Spring naar bijdragen

Vanavond wel of niet gaan?


Cheyenne

Aanbevolen berichten

Helaas val ik in herhalingen. Een paar jaar geleden zat ik met hetzelfde dilemma.

 

Toen zat ik bij een vereniging, helaas had ik op de verenigingsavond gedronken. Uiteindelijk heb ik toen besloten om niet te gaan.

 

Ik beloof dat ik vanavond verder niet meer zal posten. Ik heb een glaasje op.

 

Vanavond zou ik naar een voorstelling van een kennis gaan. Erg leuk. 

 

Alleen ben ik mede door het drinken niet meer gewend om er in de avond op uit te gaan. Verder heb ik nu helaas al een paar wijntjes op. Hierdoor voel ik me nu erg onzeker en ik voel me niet lekker. En ik ben ook ontzettend moe. Ruiken mensen dat ik gedronken heb? Merken ze verder iets aan mij? Wat ruiken mensen als ik een paar wijntjes op heb?

 

Momenteel denk ik zelf dat het beter is om thuis te blijven. Liever dat dan dat ik een rare indruk maak.

 

Het kaartje heb ik zelf al betaald. Natuurlijk zonde, maar het is mijn eigen stomme schuld.

 

Ik wil geen vriendschap kwijtraken, maar momenteel denk ik dat het beter is om niet te gaan. Die vriendschap wil ik ook niet verpesten door met een dranklucht aanwezig te zijn.

 

Maar wat moet ik als uitleg geven dat ik niet ben gekomen?

 

Vanavond post ik niet meer, ik heb helaas gedronken. Maandag wil ik echt beginnen met nullen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cheyenne,

 

Sinds ik niet meer drink, ruik ik drank bij andere mensen.

Iemand die 1 biertje op heeft, kan ik al ruiken.

Wijn ligt misschien ietsje anders.

 

Ga er vanuit dat men het zal ruiken.

 

Ook merk ik het wanneer iemand gedronken heeft aan de manier van praten, het gedrag en de dingen die gezegd worden.

Dat is dan niet na 1 bier of 1 glas wijn, maar wel voordat iemand aangeschoten is, om het zo maar te zeggen.

 

Je twijfelt zelf al en daar heb je dan meteen je antwoord.

Als je zou gaan, dan voel je je daar niet prettig.

 

Als ik je zo lees, dan denk ik dat je niet moet gaan.

Je kunt zeggen dat je je niet lekker voelt en daar lieg je niet mee.

Hooguit dat je niet het hele verhaal vertelt.

 

Ik wens je sterkte met je beslissing.

Misschien horen we morgen nog van je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cheyenne,

Wat jammer om een voorstelling van een kennis te moeten missen. Helemaal jammer dat de drank daar de oorzaak van is. Ook voor jezelf omdat je hiermee weer iets leuks mist. Ik zelf kon daar zo ontzettend van balen. Redenen genoeg om de de drank te laten staan. MG gaf het advies al aan om niet te gaan. Ik kan me hierin vinden. Jij geeft zelf eigenlijk ook al het antwoord op je vraag. Je wil de vriendschap niet op het spel zetten, de dranklucht blijf niet on opgemerkt, je bent niet lekker en moe. Wellicht merken ze het ook aan je gedrag. Heel veel sterkte met het nemen van je beslissing. Ik hoop nog van je te horen. Toi toi toi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties.

 

Uiteindelijk ben ik niet meer geweest. Achteraf gezien was het ook beter zo. Ik merkte dat ik toch wat aangeschoten was, ik heb hier gisterenavond een glas omgestoten.

 

In het verleden ben ik toch weleens ergens aangeschoten heengegaan. Achteraf weet ik niet of mensen toch wat gemerkt/geroken hebben. Twee keer heb ik meegemaakt dat ik werd aangehouden omdat ik zonder verlichting fietste. 

 

Ik heb er goed aan gedaan om thuis te blijven. Ik wil geen vriendschap op het spel zetten.

 

Vanochtend werd ik wel al heel vroeg met een rotgevoel wakker. Mede omdat ik een mailtje had gekregen van leuk dat je komt. Ik vind het jammer dat ik leuke dingen moet missen.

 

Ik wil gewoon in de avond  weer ergens nuchter heen kunnen, bijvoorbeeld naar een lezing of voorstelling, naar de film, naar een vereniging, sporten, bij mensen op bezoek gaan. Goed, laatst ben ik 's-avonds fris ergens op bezoek geweest, maar toen kwam ik rechtstreeks uit mijn werk.

 

Heel graag wil ik stoppen maar het is zo ontzettend moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cheyenne,

Heb je al eens hulp gehad van verslavingszorg?

Ik heb er veel aan.

Vond het ook moeilijk om te stoppen, maar nu het eenmaal zo ver is zie ik alleen maar voordelen.

Ik voel me echt heel goed ook al heb ik moeilijke momenten, maar die zijn over het algemeen snel voorbij.

Ik hoop dat dat voor jou binnenkort ook weggelegd is.

En blijven schrijven hier hè.

Sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ProudMary,

 

Bedankt voor de reactie.

 

In het verleden heb ik weleens internetbehandelingen gedaan, dat wil ik nu ook weer gaan doen.

 

Verslavingszorg zou volgens mij ook goed helpen. Inmiddels vecht ik al een aantal jaren tegen dit probleem. Dat van gisteravond heb ik al veel vaker meegemaakt, dat ik het gevoel had dat ik beter niet kon gaan.

 

Het is beter zo. Nogmaals, ik had kunnen proberen de alcohollucht te verbloemen door nog iets te eten en mijn mond spoelen met mondwater. Volgens mij blijf je het toch ruiken, en in ieder geval zouden ze het kunnen merken aan mijn gedrag en mijn spraak. En ik weet dat ik me heel onzeker zou hebben gevoeld. 

 

Toch voel ik me nu ontzettend schuldig, ik ga die kennis mailen dat ik me echt niet goed voelde en graag een volgende keer weer kom kijken.

 

Als ik toch gegaan was, was ik misschien ook weer in de problemen gekomen. Twee keer ben ik aangeschoten aangehouden omdat ik zonder licht fietste. De stoppen sloegen toen door dus ik gebruikte heel grof taalgebruik, terwijl ik dat nuchter niet doe. De ene keer zeiden de agenten van wil je soms dat wij je meenemen naar het bureau? Toen barstte ik in huilen uit en zei dat ik heel graag naar huis wilde. Gelukkig mocht dat. Ik moet er niet aan denken om een nacht bij de politie mijn roes uit te slapen. Of dat mijn rijbewijs wordt ingenomen. Dat kan toch als je onder invloed op de fiets zit? De tweede keer heb ik mijn excuses aangeboden. Ook toen reageerde de agent positief, voor hetzelfde geld had hij nog een extra bekeuring uitgeschreven.

 

Als ik stop, zijn er zoveel voordelen. Na een dag merk ik al dat ik meer behoefte heb aan gezond eten. Ik heb meer energie om op te ruimen. Ik kan gewoon opendoen als er wordt aangebeld, de telefoon opnemen. Achteraf geen spijt van sentimentele en openhartige of juist boze en opstandige e-mails die ik de vorige avond heb verstuurd. Geen zorgen dat er onverwachte dingen op mijn werk gebeuren want daar kan ik dan veel beter mee omgaan. Energie om dingen buitenshuis te ondernemen.

 

Een andere reden dat ik gisteravond niet ging was vermoeidheid. Gisteren overdag heb ik ook al twee andere dingen afgezegd, ik ben alleen even naar het winkelcentrum om boodschappen geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cheyenne, misschien toch ook hulp vragen via verslavingszorg?

Ik lees wanhoop in je posting en ook dat je het weer wilt gaan

proberen met de training. Heb je vorige keer een periode zonder drank gehad?
Is er toen iets gebeurd waardoor het mis ging? Kijk of je het verloop

terug kunt halen, zodat je maatregelen kunt nemen om het deze keer

te laten lukken. Meer van hetzelfde doen is een gewoonte soms, terwijl

iets heel anders juist je leven positief kan doorbreken.

Je schrijft dat je maandag wilt gaan stoppen, dus ik neem aan dat je nu blijft drinken?

Herken je dan uitstelgedrag?

Niet morgen maar NU is ooit een bestseller geweest, dus ik denk dat je niet de enige bent.

Iets moeilijks schuif ik ook vaak vooruit en daarmee wordt het nog moeilijker vaak.

