Spring naar bijdragen

Bijna 50

Indy

Aanbevolen berichten

Waarom ik met de titel "bijna 50"begin is omdat ik ondanks een leven van alcohol ,roken en in mindere mate softdrugs deze leeftijd bijna bereikt heb. Eigenlijk gebruik cq misbruik ik het al van mijn 13de jaar maar de laatste circa 10 jaar is er sprake van ernstige misbruik. 2 jaar geleden heb ik een opname van 1 jaar afgesloten en voelde me enorm gesterkt maar helaas tuin ik weer in bepaalde valkuilen. Het enige positieve is alleen dat ik er op dit moment er niet zon ernstige puinhoop van maak. Vroeger heb ik tijden gekend van verwaarlozing en sociale afsluiting maar zover wil ik het niet meer laten gebeuren. Verders wil ik het hier bij laten en het forum eerst gaan verkennen en me laters uitgebreider voorstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom indy

Bijna 50 tijd om de draad op te pakken...tis nooit te laat...we heben nog best een aantal jaren te gaan

Voor mezelf is het een mooie afsluiting...heb genoeg gefeest..gedronken ..ellende enz gehad

Nu het echte werk..er is vast meer als verslaving

Waar en waarom het mis ging weet jezelf het beste..

Succes...de handvatten heb je eigenlijk al...vanuit hier en weer verder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Indy,

Bijna Sarah of Abraham. Abraham wist waar hij de mosterd moest halen (hoe zaken in elkaar steken). Het lijkt me dat dit ook voor jou geldt. Hoe oud of jong je ook bent alcohol de baas worden is nooit mosterd na de maaltijd. Wat is je doelstelling en heb je een plan van aanpak. Lees en kijk eerst maar eens rond.

Ik wens je heel veel sterkte en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Indy

50 is het nieuwe 40

dus de beste helft van je leven

komt er nog aan

en je hebt er nu invloed op

dus zorg dat je in je gezondheid investeert

je portemonnaie, humeur en zelfrespect

prifiteren er ook alleen maar van mee.

en wij lezen hier graag hoe je dat ervaren gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Indy! Er zijn aardig wat 40 plussers hier schat ik zo in. Dus je past er naadloos tussen.

Ik hoop dat je je thuis voelt. Er valt heel wat te lezen en te schrijven.

Ik ben ook aan de tweede helft van mijn leven begonnen.

En als dat te vergelijken valt met de wedstrijden van het Nederlands elftal wordt die tweede helft de betere helft!!!

Er valt in elk geval nog veel te winnen

Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 1. Uit ervaring weet ik wat de eerste tijd gaat gebeuren. Gister niks gebruikt en een pilletje genomen voor de nachtrust ( Seroquel ) . Zeer onrustig geslapen en vanmorgen wakker geworden met het gevoel van een kater. Ik vergelijk het wel eens met Fantoompijn, niets gebruikt en toch brak. Zoals gezegd ik ken ook een lang verleden van mislukte pogingen en weet dan ook dat het fff duurt voordat je weer wat energieker gaat voelen. Maar goed de kogel is weer door de kerk en hierbij iedereen een fijne dag gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 2: Gisteren een dag van onrust gekend en een opgejaagd gevoel , ben daarom veel van huis geweest. Gisteravond veel trek en was blij dat de winkels geslote waren. Nu net wakker geworden na wederom een onrustige nacht , tevens weer een brak gevoel. Maar goed , vandaag weer met frisse moed verder. Een ieder een zonnige en "droge"dag toegewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo MijnGerrit, ook voor mij is het ook niet vreemd deze symptomen maar het blijft raar om s'morgens rond te kijken of er lege blikjes staan. En de wetenschap dat je na een periode je weer energieker gaat voelen ook , daarom des te idioter dat je dan toch weer terug grijpt naar dat vergif. Maarja dat is ons allemaal niet vreemd! Voor mij is het zaak om bepaalde sociale en private kwesties aan te pakken , daar waar de triggers liggen. Neem daarom dezer dagen contact op met de huisarts en GGnet. Jouw adviezen neem ik van harte aan, bedankt.

U2  een prettige dag gewenst! 

bewerkt door Indy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Frummers, het is alweer dag 3. Gisteren kleine huishoudelijke handelingen verricht maar allejesus wat een zweten. Niet echt trek gekend maar wederom onrustig en opgejaagd. De nachtrust was redelijk goed maar toch bij het wakker worden weer het gevoel van een fikse kater maar goed fff de longen goed los hoesten en de draad weer oppakken. Vandaag verder met de huishouding want met nuchtere ogen zie je dat hier de laatste maanden niets is gebeurd. 

Een ieder een :sun:-nige en droge toegewenst !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed Indy,

Zie dat zweten maar als het eruit gooien van al je afvalstoffen.

Door ook je huishouden weer op te pakken, en schoon te maken, kan je dat zien als zowel inwendig, als uitwendig reinigen.

Kan uiteindelijk een heel opgeruimd en schoon gevoel geven hoor :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indy, als je er van houdt

is een saunadagje erg fijn nu.

Het helpt het ontgiften,

het zweten is dan aangenaam

je kunt tussen de rondjes door

lekker bijbruinen

en komt schoon en rozig thuis.

Zomers is het ook fijn

en er zijn vaak aanlokkelijke aanbiedingen

want de meeste mensen zoeken geen sauna op nu.

Ik krijg vaak de helderste ingevingen juist daar,

als de rest tot rust komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 4:Gisteren goed bezig geweest met de opruiming maar de trek was hevig aanwezig. Heb daarom wat blikjes bier gehaald maar wel beperkt tot een max van 8stuks. Normaliter was de hoeveelheid minimaal 12 stuks. Ben vanochtend wakker geworden met een gevoel van" jammer maar helaas" maar ik maak er geen drama van. Het radicaal stoppen was misschien iets te drastisch, dus voorlopig eerst maar afbouwen. Voel me nu trouwens niet geradbraakt dus we gaan gewoon verder met de voorgenomen werkzaamheden.

Een ieder een prettige dag gewenst!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Indy

Gebeurd is gebeurd...en nu weer verder

Blijft een strijd in het begin waar je doorheen moet..

Lukt het niet..kan je huisarts je ook helpen

Zeg het er maar bij...ik kon het ook niet alleen en heb de stap naar huisarts genomen

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...