Spring naar bijdragen

Donderdag 15 mei.

Lotus66

Aanbevolen berichten

Jammer Wimmelt die onbehaaglijke gevoelens zijn erg onplezierig.....

Ietje ik stop met de baclofen omdat er toch te vaak een stemmetje voorbijkomt op momenten dat ik me niet lekker in mn vel voel zitten, dat betekent dat er toch vaak drankgedachten zijn. Met refusal hoop ik doordat ik echt bang ben voor de combi alcohol/refu dat ik met het slikken ervan ook de gedachtenstroom op wat anders kan laten focussen want het kan gewoon niet (drinken dus) en dan kan ik eens aan een aantal issues gaan werken.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!

Flinke ochtendwandeling  en ondertussen bijgekletst.  Heerlijk!

En zometeen de bovenverdieping eens doen en mijn koffer alvast klaarzetten...

Fijne dag allemaal en sterkte voor wie het nodig heeft en succes bij sollicitaties en zo!

Dagpact:
Suikertje 
Lotus
Vol
Blondie6173
Agnieta 

MijnGerrit

ietjefietje

Wimmelt

Kruidenthee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Eline

Ik slik ook Baclofen, al jaren in een (te) kleine dosering. Je kunt er inderdaad bij drinken en helpt mij dus niet altijd. Ik vond refusal altijd het laatste wat ik zou proberen omdat het dan niet uit mn eigen wilskracht zou voortkomen. Sinds ik er achter ben dat de kracht van de verslaving vaak groter is dan mn eigen wilskracht denk ik er nu ook over om aan de refusal te gaan, maar ik twijfel nog steeds. Heb jij dat soort twijfels niet? Het doel heiligt de middelen. Krijg je het van je h.a.?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervelend Wimmelt! Ik hoop dat de knoop zich wat ontward vandaag.

Probeer inderdaad lekker even bij te tanken Iet! Doe je denk ik verstandig aan.

Eline: ik hoop dat je met de refu meer 'rust' krijgt in je hoofd. Mij heeft het erg geholpen. Ook ik was / ben enorm bang voor de combi. Dusdanig dat het me behoedde om het te proberen. Nog niet met een kruimeltje (Ha, Kruimeltje :P) GEEN DISCUSSIE MOGELIJK. En rust en veiligheid. Daardoor voor jou hopelijk meer ruimte (en tijd) om aan andere dingen te gaan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit ik me hier te mieren en te masten met mijn pc...Moet muziek complicatie maken, heb ik geen geluid op dit ding. Grrrrr hele spul al aan de kant gehad (en gepoetst, das weer een voordeel) voel ik me n echt blondt....Stekkertje eruit gefloepst. Shame on me.....Nu verder 'ant wark' anders wordt het niets.

Tot laters.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wimmelt dat was ook wat ik dacht, die wilskracht heb ik wel maar het kost veel moeite dus lijkt het me het proberen waard om te zien of ik door aan andere zaken te werken die wilskracht kan verkrijgen......Ik heb het van arts gekregen...Heb ze ook gewoon in eigen beheer, 's morgens denk ik nooit aan drank in tegendeel dat weet ik altijd ZEKER dat ik niet ga drinken dus 2x per week 's morgens slikken is het plan, merk ik dat ik dat niet doe, dan maar onder toezicht.

Ik wil gewoon graag weer open en bloot ( zo luidt het gezegde toch?) naar het leven kijken en het vooral leven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik ben weer thuis na veel stress. Wat kan het leven toch soms een hel zijn en 10 minuten later schijnt de zon weer in mijn hoofd.

Voor mij nog geen baclofan eerst weer, durf het nog niet aan. Ik ben van mening dat het alleen kan als je 100% overtuigd bent dat je niet gaat drinken en dat is helaas bij mij nog niet zo. Zelfkennis, ik weet dat het een goed middel kan zijn en komt denk ik bij mij ooit weer in huis.

'Nog even reageren op bericht van gisteren van A3. Ik reageerde gisteravond niet meer omdat ik moe was en wilde gaan slapen. Wil het niet meenemen het bed in, neem mijn hondje wel mee ;)

Ik heb veel aan berichten van mensen die al langer gestopt zijn, zij zijn ervaringsdeskundigen voor me en bieden me steun.

Maar mensen die nog worstelen met het alcoholgevaar zijn des te meer welkom hier voor mij. "Geniet"niet van hun verhalen, maar openen wel mijn ogen soms, Niet altijd hoor, want ik doe toch vaak wat ik zelf wil en dan wil ik dingen soms niet horen en ook niet lezen.

Vanmiddag moet ik nog weer op pad, iets waar ik ook tegen aan zie, maar het lukt me wel weer.

Dank voor jullie steun vaak, heb ik erg veel aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eline succes bij de kapper, of liever kapper veel succes bij Eline.

Eline, ik heb besloten dat als er weer een terugval komt, ik ook aan de refusal ga. Het lijkt me wel rust geven, dan me maar overgeven aan het feit dat ik machteloos ben tav drank. Maar vooreerst ga ik ervanuit dat ik het zelf kan nu, het is me al eerder jaren gelukt om 4 jaar droog te staan zonder wat dan ook. Dan moet 8 jaar ook lukken maar zal de optie refu in mijn gedachten houden.

Hee, Suiker, ook Groningen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Nog even over de Refusal.

Het is bekend dat alcoholisten wat de drank betreft geen wilskracht hebben. Op ander vlak kunnen we gewoon een heel sterke wil hebben. Wat drank betreft moet ik toegeven dat als ik eenmaal ga drinken de wil ver te zoeken is. Ja, de wil om verder te drinken.( Wil ik het wel echt???) Maar de wilskracht om te stoppen is er gewoon niet. Staat oa in het Grote Boek van de AA. En is ervaring van vele alcoholisten. Het lukt maar heel zelden op wilskracht te stoppen met drinken.

Ik heb een poos Refusal geslikt. Tot de gewoonte om bij iedere kleine tegenslag of vreugde te gaan drinken wat over was. Maar 2 weken geleden toen ik naar mijn moeder moest heb ik er een paar geslikt. Ik wist dat de verleiding te gaan drinken heel groot was. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen. Ik heb altijd Refusal in huis en zelfs nu een paar in mijn portemonnee. Voor het geval dat. Je weet nooit wanneer het drankduiveltje weer de kop opsteekt. Dat kan heel onverwacht gebeuren.

Het voordeel van Refusal is inderdaad dat de discussie in je hoofd weg is. Ik durf na 1 pil al niet meer te drinken. Zo gauw die discussie de kop opsteekt neem ik weer een paar Refusal. Ik neem geen risico meer. Liever dat dan drank. Want drank neemt ook de wilskracht op andere terreinen weg. dan ben je uitgeschakeld. Dat heeft bij mij al te lang geduurd.

Iedereen een heel mooie dag verder. Sterkte voor wie het nodig heeft.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond op Nederland 3 om 20.55:  "Bezopen". Driedelige NTR serie.

Een programma wat alcohol met je doet. Geen pleidooi voor of tegen alcoholgebruik. Ze willen enkel laten zien wat alcohol met je doet. Vooral over alcoholgebruik bij jongeren.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...