Laat je helpen meis; een extra stok achter de deur, en meer kans van slagen.

En als ik je lees, dan ben je echt toe aan stoppen. En dat gun ik je zo.

Stoppen is niet moeilijk, maar gestopt blijven kan dat wel worden.

Neem maatregelen die je helpen, kom hier vaak schrijven, slik misschien een

poos Refusal ofzo en bouw succes in. Mislukking ken je nu wel onderhand, toch?
Het succes maakt het stukken gemakkelijker en het is zo fijn om weer trots te voelen

i.p.v. die eeuwige schuld en schaamte.

succes dus! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cheyenne,

 

Ik vind dat je gisteren een goede beslissing hebt genomen door niet te gaan.

Met een pepermuntje red je dit soort situaties niet.

Je moet je niet (alleen) schuldig voelen naar je omgeving, maar vooral naar jezelf toe.

Je brengt jezelf in de problemen, je ontneemt jezelf mogelijkheden.

 

Je schrijf dat er zoveel voordelen zijn als je stopt.

Ik denk dat er alleen maar voordelen zijn als je stopt en geen nadelen.

 

Je bent hier vanaf 2007, zie ik aan je profiel.

Ik heb je ruim 160 postings niet nagelezen.

Wel ben ik benieuwd naar wat er in die zeven jaar met je is gebeurd.

Gewoon steeds gedronken? Perioden van niet of minder drinken afgewisseld met veel?

Eigenlijk dezelfde vragen als Lady Jane al stelde, lees ze goed.

 

Je hebt al een internetbehandeling gevolgd schrijf je.

Ik heb dat ook gedaan en dat nu ruim een maand geleden afgesloten.

Ik heb er erg veel aan gehad.

Heb je enig idee waar het bij jou daarna weer is mis gegaan?

Dat lijkt me ook belangrijk, misschien wel een voorwaarde voordat je weer zo'n traject ingaat.

 

Naast de internetbehandeling heb ik ontzettend veel steun aan dit forum,

soms direct doordat ik wat kan vertellen en reacties krijg,

maar veel meer nog indirect door te lezen wat er met anderen gebeurt of gebeurd is

en waar anderen mee bezig zijn, over nadenken.

Daarnaast weet mijn vrouw precies waarmee ik bezig ben en voel ik me door haar gesteund;

en heb ik een broer die, wat meer op afstand, ook zo'n soort rol vervult.

 

Heb jij personen dichtbij, die jou kunnen helpen en steunen?

Voor mij is dat heel belangrijk geweest.

 

Er zijn allerlei vormen van ondersteuning mogelijk,

van alleen hier wat schrijven tot en met volledige opname in een verslavingskliniek.

Ik had mezelf voorgenomen dat als de internetbehandeling niet zou werken, ik een volgende stap zou nemen.

 

Veel wijsheid in de beslissingen, die je gaat nemen Cheyenne.

Veel lezen hier en veel schrijven; er ligt hier een schat aan informatie.

 

Succes!

bewerkt door MijnGerrit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee cheyenne, ik had je nog niet gezien op t forum. Toen ik even keek bij forum deelnemers zag ik dat je al een tijd aan t worstelen bent. Ik noem het worstelen: wel/ niet/ wel/ niet/wel......en zo verstrijkt de tijd.

Misschien is nu de tijd gekomen dat je inziet dat het klaar is.

Klaar met het drinken en nu : Bereid om te leven .

Veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor jullie reacties.

 

Eerst wil ik beginnen met iets positiefs. Vandaag heb ik een leuke dag gehad, ik ben er lekker op uit geweest in plaats van thuis in mijn eentje te zitten drinken. Wat voel ik me nu goed, tevreden en voldaan! Terwijl ik me vorige week op dit moment heel anders voelde...

 

Ik ga me aanmelden voor de internetbehandeling. Als advies heb ik de intensieve behandeling gekregen. Een ding ben ik bang voor. Zij gaan voor een verwijsbrief bij mijn huisarts vragen. Goed, in het verleden ben ik voor mijn drankprobleem ook bij mijn huisarts geweest, en die was toen positief dat ik er aan wilde werken. Maar is dit wel netjes, moet ik niet zelf eerst naar het spreekuur van mijn huisarts gaan? Nu wordt hij/zij plotseling voor een voldongen feit geplaatst als Alcohol de Baas ineens zo onpersoonlijk om een verwijsbrief vraagt...

