Spring naar bijdragen

Hallo


stoeptegel

Aanbevolen berichten

Hallo beste forumleden,

 

Ik heb mij zojuist aangemeld op dit forum vanwege mijn alcoholprobleem.

 

Ik ben nu 34 en sinds mijn 26ste heb ik een alcoholprobleem. Het begon tijdens mijn studententijd en heftige uitgaansperiode, waarin ik ook andere middelen zoals MDMA, ketamine en cocaïne veelvuldig gebruikte. Mijn experimentele periode heb ik achter mij gelaten, maar mijn probleem met alcohol is gebleven. 

 

De afgelopen acht jaar is mijn gebruik van alcohol wisselend geweest... van 5 standaardglazen (bier) tot aan 10 standaardglazen per dag de afgelopen maanden. Behalve angstklachten (paniekaanvallen) en overmatig zweten (ligt dat aan de alcohol of aan mijn sociale fobie?) heb ik nooit echt last gehad van ontwenningsverschijnselen; heel af en toe een epileptische shock in mijn romp voor een seconde maar verder geen last van trillen, overgeven, misselijkheid etc. Alleen onrust in mijn lichaam heb ik last van, maar dat kan ook andere oorzaken hebben.

 

Ik wil graag stoppen (minderen lukt me wel, en af en toe drink ik een weekend niks zonder noemenswaardige ontwenningsverschijnselen), maar ik ben erg bang om een Delirium Tremens te ontwikkelen. Deze angst weerhoudt mij om finaal te stoppen.

 

Behalve het gebruik van alcohol leef ik wel gezond; ik eet elke dag mijn groente, vlees/vis en slik vitamine B complex, magnesium en visolie supplementen. Ook sport ik regelmatig.

 

Fysiek ben ik - voor mijn gevoel - niet echt afhankelijk van alcohol, maar mentaal gezien is het een enorme last. 

 

Ik hoop dat iemand mij gerust kan gestellen voor ernstige ontwenningsverschijnselen zodat ik makkelijker kan stoppen met drinken. 

 

BVD

Jeroen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stoeptegel,

 

Allereerst: kijk even naar de ondertekening van je bericht.

Als dat zo niet de bedoeling was, dan kun je in je eigen bericht, door voor " bewerken"  te kiezen, een aanpassing doen.

 

Welkom op dit forum!

Ik hoop dat je er gaat vinden, wat je zoekt.

Er is genoeg te lezen. En te schrijven.

 

Ik ben geen medicus (en zelfs dan) dus ik durf niets te zeggen over wat je in feite vraagt.

Omdat je je wat zorgen maakt over bepaalde mogelijke ontwenningsverschijnselen, zou het verstandig zijn om alles even met je huisarts door te spreken.

Veel mensen zien daar tegenop, maar dat is niet nodig. Ze hebben er al meerdere zoals jij (en ik) gehad en hebben uiteindelijk ook een beroepsgeheim.

 

Ik wens je veel succes en hoop nog meer van je te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je nickname op het Forum is Stoeptegel, je sluit je eerste bericht echter af met een andere naam: " BVD ......".

Ik vroeg me af of je dat zo wilde. Snap je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihihi...had je Gerrit te pakken  :D

Haha...dat is heel erg ondeugend! En grappig....Ik moet denken aan Jeroentje, uit Jan jans en de kinderen!

Je hebt me in ieder geval aan het lachen gemaakt...dat is fijn! 

 

Welkom Jeroen,

 

Ik kan je niet echt adviseren over of je abrupt kunt stoppen...inderdaad overleggen met een 'professional'

Wel goed van je om de stap te nemen, je leeft gezond..dus als je die alcohol kunt laten helemaal topfit.

 

Ben benieuwd hoe je het aan gaat pakken, in ieder geval veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom jeroen

poep aan je schoen ;)

moest ik ook meteen denken.

fysiek en/of psychisch afhankelijk,

moeilijk om exact aan te geven.

Zoals jij het omschrijft lijkt me dat je niet

snel een delirium tremens zult krijgen.

