Spring naar bijdragen

Lotus


Lotus66

Aanbevolen berichten

Enorm bedankt allemaal.
MG ik weet wat de triggers waren (vooral de opeenstapeling). En vervolgens niet aan mijn 'noodplan' gehouden. Het was een vreselijk lange rot dag, maar op de blaren gezeten. Al naar de HA geweest maar deze schreef liever geen refu voor. Uiteindelijk wel gekregen hoor. Morgen bel ik de instantie waar ik onder behandeling ben geweest. Die deur staat vast nog open :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Damk. Ik zal eerst eens wat bijlezen. Thee jij ook een terugval gehad? Rottig he. Wel weer fijn hier te vertoeven (ondanks de minder leuke reden) Vandaag weer een nieuwe start van de dag. Gelukkig best redelijk geslapen. Voel me ook erg gesteund door mijn man en zoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Good morning,

Ik ben weer eens voor dag en dauw op. Lijkt wel een gewoonte te worden. Leg me er maar bij neer. Wel lekker, even tijd voor mezelf. Met hondje lopen en evn naar de vissen in de vijven staren. Deze week naar de HA geweest. Ik had al een recept voor de refu gekregen, maar hij wilde mij zien en door verwijzen (zei hij aanvankelijk) naar Iris. Ik had inmiddels al contact opgenomen met Iris. Ik zag vreselijk tegen het bezoek aan HA op. Niet zozeer vanuit schaamte oid maar meer omdat ik in het verleden niet met hem door een deur kon. Gesteund door manlief (het gaat hem immers ook aan) toch naar die beste man geweest. Hij was blij me te zien, en nog meer te zien en horen dat het eigenlijk heel goed met me gaat (behalve de uitglijder dan, tenminste dat telt voor mij nog zwaar) Doorverwijzing vind hij (maar ook ik en Iris niet nodig) Refu voorschrijven vindt hij nu ook geen probleem meer.

Royco: hij wilde liever geen refu voorschrijven omdat hij van mij nog een beeld had van twee jaar terug, waarop het bijzonder slecht met me ging. Nu had hij het vermoeden dat ik er ook belabbert voor stond.

Al met al blij dat ik gegaan ben en ik het omdat ik het prettig vind een vervolg afspraak met hem....Gewoon om even te evalueren...

Ik dronk idd heel af en toe een glas wijn (bv uit eten) Het is fout gegaan toen ik door omstandig heden enorm in de stress zat, relationele toestanden in de fam, drukte....Man werd 50 jaar (op diezelfde dag escaleerde het in de relatie met een fam lis) en die avond (viering verjaardag) was veel alcohol in huis....Die avond ging het mis....Ik heb die avond een hele fles weggewerkt. Ik weet het, het is geen excuus, maar wel een leerschool. Nu met de refu op zak voelt het toch weer lekker veilig. Ik zal weer eens op de dagdraad gaan lezen......Of ik veel zal reageren op dit moment weet ik nog niet. Ik ben erg druk met de voorbereidingen van voorstellingen. Dat loopt erg goed op dit moment. Das fijn...en dan toch raar dat er zoveel moois is (ik heb zoveel moois) en dan toch nog joekel van een uitglijder...Ik ga het maar niet meer willen begrijpen :-) Dooooooooorrrr......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lotus, er vallen me een paar dingen op in je bericht.

 

Je dronk af en toe een glas wijn in het verleden. Je schrijft dat je weet, wanneer het fout is gelopen; namelijk bij die opeenstapeling van een aantal vervelende gebeurtenissen.

Als ik dat projecteer op mezelf, dan zou ik zeggen dat het fout is gelopen toen ik besloot om af en toe een glas te drinken. Ik zou daarmee mijn verslaving in stand hebben gehouden. Dat beeld heb ik vrij sterk voor mezelf en en filmpje over wat alcohol met je hoofd doet, bevestigde dat voor mij. Het is een presentatie die op YouTube staat; ik weet niet of je hem kent?

 

Je schrijft dat je nu de Refusal op zak hebt. Ga je dat dagelijks of regelmatig gebruiken, of is het een noodvoorziening?

 

Als laatste merk ik dat je geen antwoord hebt gegeven op de vraag of je gaat "nullen".

 

Lotus, van mij mag je af en toe een glas drinken hoor. Dat gun ik iedereen; alleen weet ik voor mezelf dat dat niet verstandig zou zijn. Ik weet dat er hier nog meer frummers zijn, die er zo over denken. Ik hoop dat je mijn opmerkingen hier niet als onvriendelijk of drammerig opvat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lotus...het is niet altijd te begrijpen waarom het gebeurt.

Het filmpje waar MG aan refereert heeft mij wel geholpen te snappen hoe het fysiek werkt.

En waarom het zo lastig is te minderen, er af en toe eentje te pakken, als je verslaafd/afhankelijk bent.

 

Doooooooor...is natuurlijk wat je wilt...heb je zelf ook in beeld hoe en wat? Wat doe je als het de volgende keer opstapelt?

 

Heel veel wijsheid en sterkte gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt dat het niet altijd te begrijpen is. Maar soms het toch willen begrijpen. Je erbij neerleggen dat de situatie was zoals die was (je hebt er geen invloed meer op en evalueren en ervan leren) geeft meer rust. Ik ken het filmpje. Met het mechanisme heb ik ook kennis mogen maken tijdens de training. Het geeft een mooi zicht op de werking van het brein. Ik weet hoe ik 'door kan'. Wist ik eigenlijk ook al wel...Ik had niet alleen het noodplan ter hand moeten pakken, maar er daadwerkelijk iets mee moeten doen. En dan nu weer refu op zak waar ik mee kan beginnen (moet om praktische redenen daar deze week nog even mee wachten) Geeft niet want ik weet dat ik het ook op eigenkracht kan als er geen triggers zijn (zoals afgelopen keer) Zaterdag een feest gehad en dat ging ook prima met fris en thee.