 

Toch wil ik het heel graag, en zelf kan ik dit niet betalen, terwijl het bij een verwijzing 'gratis' is.

 

Vorige week ben ik geschrokken. Ik koos dus wijn en in een roes komen boven een goede en fijne vriendschap. En ik ben heel eerlijk, de dag erna indirect ook. Ik kreeg bezoek in de middag, toen was ik gewoon nuchter. Aan het einde van de middag was het weer voetbal met Nederland. Diegene die bij mij op bezoek was, ging volgens mij ook alleen kijken. Goed, zelf kijk ik meestal maar met een half oog naar voetbal, intussen doe ik iets anders. Maar toch vind ik het wel gezellig als ik samen voetbal kijk. Even stond ik op het punt om te vragen of zij bij mij bleef kijken, maar (sorry) ik snakte zo naar een wijntje. En aan haar heb ik het hele verhaal verteld wat ik vorige week hier geschreven heb... Dus indirect heb ik toen ook weer wijn boven vriendschap gekozen.

 

Dit geeft voor mij de doorslag. Ik wil niet dat wijn straks mijn enige vriend is.

 

@ Lady Jane. Ik heb een paar (korte) alcoholvrije periodes gehad. In die periodes heb ik zelfs drank geweigerd. Ik was mee met een verenigingsuitje. Ik dronk dat weekend geen druppel alcohol. Dan is het heel raar als je om je heen mensen steeds meer aangeschoten ziet worden. Later op de avond hoorde ik zelfs lallende mensen. 

 

En ik was een keer bij iemand thuis voor een uitgebreide lunch. Zij bood wijn aan, maar ik koos voor kruidenthee. Wat voelde ik me trots.

 

Wat het is weet ik niet, maar op een gegeven moment biedt er iemand een wijntje aan en ik denk van ach, waarom ook niet, eentje kan geen kwaad. Maar zodra ik dan weer een glaasje op heb, ben ik terug bij af.

 

@MijnGerrit. Ik hoop dat ik ook veel baat zal krijgen van de internetbehandeling. 

 

@Skip. Ik voel dat de tijd gekomen is dat het nu echt klaar is. Het is afschuwelijk dat ik steeds meer wijn verkies boven fijne contacten.

 

@Allemaal. Die kennis heeft zich zorgen gemaakt. Echt superlief. Maar hoe kan ik mijn plotselinge afwezigheid het beste uitleggen? Ik vertel liever niet over mijn drankprobleem, dan is het misschien ook einde contact.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee cheyenne,

Ik geloof niet dat jouw huisarts zich gepasseerd voelt als je een verwijzing laat schrijven.

Ten eerste heeft zo'n huisarts het al druk ( dus zit hij niet op een nog voller spreekuur te wachten)

Ten tweede ben hoe gek het ook klinkt een van de vele( hij ligt er niet wakker van en dat is maar goed ook)

Ten derde : voor jou voegt het niks toe als je eerst naar hem gaat en het kost tijd en geld.

Internet behandeling betekent dagelijks kontakt en dat kon een huisarts nooit bieden.

Alleen maar goed dat je het zo doet.

Des noods als het je echt niet lekker zit dat je hem passeert dan stuur je een mail.

Kortom: geen zorgen!

En verder:

Echte vriendschap laat zich niet verdringen door wel of geen alcohol.

Zelf heb ik daar nogal een issue van gemaakt. Bang voor afwijzing en mezelf terug getrokken van vrienden met wie ik gewend was te drinken.

Ook uit angst dat de trigger te groot zou zijn zodat ik mee zou kunnen gaan drinken.

Nu het niet drinken voor mij normaal is geworden merk ik dat ik het beter aan kan als ik me onder mensen begeef die wel drinken

Dat straal ik blijkbaar ook uit. Ik accepteer hen en zij mij !

Het heeft even geduurd voordat dit weer in balans was maar zo voelt het voor mij nu.

Anderen moeten ook wennen aan jouw nieuwe leven

Zoals mijn Gerrit eens tegen me zei: als er iets groots of ingrijpends gebeurt in je leven verander je en moeten anderen ( die je lief zijn) ook mee veranderen .... Of niet....

Maar ik geloof als het echte vriendschap is dat die blijvend is met of zonder alcohol.

Ga goed cheyenne ! Veel succes met de training!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stuur je HA een mail, dat er van adb een verwijzingsverzoek aan zal komen

en je dilemma is weg Cheyenne. Als je arts vorige keer positief was, zal het nu ook

zo zijn. Maar ergens ben ik bang dat er meer achter zit bij je, angst, verantwoordelijkheid

nemen, een echte beslissing. kijk daar naar en wees eerlijk naar jezelf.

In juni schreef je dat je 's maandags zou stoppen, heb je dat ook gedaan?

of is de deur nog op een kiertje?

Het is fijn dat je leert eropuit te gaan, elke stap is er één.

zo ook de behandeling doen weer, en afmaken deze keer. dag per dag Cheyenne :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cheyenne,

 

Je hebt een goede beslissing genomen, vind ik.

De internet behandeling is eigenlijke een lichte vorm van ondersteuning.

Als je het daarmee kunt redden, dan is dat perfect.

 

Ook ik heb Tactus de verwijzing laten regelen. Mijn huisarts belde nog, wegens onbekendheid met de behandeling.

Dat was het. Die mensen zijn niet zo snel verbaasd en weten best wel, dat ze weinig te beiden hebben.

Wel heb ik afgesproken na een aantal maanden te komen bijpraten en dat doe ik binnenkort.

 

Je schrijft "Ik voel dat de tijd gekomen is dat het nu echt klaar is."

Ik had ook zoiets. Ik kon het niet uitleggen, nu nog niet, maar het voelde anders.

Mijn gevoel had gelijk, want het is me nu dus wel gelukt.

Ik ben net thuis van een lang weekend met een paar etentjes, waarbij om me heen wel wordt gedronken.

Geen centje pijn en geen gevoel iets te missen! Ik wens dat jou ook toe!

 

De afspraak die je hebt afgezegd, kun je nog wel een keer toelichten.

Ik zat er in het begin ook mee, om mensen te vertellen waar ik mee bezig was.

Er zullen zich ook bij jou natuurlijke momenten aandienen, waarin dat gewoon past.

Merk je dat je vriendin afstand houdt, dan zou ik gewoon een afspraak maken.

Je hoeft je niet te schamen over het verleden vind ik, maar kunt trots zijn op het heden en de toekomst.

 

Ga goed, veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor jullie reacties.

 

De volgende keer ga ik daar dieper op in.

 

Inmiddels heb ik me anderhalve week geleden aangemeld voor de internetbehandeling. Ik ben blij dat ik deze stap heb genomen. Helaas heb ik tot nu toe nog niets gehoord, behalve een bevestiging van AdB.

 

Een ding vraag ik me af. De huisarts heeft toch een geheimhoudingsplicht? Hij/zij gaat toch niet zonder mijn toestemming contact opnemen met eventuele andere zorgverleners? Dat heb ik liever niet.

 

Raar dat het zo lang duurt of er is heel veel vraag naar de internetbehandeling...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik doe als ik iets raars vind..er achteraan bellen, mailen...om mezelf weer gerust te stellen

Ook de huisarts je kan de assistent opbellen en je vraag stellen

Weet zeker dat je antwoord krijgt...en dat dit je gerust steld

Goed van je dat je de stap genomen hebt..succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Bedankt voor jullie reacties.

 

Toch maak ik me zorgen. Natuurlijk mag een huisarts geen gegevens doorgeven aan Jan en Alleman, maar mag een huisarts wel gegevens doorgeven aan een andere zorgverlener?

 

Momenteel maak ik me enorm veel zorgen. Een andere zorgverlener heeft plotseling zonder opgave van redenen afgezegd. Is alcohol de reden? Binnenkort heb ik een gesprek, en ik wil niet die vernedering dat ik plotseling met mijn alcoholgebruik word geconfronteerd.

 

Ik denk erover die afspraak af te zeggen. Echt, ik wil niet die vernedering dat ik plotseling geconfronteerd word met een vraag in de trant van zozo, we hebben van je huisarts doorgekregen dat je een internetbehandeling wil om te minderen en/of te stoppen met alcohol. Leg eens even uit?

