Spring naar bijdragen

vrijdag 30 mei

huttula

Aanbevolen berichten

Wijfie proficiat met je maand droog. Hartstikke goed van je.

Och lieve broer van me, als ik nu bij je zou zijn, zou ik je wat kunnen troosten. En het is pijnlijk maar wel goed dat je je realiseert dat je leven geen pretje is geweest. Dat stimuleert je alleen maar om er tegenaan te gaan. :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Even een wat late groet. Alles goed hier. Heb het wel drukker nu ik een autootje heb. Maar probeer toch ook te fietsen. Vanmorgen op fiets naar dokter. Oren uit laten spuiten. Nu hoor ik alles gelukkig weer.

Het weer knapt hier wat op al is het nog niet warm. Geloof dat het in het weekend beter wordt.

Alle goeds voor iedereen. En sterkte voor wie het nodig heeft.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees hier wat over een zooitje hebben gemaakt van je leven en schaamte en spijt.

Ja, ik denk dat dat voor ons allen wel opgaat.  Maar voor mij is het een schrale troost moet ik eerlijk zeggen. Toch weet ik dat ik niet terug moet kijken. Behalve om ervan te leren. Ik moet ook niet in de toekomst kijken. Maar zien wat en hoe ik er NU het beste van kan maken.

Ik heb het geluk dat ik mensen om me heen heb die van zichzelf weten dat ze er eigenlijk allemaal een zooitje van maken. Ook degenen die niet verslaafd zijn ( geweest).  Ieder op zijn eigen manier heeft heel veel steken laten vallen. De een is niet beter dan de ander. En voor iedereen geldt dat hij of zij er NU het beste moet maken. Iets anders dan het NU hebben we niet.

Het is alleen zo dat verslavingen zo opvallen. Het is zichtbaar dat we er een bende van maken. Ons huis is vaak een bende. Onze kleding is niet verzorgd enz. Maar dat wil niet zeggen dat we grotere " zondaars" zijn dan anderen. Ieder heeft wat dat betreft zijn pakje.

Dus ik probeer me niet te schamen. Geen spijt te hebben. Maar er NU het beste van te maken.

Heb het goed.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Vandaag gewerkt,

Heel vroeg opgestaan,

Had een rare droom;

Collega, vraagt aan leidinggevende, wat ze van haar nieuwe kleding vindt(al raar, niet eens een uniform aan),

Leidinggevende, keurt haar nauwelijks een blik waardig, en zegt;Raar, ik vind dat je er maar raar uit ziet.

Daarna, pakt ze zo onopvallend mogelijk haar hand en streelt deze.

Collega, rukt zich boos los.

Toen ging de wekker.

Heb erover nagedacht,

Dat is wat ik bij leidinggevende dus vaak voel; Afstoten, en dan weer aantrekken.

Ach ja,

Nu moe, ga lekker vroeg naar bed vanavond,

weekeinde vrij gelukkig.

Jopie,

Van harte meid!!!,

Maak er een mooie dag van. :present:

Wijfie, 

Ook op de goede weg,

4 weken alweer,

Goh ,goed hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd jopie!

Tja Agnieta, ik herhaal maar wat anderen zeggen. 't Is ingewikkeld eigenlijk.

Psychiater van mijn man was tijdens mijn opname in 2009 mijn psychiater, dus die kent mijn voorgeschiedenis een beetje.

Mijn huidige psychiater, die dus beweert dat ik de sterkere ben, is een andere. Maar da twee psychs kennen elkaar wel.

Jaja kleine wereld.

Maar wat is je vraag nu, dat weet ik niet helemaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rapi,

Je hebt eerder weleens wat geschreven over jouw leidinggevende.

Nu lees ik hier het verhaal maar van een kant natuurlijk.

Maar het zijn wel herkenbare dingen. Ook dat aantrekken en afstoten weer.

Ik denk dat het het beste is dat je er vanuit gaat, dat hij/zij niet deugt in de functie.

Medewerkers onzeker houden door hen steeds op het verkeerde been te zetten, hoort daar perfect bij.

Laat je niet gek maken en wees zo zakelijk mogelijk, zou ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuuuuuuurlijk Jane ;)

Medewerkers die mensen onzeker maken hebben daar soms plezier van. Het geeft hun een gevoel van macht om met andermans gevoelens te kunnen spelen. Ja dat aantrekken en dan weer afstoten daar hebben meer mensen last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reacties,

Misschien heb je gelijk Jane,

Ik weet wel, dat ik me (ook) boos voelde toen ik wakker werd.

En verder..ga ik nu Utopia kijken, en dan naar bed.

Ja, weer belachelijk vroeg, ik weet het

Maar ook erg onrustig geslapen vannacht.

Weet zeker, dat dat vannacht beter zal gaan,

En..het weekeinde lekker vrij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen, ik denk dat dat zeker een rol kan spelen.

Ook dan horen ze niet op zo'n plek in een organisatie te zitten.

Degeen die zo iemand heeft aangenomen of bevorderd heeft natuurlijk ook boter op het hoofd.

Ik meld me meteen droog af voor vandaag.

Fijne avond iedereen en een goede nacht alvast.

Tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het kunnen dat mensen die hun macht misbruiken soms zelf onzeker zijn?

Dat zit er bijna altijd achter volgens mij Jen. Vaak zijn het ook mensen die respect proberen af te dwingen. Maar dat kun je nooit, ontzag wel, dat dwing je af. Respect dat krijg je zonder daarom te vragen.

We maken het allemaal wel eens mee dat we mensen tegen komen die kost wat kost ook proberen anderen er van te overtuigen hoe goed ze wel niet zijn. Deze mensen hebben niet in de gate dat ze zo afhankelijk zijn van de reactie van anderen. ZE hebben vaak een heel negatief zelfbeeld en zijn vreselijk afhankelijk van de mening van anderen.

Net als de mensen die hun macht proberen te misbruiken. Die zijn altijd erg afhankelijk van anderen, als ze niemand om zich heen hebben zakken ze weg een een levensgrote depressie.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet ik Monster maar als ik zelf deze mensen tegen kom merk ik dat, als ik me niet teveel erger, ik wel iets aan die wetenschap heb. Soms zie ik dan hoe die persoon haast wanhopig probeerd, zijn zelfwaardering op te krikken. Dan kan ik alleen maar medelijden hebben. Vaak is de ergenis dan ook voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...