Spring naar bijdragen

Zondag 17-8-2014


Hanneke

Aanbevolen berichten

Ja Rapske ik heb vannacht nog in bed aan hem liggen denken en merkte dat ik me toch erg bezorgd maak om hem. Ik hoop echt heel gauw dat Albert iets van zich laat horen, zodat we weten hoe het nu met hem is.

 

Wat fijn dat je je dochter hebt opgezocht, en dat het weer fijn was. Heerlijk lijkt me dat.

Hier ook de verwarming aan en met een vest achter de pc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bol, afwachten maar, wat betreft Albert he,

 

En zeker is dat fijn, als het met je kinderen goed gaat.

Ben erg trots op allemaal,ook het aangetrouwde deel en al mijn kleinkinderen.

Ze doen het allemaal zo goed!

 

Lastig dilemma Ietje!

Zou het ook even niet weten, hoe dat op te lossen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren avond gewerkt, maar 7 uur thuis en 5 uur slaap en daarna een ochtenddienst.....daarna boodschappen en naar huis...wat had ik een trek! Zit nu op dag 10 volgens mij en had nog geen last gehad maar nu had ik het opeens verdient....hangen op de bank voeten omhoog....Het is me gelukt en zit nu aan av bier. Wat is trek toch iets vreemds, als je er geen rekening meer mee houd plots zo sterk.

 

Nu snel eten en slapen....meestal gaat het met een volle buik beter....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eline, ff over die vrouwengroep. Geen idee waar je vandaan moet komen, ik weet alleen dat op vrijdagavond er eentje is in Apeldoorn. Daar ben ik meerdere keren geweest, en daar wordt wel degelijk aan stappenwerk gedaan als de groep daar voor kiest. Net als al eerder werd geopperd denk ook ik dat er behoefte ontstaat aan alleen vrouwen omdat incest en mishandeling toch meer bij vrouwen dan bij mannen voorkomt en dat dergelijke dingen vluchtgedrag zoals verslavende middelen kunnen triggeren. Maar wat dacht je van alle verslaafde prostituees, automutilanten. Ik bezoek liever een vrouwengroep van CA dan een gemengde groep van AA om de simpele reden dat mijn ervaring bij de CA is dat het tempo hoger ligt en er minder oeverloos uitgeweid wordt. Maar dit zal vast van groep tot groep verschillen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat onthou ik! 

Ietje organiseert de meeting 2015

Bol maakt van de snert voor ons

met prei verbouwd door Blondie

MijnGerrit verzorgt de yoga op het spijkermatje van LadyJane

en Yvonne zet hopelijk de koffie. 

 

De plaatjes worden geschoten door Acanthus

maar wat moet ik dan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, goed gedaan. Dat is het gevolg van de keuze, die je voor je vakanties maakt. Ik begrijp nu wat je doet. Ik moet er zelf niet aan denken, maar iedereen zijn eigen methode. Ik denk nog steeds niet, dat het verstandig is, maar het gaat er hier niet om wat ik denk maar wat jij wilt en doet.

Welterusten! 

 

Zeker weten doe ik het niet maar het is wel heel aannemelijk dat ik door een paar weken vakantie waar ik dronk zoals oude patronen ervoor zorgt dat tijdelijk de trek weer heviger is. Maar wordt ook wel positief bevestigt in eigen kunnen en eigen baas zijn ook over drank. Ik zou het niet een methode willen noemen,

 

Reizen zoals ik doe is voor mij een totaal gevoel. Ingrediënten zijn: alleen reizen, veel mensen ontmoeten,  heel lang praten over van alles en nog wat (van politiek tot gezondheidszorg, wereldeconomie tot complottheorieën) met mensen uit heel veel verschillende landen, lang reizen met bus en trein, musea zien, muziek en andere cultuur opsnuiven, niks boeken of plannen maar complete vrijheid, veel uitgaan van hostel naar kroeg naar club en tegen de ochtend pas in je bed.....veel roken, drank, compleet geen dag en nachtritme maar dingen doen op het tijdstip dat je zin hebt......de sfeer van liftbordjes maken uren langs de weg met een peuk in je hand, even een paar pilsjes en dan slapen in de nachttrein of uren met een plastic bierfles van 3 liter de hele nacht praten met iemand die je niet kent in de nachttrein en het toevallig goed klikt.....

 

Ik heb geen drankvakantie want ik doe zo ontzettend veel elke dag maar binnen de sfeer is drank en mijn peuk wel een belangrijk ingrediënt. Ik geniet heel erg van zo vakantie houden. Andere jaren nam drank meer een hoofdrol dan me achteraf lief was. Dit jaar viel dat heel erg mee. Het is ook iets van "want to be forever young" ga ik de rest van het jaar weer gewoon doen. En het is een overvloed aan mensen ontmoeten; zoveel dat ik af en toe juist alleen wil zijn waar ik door het jaar heen zo vaak toch alleen ben dat ik meer mensen om me heen wil.....

 

Die trek van vandaag die ik het hoofd dus biedt neem ik er dan maar bij.....ook al heb je vast gelijk dat trek op mijn manier niet zo verdwijnt als bij iemand die jaren stopt.....maar ondertussen leer ik wel veel over mijn band met alcohol en het de baas zijn....Elk nadeel heb zn voordeel.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf het grappig vinden hoe roken en drinken geromantiseerd wordt.

Alles heeft de betekenis die je er zelf aan geeft.

Maar dat mag natuurlijk ook.

 

Monster, jij mag lekker eten en kletsen op de volgende meeting. En die draaitafel, kun je daar langspeelplaten op draaien?

Oh leuk :)

 

Of bedoel je heel wat anders, iets met schilderen of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Acanthus, dank je wel. Gaat weer beter. Tijdens werk neiging tot huilbuien. Na werk voor jonge broertje en zijn vriendin gekookt, toch op hun level mijn verhaal kunnen doen en broertje staat wat het ook is 100% achter me. Die schatten daarna hebben ze cupcakes gemaakt en staan nu al een uur onder de douche..! Voor hem ook fijn dat mijn moeder er even niet is. Bij mij komt er ruimte in mijn kop, gelukkig gister wist ik het echt niet meer.

Ik ben 32 jaar en sinds mijn 30ste drink ik niet meer. Wat mij opvalt is dat wat ik lees bij jullie die ook die weg zijn ingeslagen, dat er diepe downen zijn, maar ook een nieuw soort opgebouwde respect voor jezelf. Mooi vind ik dat.

Straks een eige plekkie, weg van degene die mijn jeugd heeft verkloot.

Ik kom er wel, dan maar alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...