Spring naar bijdragen

Vanavond wel of niet gaan?


Cheyenne

Aanbevolen berichten

Morgen heb ik het gesprek met 'de zorgverlener'. Als zij mij confronteren met mijn aanmelding bij ADB, dan beëindig ik dat gesprek per direct. Ik ga me absoluut niet verdedigen.

 

Van de huisarts zou ik het ook niet netjes vinden dat zij zulke vertrouwelijke informatie zonder overleg met mij zomaar doorlekken naar andere zorgverleners. Ik vind dit schending van het beroepsgeheim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow wat ben je bang voor de schande. Dat is begrijpelijk maar niet je grootste probleem. Je lijkt de aandacht een beetje van je echte probleem af te leiden. Je hebt een alcohol-probleem, geen privacy probleem.

Ik herhaal: je hebt een alcohol probleem. Neem alle hulp aan die je krijgen kunt, je zou het es nodig kunnen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voel ik me rot!

 

Momenteel ben ik niet onder invloed, ik ben net wakker geschrokken!

 

Aan het einde van de middag had ik een afspraak. Helaas heb ik vanmiddag gedronken.

 

Ik kan me niet eens herinneren hoe het is gebeurd.

 

Het was een half uur voordat ik weg moest. 

 

Op een of andere manier ben ik even op bed gaan liggen en in slaap gevallen. En nu net pas wakker.

 

En ik weet echt niet meer dat ik op bed ben gaan liggen. Ik vind dit zo ontzettend eng.

 

Net meteen een excuusmail gestuurd. Dat terwijl ik eigenlijk de hele dag naar die afspraak heb toegeleefd.

 

Van de behandeling heb ik nog niets gehoord.

 

Zal ik deze week een afspraak maken met de huisarts?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Helaas ben ik nu wel ergens heen gegaan toen ik teveel had gedronken. Achteraf gezien had ik dat niet moeten doen.

 

Ik ben geen held om op verjaardagen een volle huiskamer in te stappen. Zelf ben ik best rustig, en soms vind ik het moeilijk om een gesprek aan te gaan. Gelukkig is dat al lang geleden, ik heb weleens op een verjaardagsfeestje gezeten waar ik helemaal geen aanspraak had. Ik was afhankelijk van iemand die mij thuis bracht, dus ik had die verjaardag echt uit moeten zitten. Kreeg ik later nog commentaar dat ik zo stil was. 

 

Afgelopen weekend had ik dus een verjaardag. In de ochtend ben ik de stad in geweest voor een leuk cadeautje. Mijn grote fout is dat ik me daarna had ingedronken om wat losser en minder verlegen op dat feestje te zijn. Het zou een typische 'kringverjaardag' zijn.

 

Vol goede moed ging ik op weg, ik ging op de fiets, want het was mooi weer. 

 

Dit is heel eng, ik heb een black out gehad! Ik was al in de buurt, maar ik fietste net verkeerd. En op dat moment wist ik niet hoe ik bij die mensen thuis moest komen. 

 

Ik heb volgens mij wel een uur lang rond gefietst en gezocht. En hier en daar tevergeefs de weg gevraagd. Ik werd steeds wanhopiger. Een paar keer ben ik op dezelfde plek geweest.

 

Mijn redelijk goede humeur zette zich zo langzamerhand om in een kwade dronk. Ik was uitgeput van dat doelloos rondfietsen, ik vond het rot dat ik al een uur te laat was terwijl ik over het algemeen ruim op tijd op mijn afspraken kom, en ik raakte steeds meer overstuur.

 

Niemand die mij de juiste weg kon vertellen.

 

Ineens waren alle remmen los. Alle boosheid en frustratie kwamen eruit. Ik heb lopen vloeken en schreeuwen.

 

Ik durf hier niet alles vertellen in verband met herkenbaarheid en schaamte, maar helaas ben ik toen aangehouden.

 

Dit vergeet ik nooit meer.

 

Gelukkig wist ik een dag later weer wel hoe ik had moeten rijden, maar op dat moment wist ik het echt niet!

 

Waar ik ook van schrok is dat men kon ruiken dat ik had gedronken. Terwijl ik mijn tanden nog eens extra had gepoetst toen ik weg ging. En ik had paarse lippen.

 

Achteraf ben ik dan ook blij dat ik niet met de bus ben gegaan en wel op die verjaardag was gekomen. Dan hadden die mensen ook kunnen ruiken dat ik gedronken had.

 

Als ik nuchter ben ga ik echt niet zomaar lopen vloeken en schreeuwen. En als ik nuchter was had ik gewoon de weg geweten. Of even terug gefietst naar een herkenbaar punt. Of ik had even rustig gebeld dat ik iets later zou zijn. Nu heb ik een SMS gestuurd van ik ben even de weg kwijt. En later dat ik onderweg niet lekker ben geworden en maar naar huis ben gegaan. Ik vind dit zo rot. 

 

Heel graag wil ik hier vanaf, maar nog steeds geen doorverwijzing van de huisarts voor de internetbehandeling.

 

Wat voel ik me fijn als ik de dag ervoor niet heb gedronken, zo lekker fris en vol energie, en veel zelfverzekerder. Dit gevoel wil ik heel graag iedere dag hebben.

bewerkt door Cheyenne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cheyenne, op 29 augustus schrijf je dat je naar de huisarts wilt.

Het is nu 24 oktober en er is niets veranderd. Je bent niet in behandeling.

Sterker nog, je bent totaal de weg kwijt geweest omdat je gedronken had, het lijkt alleen maar erger te worden met je.

Hoe graag wil jij eigenlijk stoppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cheyenne, ik heb even terug gekeken. Ook in juni/julli speelde dit. En in 2007, toen je je hier voor het eerst aanmeldde.

De vraag van ProudMary is wat mij betreft een goede: hoe graag wil jij eigenlijk stoppen?

 

Dat is minder vervelend bedoeld dan je het zou kunnen opvatten. Je moet daar zelf toch wel een beeld bij hebben, dat je hier zo af en toe eens aan komt waaien en dat al 7 jaar lang. Gemiddeld hier 25 berichtjes per jaar, dat is 2 per maand. Hoe graag wil je dan?

 

Er is iets dat jou tegenhoudt om door te pakken, dat met tegenwerpingen en problemen komt als je je wilt aanmelden voor iets simpels als een internetbehandeling.

Er is iets dat jou dingen doet vergeten, afspraken doet missen of afzeggen, je zorgen doet maken of mensen je alcohollucht ruiken, je paarse lippen zien.

Er is iets dat jou doet vloeken en schelden en verbaal agressief doet worden.

 

Jij en ik weten wat dat is. En als je daar wat aan wilt doen, dan moet je dat op prio 1 zetten en alle andere bedenking opzij schuiven. Misschien is een internetbehandeling voor jou niet de goede oplossing. Je volgde er al eentje in het verleden en die is kennelijk niet aangeslagen. Tijd voor actie lijkt me.

 

En ga nou niet denken dat we hier lelijk tegen je doen. En vervolgens wegblijven hier. Want ook van die reactie weten we  waar die vandaan zal komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cheyenne

goed dat dit is gebeurd

want na de vorige blunder

ben je toch weer overdag gaan drinken

terwijl je ergens heen moest.

Misschien moet het nog vaker

en nog erger gebeuren

eer je jezelf zo serieus neemt

dat je stopt.

Ik vind het triest je zo te lezen,

niet de feiten,

maar hoe je het schrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...