 

Misschien vindt mijn huisarts het relevant om te melden dat ik alcohol gebruik? Maar mijn huisarts weet niet hoeveel ik drink!

 

Graag wil ik mijn alcoholprobleem aanpakken, maar ik zou het een enorme inbreuk op mijn privacy vinden als de huisarts zomaar doorspeelt dat ik een internetbehandeling wil! Op zijn minst zou ik toch zelf toestemming moeten geven voordat de huisarts informatie doorgeeft aan andere zorgverleners? 

bewerkt door Cheyenne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerrit,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Op zich gaat het redelijk. 

 

Wel ben ik bang dat de huisarts toch de gegevens heeft doorgespeeld. Daarom denk ik dat ik de afspraak voor het gesprek met de zorgverlener afzeg. Er zitten dan twee mensen, en ik heb geen zin in de vernedering dat ik plotseling word geconfronteerd met mijn alcoholgebruik.

 

Momenteel denk ik dat dit het beste voor me is, de afspraak afzeggen/verzetten totdat ik weet wat er echt aan de hand is.

 

De aanmelding voor de internetbehandeling duurt trouwens ook extra lang, in verband met de zomervakantie.

 

Maar zoals ik nu denk, ik zeg die afspraak af, ik heb er gewoon geen goed gevoel bij. Als ik in het gesprek word geconfronteerd met alcohol, ga ik weer meer drinken. Die vernedering wil ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is alleen maar positief toen ik vertelde dat ik een alcoholprobleem had.

De huisarts noemde me heel moedig dat ik er mee kwam, net als de bedrijfsarts.

Dus van vernedering was er bij mij totaal geen sprake.

En ja ook ik was hier bang voor. Doordat ik mezelf schaamde voor mijn alcoholprobleem en er mezelf keihard voor onderuit haalde was ik ervan overtuigd dat anderen ook zo zouden denken over mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties.

 

Helaas heb ik verder nog steeds niets gehoord.

 

Mailtjes gestuurd met de vraag of de huisarts zomaar informatie mag doorspelen.

 

Niets teruggehoord.

 

Als de huisarts inderdaad zomaar zonder mijn toestemming informatie heeft doorgespeeld dat ik de internetbehandeling van AdB wil doen, ook als is het naar een andere zorgverlener, denk ik erover die huisarts aan te klagen en over te stappen naar een andere huisarts.

 

De huisarts heeft nu eenmaal beroepsgeheim.

 

Als hij of zij het in belang vond van mijn behandeling, dan vind ik dat ik hierover geïnformeerd had moeten worden. Dan had ik afgezien van die online behandeling van AdB, hoe jammer ook.

 

De huisarts had op zijn minst eens bij mij kunnen informeren. Gewoon wat uitleg van mij willen horen. Zelf werk ik gewoon, dus ik lig echt niet 24/24 lazarus thuis. Sorry dat ik het zo zeg.

 

Mijn reden is nu in hoofdzaak mijn gezondheid (hypertensie) en sociale contacten (de laatste tijd veel dingen met bekenden afgezegd).

 

Sorry, door dit alles heb ik al geen zin meer in een internetbehandeling. 

 

Maar in ieder geval ga ik stoppen met alcohol en later minderen! Ik doe het zelf wel.

bewerkt door Cheyenne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerrit,

 

Bedankt voor de reactie.

 

Nog steeds wil ik er voor gaan, Alcohol de Baas. Ik vecht er al zo lang tegen.

 

Normaal gesproken stuurt een behandelaar die is doorverwezen door de huisarts een eindverslag. Dat is mij bekend.

 

Maar ik zou het erg onfatsoenlijk van de huisarts vinden dat die naar een behandelaar de informatie doorstuurt dat ik graag een internetbehandeling bij AdB wil.

 

Op zijn minst had de huisarts eerst bij mij moeten informeren, naar mijn mening.

 

Nogmaals sorry dat ik het zo zeg. Ik ben gewoon aan het werk, en ik lig dus niet de hele dag door bezopen op bed of op de bank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In ieder geval zal in mijn huisarts een mail sturen over dit onderwerp.

 

Met uitleg.

 

Hopelijk heeft de huisarts niets doorverteld ook al is het een andere zorgverlener. Een huisarts heeft beroepsgeheim, en had het feit van mijn aanvraag voor AdB op zijn minst met mij moeten overleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...