Spring naar bijdragen

Vrijdag 13 Juni


Aanbevolen berichten

Ietsje, ik zou denk ik vooral met je moeder bellen hoe het gezien de situatie met haar gaat en niet teveel aandacht aan je vader besteden zolang hij die aandacht niet waard is. Je vader moet 2 dingen eerst snappen voordat je kan praten. Rotdronk vind ik altijd een vaag woord. Volgens mij heeft iemand dan een rot aard en komt die ware aard naar boven met drank. Hij moet 1 die ware aard onderkennen en daar iets aan doen en 2. hij moet niet drinken maar dat moet hij allemaal zelf doen. Niet mee bemoeien lijkt me.

 

Het begint al met de manier van drank laten halen alsof je moeder een huisslaaf is......en hoe hij vervolgens doet met drank op. Je moeder moet daar assertief op reageren en als ze dat niet kan moet ze dat leren, daarvoor zijn cursussen. Zij is getrouwd met je vader, jij bent het kind.

 

Ik ben toen ik 20 was bij het RIAGG geweest in gezinstherapie omdat ik de depressie van mijn moeder en de imo irritante niet productieve rol daarin van mijn vader me te erg aantrok. Ik ging als kind tussenin het huwelijk van mijn ouders staan, tegenover mijn vader en naast mijn moeder. De psychiater heeft vanaf gesprek 1 erin geramd dat ik die driehoeksverhouding moet uitstappen. Ze zijn vrijwillig getrouwd en de manier waarop is een samenspel tussen vader en moeder. Jou moeder met haar afhankelijke gedrag is de tegenpool van de dominantie van je vader, dat versterkt elkaar. Maar dat doen ze zelf.

 

Wat ik soms doe maar niet meer dan een keer per week is iets opbeurends en bemoedigends zeggen tegen mijn moeder. Ik ga niet in tegen het gedrag van mijn vader want dat is de keuze van mijn moeder om met hem getrouwd te zijn en op dergelijke voet samen te leven.....

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vol: Zoef, zoef lekker in de weer ;) Wat fijn dat de kamer klaar is, En dan straks het 'snoetje' van haar. Wat zal het je goed doen. Ik smelt dan altijd.

Veel plezier met het shoppen voor een cadeautje, geregel, zwemles, te bedde gaan en voetbal kijken (hoei wat een lijst, maar wel een leuke)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik; Volgens mij hou jij gewoon van mensen.

Waren alle mensen maar zo..

 

Volgens mij heb je gelijk en probeer ik in iedereen het waardevolle te zien. Daarnaast is het voor mij heel speciaal dat iemand zoveel contact met mij zoekt en naast vreselijk direct ook erg lief is. Ik ben ook maar mens, daar heb ik behoeften aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, ik dacht hetzelfde als Sowhat.

Misschien ben je een keer toe aan een wat gelijkwaardiger relatie.

En nee, dat is niet asociaal.

Agnieta, ik hoop voor je dat je je zoon gauw een keer tussendoor mag zien.

De komende dagen gaan we even uitwaaien aan zee.

Oh lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, je ouders zullen niet snel meer veranderen.

Je hebt gedaan wat nodig was om zelf dingen te kunnen verwerken.

Het siert je dat je ook nog de goeie dingen in ze kunt zien.

Zo bepaal je je eigen balans in wat je wel en niet met ze kunt.

Zo ik ga eens bedenken welke bloesjes en vestjes ik in mijn koffertje ga stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik ga even eten klaar maken. Kip met roerbakgroenten.

Jan, de man die mij helpt, helpt me inderdaad overal mee, ik hoef het nog niet eens te vragen. God wat helpt die man me goed zeg. Ik ben dat helemaal niet gewend, het is altijd andersom geweest. Ik ben een rijk mens nu.

Zondag gaan we b.b.qen. Heeft hij dik en dubbel verdiend maar ook dan neemt hij het vlees mee, en hoef ik eigenlijk nergens voor te zorgen, maar maak zelf ok wat klaar want eigenlijk tja ik vind het wel maar ook niet zo prettig. Wil zo graag iets terug doen.

Heb wel mee betaald aan een cirkelzaag en nog wat meer dingen maar als ik alles had moeten laten doen was ik veel meer geld kwijt geweest.

Zondag neemt hij z'n hondjes mee. Kijken hoe het gaat met mijn hondjes.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

Vandaag, de hele dag gewerkt,

Net gegeten, en bijna op de bank in slaap gevallen.

Ik kan er echt niet tegen, tegen dat onregelmatige.

Vanochtend  5.15 opgestaan.

Vooral in de ochtend gaat het dan prima,

Maar s'middags krijg ik al een dip, en als ik om 16.00 thuis kom, stort ik in.

Waardeloos, dat ik blijkbaar zoveel slaap nodig heb.

