Spring naar bijdragen

zaterdag 23 augustus


blondie6173

Aanbevolen berichten

HSP; Ik heb er eens een boek over gekocht, omdat ik dacht dat ik misschien dingen zou herkennen.

 

nou, heel,heel herkenbaar dus!

Vertelde dat aan lat-ex, omdat ik er zoveel in herkende, en ik dus dacht ook bij de Hoog Sensitive Personen te horen.

De herkennning was ook een soort opluchting, zo van ;

Zie je wel, ik ben toch niet achterlijk of abnormaal.

Lat-ex werd boos, toen ik het hem vertelde.

Hij vond het belachelijk, en de grootste onzin.

Tja..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om mijzelf en mijn gedrag beter te kunnen plaatsen ben ik uiteindelijk wel blij met dat stempeltje ADHD.

Echter dat wil niet zeggen dat ik mij achter dit stempeltje zal verschuilen wat betreft mijn alcoholmisbruik in het verleden.

Juist niet!

Voorheen verzoop ik die onrust, nu zoek ik andere manieren om met die onrust om te gaan.

Zelfs het gewoonweg accepteren van die onrust als iets wat nu eenmaal bij mij hoort, geeft rust...

bewerkt door blondie6173
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik en andere HSP personen;

Hier een omschrijving uit het boek over HPS ver de relatie op de werkvloer;

 

HSP's zijn van nature plichtsgetrouw,loyaal,fel op kwaliteit,goed in details,intuitieve visionniars, vaak begaafd, attent op de behoefte van klanten of relaties, en hebben een goede invloed op het sociale klimaat op de werkplek.

Kortom,het zijn idiale medewerkers.

Elke organisatie heeft er een paar nodig!

 

Nou..is dat een opsteker of niet :)

 

Ja, Hut,

Dat wilde hij ook niet zien, dat ik eigenlijk verslaafd was (dan zou hij het n.l. ook zijn :( )

 

Maar zonder gekheid, ik vind het toch wel heel opvallend, dat juist gevoelige mensen, verslaafd zijn aan b.v. alcohol.

Het is toch het verdoven van de te heftige gevoelens die af en toe binnen komen denk ik.

bewerkt door rapilos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verslaving..gevoeligheid..erfelijke aanleg..opvoeding

Mooie combinatie

En dan wil ik de opvoeding voor mij op nr 1 zetten

Niet het droogje en het natje op tijd krijgen..maar het emotionele vlak..aandacht..liefde..enz

Daar ging het bij mij giga mis..helaas

Toch hield ik van mijn ouders..ik wist niet beter..als kind pas je een overlevings tactiek aan...zo klein dat je bent

Dat binnenste weet wat het mist..heeft pijn

Het gemis..de pijn moet weg...mag er niet wezen

En zo begon de ellende zonder dat ik het wist

Eigenlijk best triest

Had zo anders kunnen lopen mijn leven..maar ja had heb ik niks aan

De toekomst is voor me...ik kan mezelf veranderen..eigenlijk leren omgaan met mezelf.

Ik heb mezelf nooit goed begrepen....krijg nu de kans

Ben er blij mee...

Is ook weer bij iedereen anders...schrijf maar zo even wat van me af

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

AD, ADD, ADHD, HSP, ERS, HSS, PTSS, HIQ, BL

 

yeah right!

 

 

Echt!

 

mag ik dan nu even ?

 

Je mag mijn PTSS , dan mag je ook mijn héle @#$% jeugd, je mag mijn therapie en dan ook alle aandacht.

Dit zoek je niet, dit test je niet en dit laat je niet testen. Ik had het HEEL GRAAG zonder dat stempel gedaan.

Ik ben zo dom om dit hier te schrijven. Iedere sufferd kan dit immers bedenken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stempel is een erg negatief woord voor diagnose.

Een diagnose is een kapstok om gedrag aan op te hangen.

Het is helpend voor de persoon zelf om om te gaan met wat hij/zij dan ook heeft.

En voor zijn/haar omgeving.

In mijn gezin/familie zijn er een aantal mensen met een diagnose. Zij zijn zeer gebaat hiermee en met de daaruit voortvloeiende acties en omgang met.

Ook in mijn werk heb ik met mensen gewerkt met psychische problemen. Ik zou niet weten hoe we dat zonder diagnose hadden moeten doen.

Ik kan ook erg boos worden over dooddoeners als: tegenwoordig heeft ieder kind ADHD of: autisme? Vroeger hoorde je daar nooit over.

Verdiep je er in dan snap je het misschien en hou anders je kwek.

Monster en alle andere mensen hier met een diagnose op dat vlak: hart onder de riem van mij.

Super dat jullie met deze extra last ADB zijn/willen worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plof, autisme is heel wat anders

en ook daar zijn er diverse soorten in.

iedereen die een diagnose heeft, is anders

meer niet. Een diagnose kan helpen er mee om te gaan.

maar het is link om vanuit wat je hier leest, je eigen diagnose te stellen.

Lees 3 stoornissen en je herkent in elk wel wat.

En er zijn tig mensen zonder stoornis die ook een alcohol probleem hebben.

Ik vind het soms een beetje eng hoe hier geschreven wordt.

Mensen blijf alsjeblieft kritisch en neem ook niet zomaar iets aan uit wat

hier geschreven wordt. Wij zijn heel subjectief bezig hier en schrijven vanuit onszelf.

Herken je iets en raakt het je, ga er dan achteraan door erover te lezen, vergelijken en

zo nodig via een professional. maar vooral blijf jezelf! er is er maar één van jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik. soms heb je geen rapport met iemand, hoe goed je je best ook doet.

 

Ik ken het begrip rapport hebben met iemand niet en vertaal het maar met een klik die die je met iemand kan hebben (ook zo iets ongrijpbaars) Het punt is juist dat we zo extreem op elkaar lijken dat het begrip er altijd automatisch en intuïtief was tot een week terug. Ik zag gisterenavond dat onze FB discussie meer dan 6000 berichten heeft en dat is sinds begin juni! Er zijn zo veel overeenkomsten tussen die vrouw en ik dat je er eng van wordt....de goede vraag die je kan stellen is of twee gelijken goede vrienden kunnen zijn of zoals ik eerst dacht een relatie kunnen hebben. Het bleek de laatste week, ik weet zeker dat ze specifiek tegen mij eerlijk was over hoe het echt gaat met haar en tegen anderen toneel speelt. Vergelijkbaar met mijn moeder en ik, tegen iedereen (ook op dit forum) en ook op mijn werk en met vrienden kan ik een toneelstuk spelen maar mijn moeder krijgt soms alle klappen, haar vertel ik mijn frustraties die ik met niemand anders kan delen. Ik heb heel erg het idee dat ze dit met mij deelde. Ik ken haar moeder ook via FB en weet dat ze zelf een grens trok tegen haar dochter. Vanaf dat moment was ik degene aan wie ze eerlijk was (geen bewijs dit is mijn inschatting)

 

Over HSP, ik heb zo 7 jaar geleden er voor het eerst iets over gelezen en het aan mijn moeder gegeven die het nog duidelijker heeft als ik. Toen was het nog geen hype, toen kende niemand het. Een vriendin van mijn moeder kwam los van mij met een boek aanzetten. Zelfs met FB chat berichten kon ik mijn uiterste best doen toneel te spelen, ze wist wat mijn gemoedstoestand was en ik wist dat van haar. En nee ik ben niet zweverig of spiritueel, het tegendeel zelfs......

 

De vraag is denk ik eerder van teveel report als ik het begrip report hebben tenminste goed inschat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik, ik ben ook HSP. Mijn oudste zoontje ook.

Mijn neefje ook en zo overduidelijk dat ik heel vaak denk, arm jong (gezien hoe hard de wereld aan het worden is) Hij lijkt zo erg op mij ook al is het de zoon van mijn zus....mijn moeder (ook hsp) heeft hetzelfde gevoel als ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...