MG: voor mij voelt het absoluut niet dat het al fout is gelopen met het feit dat ik af en toe een glas dronk. vijf glazen in anderhalf jaar tijd maakt dat ik alcohol de baas was. Ik heb daar nog steeds heel tevreden over. Dit aantal glazen is ook dik onder de 'maatstaven'. Voor mij gaat het fout wanneer ik in een situatie kom wanneer ik alcohol dus niet meer de baas ben, het niet meer onder controle heb. Zoals afgelopen keer. Zolang ik nog lang niet op de grens zit van de maatstaven heb ik er meer dan vrede mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vijf glazen in een jaar tijd is inderdaad erg weinig; ik wist (niet meer?) dat het zo weinig is geweest. Dat is bijna niets. Ik denk dat het voor mij toch teveel zou zijn en ik ga het niet uitproberen.

 

Goed dat je weer aan de bel hebt getrokken en maatregelen hebt getroffen, Lotus. Veel succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maatstaven....Hmm, raar woord eigenlijk. Doet me denken aan de Tarot :-)

MG: dan zeker niet doen, maar voor jou is dat geen nieuws.

 

Ik ben sinds woensdag avond t/m vrijdag er lekker even (met hond) tussen uit. Vrijdag zijn man en zoon gekomen. Zo lekker even helemaal niet en tot mezelf komen, wandelen, wandelen en nog eens wandelen. Heeft me wel even geholpen om te bezinnen en rust te vinden (thuis gaat het allemaal maar door, en in mijn hoofd ook) Afgelopen maandag naar een vervolg opleiding voor mijn zoon weze kijken / informeren...Brbbb wat een tegenslag voor hem. Vanwege zijn beperking / handicap is de school niet bereid om 'vrijstellingen / alternatieven' te bieden. Lang leve het passend onderwijs. Wij laten ons niet uit het veld slaan. Het is zijn droom om schipper / kapitein te worden. Andere beroepen die hij ook graag zou willen maar vanwege zijn handicap gaat het dat niet worden. Dus gooien we onze kont in de krib. Fijn dat zijn mentor van zijn huidige school ook bereid is om het gesprek aan te gaan. Zoon zal dan wel 'uit huis moeten' Ergens intern gaan wonen of een kost huis...Amaaii, wat zal dat wennen zijn, hij is dan net 16 jaar :-) Verder hier oke....Refu op zak en aan het nullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lotus,

Lekker blijft dat he, heel veel wandelen, doet mij ook enorm goed. Heel veel succes met je zoon, pfoe lijkt me enorm moeilijk als ze zo vroeg het huis uit zouden gaan! Maar is nog maar een 'mogelijkheid' en geen feit toch? Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Indigo! Wandelen doet mij ook enorm goed. Met onze puberende woefdram moet ik er ook wel uit. En dat vind ik best een genot. Ook wanneer ik in eerste instantie niet zo'n zin heb. Ook voor het contact met anderen vind ik het best prettig. Enorm blij met het beestje. Ga jij in je uppie of ook met een hond of wandelmaatje.

Dat mijn zoon uit huis gaat lijkt toch wel heel definitief (als het die opleiding gaat worden) Wij wonen tegen de Duitse grens (In the middle of know were) Dus hij moet sowieso naar Harlingen / Urk/ A'dam of Rotterdam....Dus dan is intern of kosthuis de beste optie. Ach anderzijds het is ook een loslaten, en hij is er wel aan toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van een blok om, tussen de buien door  :)  Meestal alleen, soms met een vriendin. Een hond lijkt me ook enorm gezellig! Woon ook dichtbij de Duitse grens, heeeel veel bos, prachtige omgeving dus kan mijn voordeur uitstappen en gelijk genieten. 

Pfoe vind je sterk, loslaten.... Ben daar nog lang niet aan toe!! En weet dat het op een gegeven moment gaat komen, maar vooralsnog nog even onder moeders vleugels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indigo: heerlijk dat je zo in de bossen / buiten bent! Ik moet het eerste stuk met weilanden en watertjes doen :-) Ook heerlijk.

 

Slapen (mn goed doorslapen) blijft een probleem. Bijna elke nacht wel 2 a 3 keer wakker. Gelukkig slaap ik dan wel weer snel in om vervolgens voor dag en dauw weer op te staan. Ik neem er maar genoegen mee. Afgelopen week een enorme drukke week gehad met van alles wat er moest. Morgen een aantal voorstellingen geven dus dat geeft me altijd een enorme boots. Dan nog 1 weekje en is het voor zoonlief al vakantie. Heerlijk.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lotus!

Zo slaap ik het laatste half jaar ook. Als het zo blijft, dan vind ik dat niet zo erg. Ik heb ook eigenlijk geen idee waarom ik wakker word.

Succes met de voorstellingen, ze zullen wel niet zo groots zijn als wat je verleden jaar mocht doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Telkens na anderhalf à twee uur wakker worden, dat hoor ik erg veel om mij heen onder gestopte verslaafden en de meesten geven geen voorstellingen.

In die groep hoor ik óók thuis. Ik zie het niet als probleem tenzij er méér dan een uur nodig is om weer in slaap te geraken. De volgende keer denk je maar aan het feit dat het halve forum nu door z'n huis loopt te dwalen op zoek naar z'n boek ofzo ;) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...