Dan, morgenavond weer werken, van 18.00 tot 22.00.

Weer uit mijn regelmaat.

Flinke troost;

Daarna heb ik vakantie,

Dus zaterdag overdag en zondag nog even heel veel wassen, huis poetsen, nog een werkadresje zaterdagmiddag.

Maar dan is het echt afgelopen hoor.

Maandagochtend heel vroeg op weg naar Oostenrijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja echt Lotus het geeft een heerlijk gevoel. Zondagmorgen gaat hij een vijver voor me halen voor onder mijn trap voor dat hij komt.

 

Zeker doe ik dat Rapske. Heerlijk gevoel joh. Minder zorgen want hij denkt met me mee en komt met hele goeie ideeën.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ouders hadden en hebben een zeer ongelijkwaardige relatie en ik had mezelf heilig voorgenomen nooit in dezelfde situatie te komen. Vandaar dat het me ook zo raakt als manlief mij niet voor vol aanziet.

Dit vind ik erg om te lezen! Niet vergeten he jezelf wel altijd voor vol te blijven zien. En ik weet niet of je dit je man op deze wijze wel eens zo gezegd hebt......zo nee DOEN.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik,Doe toch eens rustig aan met contacten en nieuwe contacten.

Je stort je er vanaf dag 1 zo helemaal in.

Dat kan voor de andere partij erg overweldigend en te intens zijn.

Geef het de kans te groeien,en groei gaat langzaam!

 

Natuurlijk heb je gelijk.

 

Mijn ouders zeggen dat het met alles bij mij hollen of stilstaan is. Drank, gezonde voeding, drugs, alcohol, vrienden ontmoeten, relatie proberen te krijgen, studie, werk ......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik,nu ik het verhaal lees hoe jij in het huwelijk tussen je ouders stond,begrijp ik iets meer hoe jij in relaties staat

Je valt(wat ik lees) altijd op vrouwen die het moeilijk hebben,door ziekte,ouders prostitutie enz

Je wil nog steeds de redder in nood zijn

 

Die analyse die ken ik. Voor een heel groot gedeelte waar. Ik neem het ter harte en ga er in het openbaar niet verder op in,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar soms lopen dingen zoals ze lopen en ik was het niet deze keer die mijn FB pagina in een soort van zoemer veranderde door de enorme berg aan berichten toen ik thuis kwam. Ze had veel te vertellen. En het was zij die begon over langskomen, niet ik.

 

Eigenlijk is het supersimpel. Zij is door omstandigheden van haar ziek zijn beperkt in overal heen kunnen en vind het gezellig om contact te hebben. Ik heb net als zij  haar (jemig ik kan niet eens meer spellen) niet veel contacten in het dorp waar ik in mijn jeugd woonde maar zo lang weg was dat ik niet veel mensen meer ken.

 

Zij woont op een kwartier lopen van mijn huis. Zij is maatschappelijk werkster qua opleiding, zij laat zich echt niet redden al zou ik die intenties hebben. Ze is een heel sterke vrouw ondanks haar beperking en laat zich echt niet als zielig behandelen. Zij is voor mij net zo helpend in zonder schroom onderwerpen op tafel kunnen gooien als ik voor haar. Ik laat me niet betuttelen en redden en zij ook niet. 

 

En door echt puur toeval (haar medicinaal canabisgebruik) hebben we het zelfs al over verslavingen gehad. Ze weet wat mij betreft inmiddels meer hierover dan mijn eigen ouders. Zij moet zelf waarschijnlijk detoxen met opname van de opiaten, cannabis, pammetjes.....echt haar hoef ik niks wijs te maken! Klopt dat ik eigenlijk primair een relatie zocht maar feitenlijk ben ik zowieso wat eenzaam (dat woordt klinkt zo dramatisch en dat bedoel ik niet) Heerlijk is dat als je drank en blowen kan laten staan en het er zelfs over kan hebben op normale wijze zonder schaamte over dat het onderwerp bij veel mensen taboo is.

 

Haar relatie is net uit, Ik moet daar niet eens aan willen denken. Ik ben superblij met het resultaat. Zij heeft mijn adres en ik de hare en ergens volgende week ga ik haar een keer opzoeken. Ik begon vandaag vrijdag de 13e is mijn geluksdag. Dit is de zoveelste keer dat het uitkomt.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo .. even snel bijgelezen

heerlijk uitwaaien aan zee .. fijne lift naar huis vóór de verleiding er is .. 

 

Hier blij gezichtje toen ze in nieuwe kamer kwam, heerlijk !

Mooie gezellige voetbalavond met nu zelfs Milow aan het zingen bij nabeschouwing  :heart:

 

Erik, bij jouw stuk kwam in me op hoe fijn het is dat je een klik voelt

maar hoe kort geleden het is dat je dezelfde intensieve gevoelens beschreef bij een ander ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...