Spring naar bijdragen

Jim wil stoppen met drinken


billy1981

Aanbevolen berichten

Lekker Billy 32 streepjes ... Vriendin trots?!

Het forum is om ervaringen te deken en voor de een is dat meer lezen en voor de ander meer schrijven. Hier en daar een advies of een steekje onder water maar altijd met de beste intentie

Dus doe maar lekker wat voor jou t beste voegt.

Succes Bil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Tijd voor een kleine update. Met het niet-drinken gaat het eigenlijk wonderbaarlijk goed. Ook het 'nee zeggen' voelt steeds iets minder ongemakkelijk. Gisteren en eergisteren etentjes gehad waarbij ik de enige was die niet zwanger was en toch niet dronk :-) Bleek ook gewoon gezellig te kunnen zijn zonder drank en het is echt een openbaring hoe scherp je dan nog bent tijdens de hele avond.

Als ik vandaag niet drink (wat ik natuurlijk niet ga doen) sta ik 50 dagen droog. Dan is het eigenlijk toch wel heel snel gegaan. Ik realiseer me nu echter wel dat stoppen met drinken pas het begin is van een lang proces. Ik dacht eerst eigenlijk dat met het stoppen je je leven in één keer op de rails krijgt, maar het blijkt dan alsnog niet helemaal vanzelf te gaan. Ik moet nog steeds mijn best doen om wat van m'n dag te maken en als ik even de deur uit ben geweest en ik kom weer thuis zie ik aan de blik van mijn vriendin dat ze toch even sceptisch kijkt of ze niet misschien iets kan detecteren dat op alcoholgebruik duidt. Maar daar moet denk ik gewoon wat tijd over heen. Voor mij is het alweer 50 dagen voor haar is het nog geen twee maanden. 

Gerrit, schouderklopje voor hoe jij hier de boel probeert bij elkaar te houden. Elke nieuwkomer verwelkomen, een hart onder de riem als iemand het moeilijk heeft en iemand bij z'n haren grijpen als diegene van de wagen dreigt te vallen. Ik houd het denk ik hier voorlopig nog steeds meer bij lezen dan bij schrijven. Meestal lees ik ook op mijn telefoon en dan is het toch wat minder prettig om een hele reactie te typen.

Het lezen hier blijft me scherp houden, ik weet niet of ik dat nog nodig heb maar ik neem geen risico.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...