Maar er is hier ook een draadje, vraag het de

hulpverlener, misschien krijg je een meer verantwoord

antwoord daar. En anders idd je huisarts raadplegen,

het kan geen kwaad je leverwaarden enz te laten checken,

al is het maar om iets uit te sluiten.

Minderen en afbouwen is over het algemeen zwaarder dan stoppen.

Lees maar flink veel draadjes, dan heb je misschien een beter idee

hoe jouw proces het beste kan. succes! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het welkom. 

 

Ik weet dat ik rationeel dat ik niet bang hoef te zijn voor een DT, maar de angst ervoor belemmert mij in mijn minderen. Vaak lukt het wel, maar ik schiet snel weer in mijn oude gedrag; cold turkey is voor mij de beste oplossing denk ik.

 

Ik ben al eens naar de huisarts geweest en mijn leverwaarden vertonen slechts een kleine anomalie; voor de rest ben ik gezond. 

 

Ik loop bij een psych, maar dat is meer gericht op het behandelen van onderliggende factoren die mijn drinkgedrag veroorzaken dan het drankmisbruik zelf aanpakken.

Ik ben wel op zoek naar professionele online begeleiding, dus als iemand een suggestie heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Ik heb zelf de Internettraining bij Tactus gedaan.

Ik heb daar erg veel aan gehad.

Niet zozeer dat er allemaal nieuwe inzichten werden geboden,

hoewel die er ook wel waren,

maar veel eerder dat ik gestructureerd bezig was.

Kijk eens op de site van Tactus.

 

De training zit in het basispakket van iedere zorgverzekering, dus je moet eventueel alleen rekening houden met je eigen risico.

 

Het is meer een gedragstraining dan een therapie, maar misschien net wat je nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jeroen Stoeptegel (ik vind hem wel leuk zo, die combi :D)

Ik ben zelf ook nog brand shiny new hier, maar weet dat je hier veel steun kan hebben aan de verhalen van anderen! Dus lekker lezen zou ik zeggen...

Hopelijk vind jij ook de herkenning (en wellicht steun) die anderen hier gevonden hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat ik rationeel dat ik niet bang hoef te zijn voor een DT, maar de angst ervoor belemmert mij in mijn minderen. Vaak lukt het wel, maar ik schiet snel weer in mijn oude gedrag; cold turkey is voor mij de beste oplossing denk ik.

 

Je haalt de dingen door elkaar.

 

Een Delirium Tremens krijg je juist bij abrupt stoppen (cold Turkey) na een dag of 3.

 

Bij minderen/afbouwen juist niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Jeroen,

 

Veel van je klachten zullen verdwijnen als je stopt met drinken. Maar ga naar je huisarts als je het niet alleen durft.

 

Ik heb gemerkt dat zowel fysieke als ernstige psychische klachten verdwijnen. Ik ben nu zelfs helemaal medicijnvrij. Slikte antipsychoticum. Ik wil daarmee niet zeggen dat jij dat ook moet doen als je medicijnen van de psych zou slikken. Maar bij mij zijn angsten, paranoide gedachten enz gewoon verdwenen.

 

Ik wens je veel moed toe en succes

 

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Gipsy, nummers van dealers heb ik allang niet meer, en ook door mijn vrienden word ik er ook niet meer aan blootgesteld. Heel sporadisch neem ik wel eens een XTC-pilletje (2/3 keer per jaar)... maar daar ben ik eigenlijk ook wel klaar mee. Vroeger kortstondig veel coke gebruikt, maar daar kon ik heel makkelijk meestoppen en verlang er ook totaal niet naar. Sowieso deed ik dat alleen icm veel alcohol, dus de kans op die terugval is miniem - daarnaast is het ook veel te duur.  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf ging ik van dagelijks 1.5 fles wijn naar niks.

Voor sommigen van ons is dat veel voor anderen is het weinig. Maar de verslaving blijft t zelfde.

Ik weet niet of afbouwen zinvol is. Weet ook niet goed bij welke hoeveelheden je dit beter wel kan doen

Zelf kon ik dat niet. Zat alleen maar te denken aan dat gene wat ik te kort kwam of mis liep.

Nix is wel zo duidelijk.

Niet perse makkelijker, wel handiger : je hoeft niet te rekenen of te tellen

0=0

Veel succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...