geen zieke,hulpbehoevende man in huis had, heb ik ook jaren verlangd naar een eigen huisje/stekkie.

Uiteindelijk de knoop doorgehakt, door te gaan scheiden.

Dat klinkt veel makkelijker dan het is natuurlijk, en ik zeg ook niet dat je dat moet doen.

Maar jezelf wel de vraag stellen;

Blijf ik zitten in de situatie waar ik nu in zit?

In dat geval,accepteren,zoals het is, en geen energie meer verspillen aan de vraag, hoe je het anders zou willen.

Of; Daadwerkelijk stappen ondernemen om de situatie te veranderen.

Moeilijk, heel moeilijk, ik weet er alles van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn cake gaat al lekker ruiken.

Ben zoooo benieuwd of dat gaat lukken met de broodmachine

Hoop het wel,ben anders een hoop dure ingrediéenten kwijt (o.a. boter)

 

Wordt ik vanmiddag gebeld, of ik vanavond wil werken tot 22.00 uur i.v.m. ziekte.

Phoe, dat is echt omschakelen.

En morgen weer 7 uur beginnen.

Maar mag een uurtje later komen dan.

En morgenavond, ook nog naar de diploma uitreiking!

Druk,druk..

Maar dat laatste is wel een beetje leuk druk dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta, mijn dochter kreeg het toen ze 6 was maar het deed weinig bij haar. Nu slikt ze naast de ritalin ook citalopram, dit werkt heel goed. Als ik daarop ga googelen word ik niet blij dus daar ben ik mee gestopt. Mijn man slikt risperdon en als hij teveel neemt wordt hij een zombie maar de juiste dosering zorgt ervoor dat hij minder explosief reageert.

En Jopie, hoe confronterend ook, ik herken mezelf wel in je verhaal. Als het ene klaar is stort ik me weer in het volgende om me druk over te maken, er wat te vinden en er dus ook wat mee menen te moeten en zo vul ik al mijn tijd in!! Ga ik nog eens flink over nadenken hoe dag nu precies werkt bij mij!! Bedankt voor de eye-opener!

Ga nu ff liggen want net terug van het werk en weer eens zware hoofdpijn!

Dribbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van de huisarts.

Voor de zekerheid toch maar weer een keer bloedprikken.

Voor de rest kon hij weinig voor mij betekenen.

Verkoudheid aardig weggetrokken met alle vicks badjes, waardoor ook mijn hoofdpijn nagenoeg verdwenen is.

 

Huisarts gaf wel aan dat ik waarschijnlijk toch wat te snel mijn werk hervat heb na mijn burn-out.

Duuuuhhhhhh...

 

Ik begrijp mijn huisarts wel.

 

En toch,

Soms heb ik het gevoel dat ik met mijn rug tegen de muur sta en niet anders kan dan doorzetten en doorgaan.

 

Ik heb nog steeds het gevoel dat ik er alleen voorsta financieel.

Mijn ex (vader van de kids) was ernstig verontwaardigd toen ik hem vanmiddag belde na voorlichtingsochtend op school van mijn zoon en hem aansprak op zijn financiele verantwoordelijkheid voor de kosten van onderwijs voor de kids :  "ik betaal toch allimentatie"... 

Ach, ja met die luttele bijdrage van de allimentatie kan ik school voor beide kids betalen...

Dream on...

Volgens mij leeft hij in gedachten nog in zijn land van herkomst... :devil:

 

Daarnaast wil ik toch wel heel erg graag mijn baan behouden (ben al blij dat ik werk heb) en ik ervaar toch wel enige druk van de werkgever om het werk zo spoedig mogelijk weer te gaan hervatten.

 

Afijn, nu eerst maar eens starten met kokkerellen en mijn hoofd leeg proberen te krijgen.

Zorgen zijn voor morgen...  ;)

 

Zal blij zijn als mijn therapie weer opstart.

bewerkt door blondie6173
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem alle rekeningen al laten zien, Rapilos.

Dank je voor het meedenken.

 

Helaas grijpt hij terug op de vastgestelde alimentatie die hij verplicht is te betalen volgens het gerecht.

En dat is nu ruim 3 jaar na de uitspraak een schijntje van wat je tegenwoordig kwijt bent aan het onderwijs.

 

En om mijn kinderen nu goed onderwijs te ontzeggen ???

Dan doe ik maar weer een stapje harder.....

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...