Spring naar bijdragen

Maandag 9 juni

Aanbevolen berichten

MG: Gefeliciteerd! Was vast weer spannend. Weer om trots op te zijn.

Fijn te horen van Sugar! :rose:

Hier weer volop zon. Zo dan toch maar de bbq weer aanslingeren. Net naar een expositie geweest (schilderijen) Een ervan sprak me bijzonder aan. Het had als titel "Vrijheid" Zo mooi en toepasselijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zeg wat is het hier in huis ineens stil zeg, en wat was het gezellig. Twee mooie potten met bloemen gekregen waarbij ik vergeten ben om uitbundig te bedanken, omdat het gelijk al erg gezellig was en we hadden veel te babbelen. De tijd vloog voorbij en nu wordt het hier buiten erg zwart, en als het goed is zit Jane nu in de trein en die is sneller dan het regenweer. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag op mijn vrije dag op mijn werk geweest. Ik heb altijd gezegd dit niet te doen want volgens mij is dat ongezond ook gezien het soort werk wat ik doe. Het had 2 doelen; ik wilde nog ijsjes trakteren voor mijn verjaardag en gisteren was het zo druk dat ik niet even tussendoor naar de supermarkt kon. Ik had die collega die ik zo leuk vond vind nadat ze die brief gelezen had en we uitgebreid gechat hadden niet meer gesproken in het echt. Ze begon in die chat nogal defensief over het naast me neer kunnen zetten en bespreekbaar maken binnen het team. Ik had toen echt iets van kunnen volwassen mensen dit niet normaal bespreken en in elk geval het team/werk er buiten houden. Gelukkig draaide dit in dat gesprek wel om en eindigde het positief als in leuke collega's blijven. Ik weet niet of jullie op de hoogte zijn van haar rot verleden maar dat had zeker invloed, Dat hadden we in relatie tot vrienden maken en relaties in het algemeen al een keer besproken maar dat ging toen niet over ons. Ik wist dat ze werkte vandaag en was erg benieuwd hoe het eerste contact zou zijn. 

Zag haar met de lunch en zij en veel bewoners waren aan het lunchen.....gezellig en als vanouds waren we weer collega's en een andere bekende collega van me kan helemaal niks doorgehad hebben van wat er vorige week was.. Ik had er toch angst voor dat ik door verliefdheid weer een leuke vriendin kwijt zou raken want dat is vaker gebeurd. Zo als nu het contact was komen wij 2-en er samen wel uit samen. Ik hoop dat ze me op de hoogte houd van haar strijd met haar ouders, voel me zo betrokken dat ik de afloop ook wil weten en zo hoop dat ze wint. Ik moet me inhouden en haar ruimte geven vooral. Maar ik zou gelijk een bericht willen sturen dat ik het zo leuk vond dat we weer normaal contact hebben. Denk dit beter niet te doen, beter even helemaal niks sturen en wachten op persoonlijk bijpraten na wat rust voor ons beiden.

Verder benentraining gedaan ondanks het benauwde weer, Mijn kleding was drijf en drijf nat. Bijna niemand was aan het trainen, dat doen normale mensen niet met dit benauwde weer. Daarna nog even sauna en vooral het koude bad en douche. Ouders gedag gezegd ivm hun vakantie en toen weer gezwommen. Dat doe ik nu elke avond en vind dat heerlijk om even af te koelen.

Terugkomend op de discussie van vandaag. Het was goed dat ik echt even wegging. Ik zie de foto nu nog staan.....en laat het maar los. Op de vraag hoe stop je met oxazepam? 1. willen van de persoon zelf en niet het willen van de vrouw van...2. afbouw schema maken op http://benzoschema.knmp.nl/benzos_enduser_pt en er bestaat ook een benzodebaas.nl (zelfde organisatie als dit forum) het is niet heel actief.....

Op het duidelijke drinken en de pijnlijke spiegel.....bij mezelf omschrijf ik het als emotionele incontinentie. Ik zag het van de week ook weer aan mijn schrijfsels....van 1 heb ik iets van er staan goede punten in maar het is zo dramatisch geschreven.....dat was degene met drank op. Met drank op versterk ik emotionele stemmingen en alle sluizen gaan open.....Op ADB moet dit wel kunnen en iedereen zal het herkennen denk ik. Niet handig wat we dan schrijven en meestal spijt achteraf......morgen hoofdpijn en niks opgelost aan problemen en dan het eea overdenken...... 

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik jullie heb lastig gevallen met m'n dronken hoofd.

Dat geeft niks, moet kunnen op ADB Het pijnlijke zit in de herkenning zoals ook anderen schreven.

En nu aan het water drinken, Zet maar een anderhalve liter fles klaar, drink op en vul bij.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De foto heb ik weggehaald. Was ik zelf op die foto.

++++ dat je het weggehaald hebt. Dacht al zeker te weten dat je het zelf zou zijn. Ik meende wat ik schreef over die foto in een nogal spontane reactie. Normaal ben ik helemaal niet zo onnadenkend spontaan bedacht ik me vanmiddag.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op die website heb ik gisteravond alles doorgespit Erik, maar er staat niet op wat je als partner moet doen.

Een partner kan niet zoveel doen als de knop niet om is bij de betrokkene. Een partner kan denk ik alleen het niet meer faciliteren, het niet meehelpen aan het onderhouden van zijn verslaving door te liegen tegen de dokter. Verder kan een partner benadrukken dat hij de partner meer waardeert zonder dit soort medicatie en/of drank dan met. Dat werkt vaak beter dan negatief doen over iemand zijn gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor mij herkenbaar is: ineens alles eruit smijten als je gedronken hebt. En weinig tot niks kunnen delen als je nuchter bent.

IRL dan, op een forum is de drempel voor mij veel lager.

En dat is jammer, er moeten beter manieren zijn om met verlegenheid om te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, je schrijft dat iedereen dit wil zal herkennen. Sorry, ik herken dit niet, tenminsite niet bij mezelf.

Waarom schrijf je sorry?

Verder schreef ik niet wat jij nu quote. Ik ging gelijk mezelf een heel eind terug lezen. Maar nee echt niet. Er staat ook een taalfout in die niks voor mij is. Zou je me willen uitleggen waar ik dit gezegd heb?

Dit schreef ik wel;

Dat geeft niks, moet kunnen op ADB Het pijnlijke zit in de herkenning zoals ook anderen schreven.

Heel fijn voor je als je hier niks herkent, zou ik ook wel willen dat het me vreemd was. Voor mezelf sprekend en voor meerdere mensen hier....het schrijven in een bui dat je gedronken hebt en emotioneel wat over de rooie bent bent is herkenbaar. Dat je zover gaat als een foto met kind....ja dat herken ik (gelukkig) niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...