blondie6173 Geplaatst 9 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juni 2014 Rustig in mn harses zal ik nooit worden Jane! Maar dat is oké! Accepteren wat ik niet kan veranderen. Ik heb geleerd om er nu anders mee om te gaan. Vandaag weer even in gedachten afgelopen week nagelopen. Al met al een goede week met positieve ontwikkelingen. Voorlopig komend jaar zeker van mijn baan en daarnaast in de actie gegaan naar behandelaars toe. Wat ik wel bemerk is dat wanneer de spanning en stress wegvalt, ik onbewust voor mijzelf nieuwe doelstellingen creëer waarbij ik mijn lat wederom hoog neerleg. Ik creëer mijn eigen spanning en stress... Aan de andere kant merk ik ook dat ik steeds verder van de drank af kom te staan juist door mij te richten op die nieuwe doelstellingen. Op het moment staat de drank zover van mij af dat ik erover nadenk om de refusal af te bouwen. Maar niet zonder gedegen overleg met mijn behandelaars Eerst maar eens opstarten van behandeling afwachten. Afijn, voel mij op het moment sterk en in balans met mijzelf. Een fijn gevoel! Vasthouden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 9 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2014 Eigenlijk alleen maar winst geboekt..in een vrij korte tijd blondie Niet makkelijk...maar wel te doen als ik het zo mag lezen. Ook een mooi stukje om terug te lezen.... Vrijheid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 9 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2014 Blondie, wat fijn om te horen / lezen! Je hebt bergen verzet, en wat een prachtig resultaat heb je met al die inspanningen bereikt! In mijn beleving straalt er veel meer 'rust' uit je woorden en daarmee de situatie zoals die nu voor je is. Ook een soort van helicopterview en zelfinzicht waarmee je de dingen bekijkt. Ook mooi te lezen dat je overweegt om in overleg de refu af te bouwen. Meer vertrouwen? Petje af voor jou Geniet van al deze positieve ontwikkelingen, je verdiend het! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2014 het opstarten van traumatherapie kan heftig zijn meis. Ik denk dat je ther. je adviseert dan nog niet te stoppen met de refu. het is goed dat je zover bent als nu, en je kent waarschijnlijk ook wat dat kan doen, nieuwe doelen. kleine stapjes Blondie, heel kleine, traumatherapie is zo ontzettend subtiel, dat juist daar de kleine stapjes groot zijn. easy does it Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 10 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Kleine stapjes, dat is echt nog wel hetgeen waar er werk te doen is voor mij. Herken het, nu nog wat mee doen en leren de lat niet te hoog te leggen voor mijzelf. Herkenning is de eerste stap, op naar stap 2! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Je herkent het niet alleen, maar erkent het ook. Dit omdat je er aan wil en gaat werken. Knap hoor! Het latje zo hoor leggen, en nu minder hoog is voor mij ook een punt van aandacht. Ik heb het dan op het gebied van alles zelf moeten doen, doorgaan, niet voldoende / beter kunnen, veel moeten....Vermoeiend. Ik heb nu geleerd dat ik soms 'even niets hoef' maar vaak heb ik daarvoor wel iemand nodig die op dat remmetje trapt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 Succes Blondie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menja42 Geplaatst 10 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2014 En? Wat is het geworden? De slaap al kunnen hervinden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 11 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juni 2014 (bewerkt) Menja, Slaapproblemen zullen zo nu en dan de kop op blijven steken bij mij. Ik ben nu eenmaal een piekeraar en mn ADHD zorgt ervoor dat ik altijd wat druk in de harses zal blijven. Inmiddels kan ik die slapeloze nachten wel beter hanteren. Gewoon door te accepteren dat ze er zijn. Slaap ik een nacht niet dan is het ook goed, dan slaap ik de nacht erna hopelijk beter. Geadviseerde matje van Jane helpt mij ook om tot rust te komen, zorgt ervoor dat ik mij meer bewust wordt van mijn lichaam en daardoor pieker ik minder. Afijn, ik ben een tevreden mens op het moment 11 juni 2014 bewerkt door blondie6173 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden