blondie6173 Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Bakkie zit erin. Vandaag vergadering op werk en vanavond een feestje waar ik zo geen zin in heb. Ach, even mijn koppie laten zien en daarna snel weer naar huis! Iedereen een fijne dag gewenst. Laters... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 30 mei 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Mogge...hier weer uitgewerkt Jopie gefeliciteerd Snel een bak koffie en dan hup naar de fysio...kan wel een massage gebruiken ipv oefeningen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Goedemorgen iedereen.  De stemming zit er meteen al goed in hier zeg! Mooi.  Ook van mij de felicitaties voor Wijfie en Jopi. Is het alweer een maand Wijfie? Ik had dat niet in de gaten. Knap!  Ook ik heb Erik en Jen over mantelzorg nagelezen.Ik heb inmiddels een heel stuk tekst hier weer verwijderd. Mantelzorgers zijn goed en nodig. En lopen het risico te zwaar te worden belast. Ook al omdat andere mensen (vaak familie) achterover gaan hangen. Lastige situatie voor Jen denk ik.  Jane je bent " vertroelteld" door je zoon. Mooi om dat te lezen zo. Het moet je goed doen. Enne ... zo kom je toch bruin op de meeting  Goed geslapen hier en wat later op. Nu ga ik eens kijken wat ik ga doen vandaag.  Dagpact:Blondie6173Monster MijnGerrit  Later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Ger. Manterzorgen mag je eigenlijk maar 8 uur per week en max. 3 mnd. lang (geloof ik) Als je dan geen rust kan nemen omdat de verzorgde eigenlijk niet zonder je kan, word je vaak overbelast, en kan in een depressie raken. Wat ik niet goed gedaan heb is, 21 jaar alles uit handen nemen van mijn manneke. Daardoor werd hij lui en hoe langer hoe meer afhankelijk van mij. De laatste 11 jaar toen hij eigenlijk vlak bij mij is komen wonen is het alleen maar erger geworden. Ik denk dat iedere mantelzorger daar op moet letten. Wat de verzorgende zelf nog kan, ook laten doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Bolletje, daar zeg je iets raaks. Ik verzorg tussen de bedrijven door mijn moeder sinds zij na een nieuwe heup prompt ischias kreeg met klapvoet. Nu, 6 weken later kan ze wel weer wat lopen, ze heeft eindelijk goede pijnmedicatie en heeft een rollator. Maar ze heeft me steeds harder nodig terwijl ze steeds meer kan! Ze weet bv niet wat ze wil eten en ze weet niet wat er in huis is. "Verras me maar" zegt ze. "Nee mam. U bent aan de heup geopereerd, niet aan uw hersenen! Ik wil doen wat nodig is, en er zijn, maar ik wil niet de regie in handen." Au. Maar dit was nodig om haar uit de patiënten-rol te laten stappen vond ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Hoi zojuist weer thuis. Â Aankomende donderdag begint de opname, eerst even laten bezinken nu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 (bewerkt) Monster doet ze nu ook meer zelf? Soms denk ik wel eens dat ouders, door zo'n houding te hebben, denken dat ze hun kinderen bij zich kunnen blijven houden. Je bent dat aan mij verplicht want ik heb vroeger voor jou gezorgd. Een heel verkeerde reactie maar misschien is het ook wel de angst om alleen te zijn. Het is best wel ingrijpend zo'n operatie op die leeftijd. Ikzelf zou er nu voor kiezen om gewoon langzaam af te bouwen anders blijven ze toch in die rol hangen, want patient zijn is prettig. Zal niet makkelijk zijn maar wel erg goed. Iedere paar dagen een uurtje eraf of zo. Moet je zelf even bekijken wat jij aan kunt. Want misschien zal je je wel erg schuldig gaan voelen als je je haar in de (steek) laat. Ouderen zijn ook gauw geneigd om op je gevoel te spelen, en je te gaan manipuleren. Dat gaat niet altijd bewust hoor maar gebeurd vaak wel. 30 mei 2014 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Goedemorgen! Jopie, gefeliciteerd ik wens je een fijne dag! Wijfie, je gaat goed! Suikertje, gaat goed komen met je. Succes. Wat ik vaak zie bij overbelaste mantelzorgers is dat ze zelf hun grenzen niet kunnen aangeven. De heleverantwoordelijkheid op zich nemen. Ook omdat er niks mis mag gaan en alles op een bepaalde manier moet lopen. Zoals het hoort. Terwijl er vaak ook andere mogelijkheden zijn of anderen, die geen emotionele afhankelijkheid hebben, beter de zorg kunnen regelen. De situatie wordt vaak van 2 kanten in stand gehouden. Ik ga vandaag de tuin eens verder fatsoeneren. Fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Goedenmiddag Wijfie en Joop gefeliciteerd!!! vanmiddag ga ik drie dagen de hort op naar de internetloze wereld van mijn tuinhuis. Dus  Dagpact:Blondie6173Monster MijnGerrit  3dagenpact Wimmelt  Heb het goed allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Bolletje, je hebt gelijk. Idd ging ma leunen en voelde dat als "iets terug doen". Dus ben ik gaan afbouwen naar 's ochtends vier keer per week twee uur; koken en stofzuigen of een was draaien. En 's avonds een uurtje; afwassen en medicatie checken. We zijn immers met vijf kinderen, dus iemand anders mag ook wat doen én ma zelf mag ook kijken wat ze al weer kan. Ik laat haar niet in de steek, zij weet dat ikzelf een gezin heb en een baan. Zolang ze niet dementeert kan ze dat allemaal bedenken. Ik hou van haar en het is voor beiden een zoektocht in wat goed is en wat te veel is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Ondertussen ontstond een weekendpact! Of zoiets.... 3dagenpact Wimmelt Monster Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Een geboorte! Het 3dagenpact heeft het licht gezien  3dagenpact: Wimmelt Monster Lotus (3dagenhotelmet3dagenpactindekoffer) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Suiker: Vertrouw erop. Komt helemaal goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Ja Monster het toch een beetje uitzoeken tot hoever je kunt helpen. Zeker als het niet zo vaak voor gekomen is. Gaat je lukken hoor. Â Inderdaad Kate ik kon mijn grenzen ook niet aangeven. Een beetje hetzelfde als met de alc. Pas als ik er bijna echt bij neer viel en naar de h.a. moest omdat ik zo somber en moe bleef, en hij mij zei dat ik beter een paar weken rust kon nemen, nam ik dat serieus. Maar als J. een paar dagen naderhand weer belde omdat ik volgens hem eigenlijk de enigste was die hem goed kon verzorgen ging het weer mis. Die andere mogelijkheden kwamen echt pas op het laatst doordat de h.a. ingegrepen had, en de thuiszorg eindelijk kwam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Die Suiker.......volgende week donderdag en weet je hoelang het ongeveer gaat duren? Eigenbelang hoor want als je niet hier mag schrijven ga ik je missen.......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Dank je Kate en Lotus. Â Ben alleen maar beetje aan janken en schaam me voor wat voor puinhoop ik heb gemaakt van het leven tot nu toe. Kwam vanmorgen ook niet uit mijn woorden, gelukkig iemand van ggz erbij en ze zijn wel wat gewend daar. Â Moet me vermannen en dat ga ik ook doen vanmiddag. Zon schijnt en dat helpt al. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 En nu uitloggen, vergeet ik nogal eens...ach tranen Suiker....ga maar lekker op je balkon zonnebril op, toet in de zon en even je hoofd leeg laten lopen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 3dagenpact: Wimmelt Monster Lotus (3dagenhotelmet3dagenpactindekoffer) MijnGerrit (3rommelige dagen waarin ik de constante factor thuis ben) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Hoi Suiker, Â Dat is toch nog snel! Aan de ene kant fijn, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je er tegenop ziet. Â Ben je daar dan zonder Internet, of kun je af en toe hier wat melden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 (bewerkt) Heb geen idee hoe het er aan toe gaat in zon kliniek MijnGerrit en eline. Â Mijn laptop hoef ik iig niet mee te nemen want kan niet draadloos. Â Misschien maar goed dat ik ook wat afstand dan neem van drankgerelateerd gepraat. Dit moet gewoon gaan lukken. Is kliniek voor psychiatrische en alcoholproblemen. Geen idee hoe lang het gaat duren. Eerst 2 weken clean zijn/worden. As maandag nieuw gesprek met vnn en ggz. Â Zie hetzelf echt als laatste kans voor me, maar ben zo blij en opgelucht dat ik eindelijk deze kans krijg, al weet ik dat ik die kans ook zelf moet gaan grijpen. 30 mei 2014 bewerkt door Suikertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 30 mei 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Suiker na puinhoop begint puinruimen...niet schamen daarvoor Je hebt daar ook geen invloed meer op We hebben er allemaal een zooitje van gemaakt..en met velen gaat het ook weer goed Je kiest nu voor jezelf...eindelijk....mooi man Maak er wat van...succes en sterkte alvast Ben wel benieuwd naar je verhaal Antoinnette reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Dank je wijfie en huttula  Denk dat ik de schrijver van boek Kieft maar eens benader, zit wel een verhaal in. Voel me zo verwant met hem, behalve dan drugsgebruik, nooit gedaan, zelfs nooit 1 joint. Doodsbenauwd dat ik daar ook verslaafd aan raak, net als aan gokken, ook nooit gedurfd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Even weer ' netjes' maken:  3dagenpact: Wimmelt Monster Lotus (3dagenhotelmet3dagenpactindekoffer) MijnGerrit (3rommelige dagen waarin ik de constante factor thuis ben) Wijfie  Suikertje, fijn dat je er naar uitziet. Als ik jou was, zou ik mijn computer gewoon meenemen, inclusief netwerkkabel. Beter mee verlegen, dan om verlegen. Een aansluiting voor een kabel is altijd wel ergens te vinden, mocht dat nodig zijn. Anders hebben ze misschien wel een pc voor algemeen gebruik staan. Voor als je ons mist. Enne ... kans die je moet gaan pakken? Ja, nee ... kans die je gaat pakken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 Dus net zo'n goede voetballer geweest Suiker? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2014 (boodschappen doen nu. Later!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden