Monster Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Ik geloof je zó ietje. Zo herkenbaar. Wat wilde ik manlief graag helpen met het vergeten. Terugkrabbelen. Heel vaak heel diep door de knieën schreef ik. Ik meende elke letter.
kruidenthee67 Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 (bewerkt) Door het te blijven benoemen Ietje, komt voor hubbie ook het inzicht dat het geen momentzwakte is maar een structureel probleem. Dat kost wat tijd...ik denk niet dat hij het wil vergeten..maar als het er 'goed' uitziet, is het ook goed. Duidelijke communicatie is volgens mij echt het enige wat helderheid verschaft. En da's soms best lastig. Maar vandaag als voorbeeld: als hij wist waar jij mee worstelt, die trek, dan zou hij ook beseffen wat er gebeurt als ie jou die biertjes aanbiedt, toch? En Hut...voor een keer ben ik het niet helemaal met je eens Ik word ook sterker...en dat maakt ons gelijkwaardig en veel prettiger in de omgang met elkaar.... 11 juli 2014 bewerkt door kruidenthee67
kruidenthee67 Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Maar hij heeft het wel voorgesteld Ietje? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
huttula Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Mag ook kruid...ik heb het over mijn relatie en alle relaties zijn niet hetzelfde gelukkig Er zijn veel relaties waarbij je samen groeid....dat ken ik niet..zie ze wel Stiekum ben ik daar jaloers op...samen groeien :-)
kruidenthee67 Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Ok..Ietje..maar al met al heb je denk ik wel ff wat stof om te overwegen! Hut...ook hier met ups en downs..maar inderdaad wel samen groeien... En respect...voor elkaar en elkaars keuzes...
huttula Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Geslaagd....ben via omweg naar restaurant gelopen We hebben 2 uur gezeten daar...en dat gebeurd niet gauw met elkaar Had ook een papiertje neer gelegd op ons tafeltje (Wij schuiven vandaag aan een andere tafel) Met de nadruk op Wij....Wij..samen Hij gooit wel vaak op tafel ik ik ik dat ik alleen maar Ik denk vaak aan wij...maar tis geen makkelijk iemand,vind niet veel leuk dus ja als ik mijn weg kies lijkt het snel ik alleen Vanavond was geslaagd...en daar gaat het om...blij mee Kate reageerde hierop 1
Monster Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Voorafgaand aan de kliniek wist ik: alleen kan ik het niet maar SAMEN KAN IK ALLES. Eenmaal uit de kliniek wist ik: ik kan niets tegen mijn verslaving maar SAMEN KAN IK VEEL. Als manlief dat weet (ik heb het na de kliniek direct gezegd) dan kán hij ook helpen. Dan gaat hij dit soort vragen niet stellen. Nu weet hij te weinig dus doet hij niets fout.
Jen Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Maar Ietje, je man vraagt toch ook dingen van jou die je niet aankan? Zoals gaan werken. Ik wil niet vervelend zijn hoor, maar elkaars grenzen accepteren lijkt me belangrijk - wellicht omdat ik daar zelf druk mee in de weer ben
Jen Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Fijn huttula. Raar als het evenwicht in een relatie verandert, als rollen aangepast moeten worden.
ProudMary Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Val er middenin om me droog af te melden na een fijne dag. Welterusten.
kruidenthee67 Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 (bewerkt) Blij voor jou Hut! 11 juli 2014 bewerkt door kruidenthee67
kruidenthee67 Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Sterkte Gerrit! Ietje...ik heb zelf geen ervaring met de online cursus...wel met andere trajecten...maar als ik je zo lees krijg ik wel de indruk dat het goed voor je zou zijn om eea helder te krijgen, dus niet zo gek dat Gerrit in herhalingen valt..
lady jane Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 (bewerkt) Ietje, als je man van dit forum weet is het misschien een idee dat jij het stuk vd partner van Lytse leest en het hem daarna laat lezen.Misschien helpt het je eerlijk naar jezelf te zijn waardoor je ook eerlijk naar hem kunt zijn. Een goede relatie verdient eerlijkheid. Dit kan als jij eerlijk bent naar jezelf. ik lees steeds de deur op een kier bij jou. Het is hoog tijd die vicieuze cirkel te doorbreken voor eens en voor altijd. Of wil je nog 10 jaar doormodderen, dat kan ook. 11 juli 2014 bewerkt door lady jane kruidenthee67 reageerde hierop 1
Jen Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Moeilijk Ietje, maar ik heb het gevoel dat jij niet helemaal jezelf bent of durft te zijn.
Vol Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 (bewerkt) Nog even een snel hallo en welterusten van mij Heerlijk laatste werkdag afgerond, net 50km gaan biken met man, tussendoor lekker op terras ergens gegeten..gezellig! Nu kop slaap-thee en heel ontspannen de vakantie in Veel bij te lezen...wat goed dat degenen die het moeilijk hebben zich hier melden. Gerrit, beterschap Wijfje, ik hoop dat het de alc is en geen hypomanie Ietje, is het bij die twee gebleven? 11 juli 2014 bewerkt door Vol
Acanthus Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Pff, ben ook een beetje onzeker hier. Man is net van medicatie veranderd, en heeft volledig tegen zijn gewoonte in gedronken. Hij is erg druk nu, en is dat nu hypomanie of gewoon een beetje dronken? Niet zo "handig" van je man en moeilijk dan om het goed in te schatten.
kruidenthee67 Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Hoi Ietje, Dat zal hij zeggen omdat dat is wat jij laat zien. Wat laat je zien..jezelf of wat je denkt wat er van je verwacht wordt? Ietje, het is een terugkerend thema....ik herken het uit je draad... Daar moet je iets mee wil je je drankgebruik aanpakken. Maar dat is een stap die jij zelf zult moeten zetten, als je het wilt, kunt, durft, aan toe bent, niet anders kan....tja... Je bent het waard.
Jen Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Man is gaan overgeven - drank neem ik aan - en nu gaan slapen met de afscheidsbooschap "Ik had graag wat genegenheid gehad van u." Voel me ontzettend rottig.
kruidenthee67 Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Eenzaam Jen..............sterkte....................
Jen Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Het probleem heeft zich nooit gesteld, hij drinkt amper. Vandaag ineens twee flessen witte zijn, constateer ik nu. 't Zal wel gewoon een momentopname zijn.
lady jane Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Het is aan jou de waarheid te vertellen Iet dat ben je aan jezelf en hem verplicht en aan je kinderen. Ik denk dat je deep down wel weet dat je de boel nog wat mooier wilt houden dan t is. Ik was daar ook ooit iet, mijn relatie heeft het niet gered, had ik eerder eerlijk geweest en de juiste inzichten gehad (en dit forum, mag ik graag denken) dan had ik er heel anders mee om kunnen gaan. Jij bent nog jong, hebt nog zo veel mooie jaren leef ze ten volle meis!
Vol Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Jen, dus jij bent schuld van zijn drinken nu??
Acanthus Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Oei, das wel erg veel voor iemand die niet gewoon is veel/vaak te drinken Jen.
Jen Geplaatst 11 juli 2014 Rapport Geplaatst 11 juli 2014 Jen, dus jij bent schuld van zijn drinken nu?? natuurlijk niet! Hoezo?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden