Spring naar bijdragen

Zaterdag 10 Mei 2014


Aanbevolen berichten

Goeiemorgen allemaal,

 

Wat heb ik geslapen...van 23.00 uur tot 8.30!

Heerlijk om vanochtend wakker te schrikken en me

te realiseren dat ik aan één stuk geslapen heb.

 

Genoeg energie om het feestweekend in te gaan!

Middelste viert haar verjaardag....besteden we  

wat extra aandacht aan nu hubbie er niet bij is...

vanmiddag bios...daarna gourmet (doen we nooit, da's echt een verrassing voor haar!),

morgen familie, maandag kinderfeest....en dan weer terug naar het gewone leven  ;)

 

'Vroeger' was zo'n feest aanleiding voor een extra borrel,

nu dus niet...ga genieten van hoe mijn grote middelste meid

geniet van alle aandacht die ze krijgt....ze worden snel groot!

 

Fijne dag allemaal, sterkte voor wie het nodig heeft.

 

Dagpact;
Suikertje
Blondie6173
Agnieta 

Kruidenthee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 

Hier nu ook een fikse bui. 

Ach, alles wordt er weer zo mooi groen van. 

Hoop dat het verhuizen een beetje tussen de buien door kan Joop? 

.... dochter verhuizen... ook ettelijke malen mogen doen de afgelopen jaren. 

En altijd van minstens twee hoog naar weer minstens twee hoog. 

En natuurlijk geen lift  :blush:

 

Theetje verjaardag van kind dit weekend. 

Lekker van genieten hoor. 

 

Lees ook het probleem van Ietje... 

Moeilijk hoor. 

Kan me heel goed indenken dat je er een beetje moedeloos van wordt. 

Kan me het gevoel van je man ook wel een beetje indenken als jullie idee over wat opgeruimd, schoon en netjes erg verschillend is. 

Hier is de situatie eigenlijk een beetje andersom, ik werk, man is thuis en vindt het huishouden absoluut niet leuk. 

Gevolg is dat ik zelf toch een heleboel nog doe naast mijn werk... en ook dat kan wel eens een moedeloos gevoel geven. 

Zou er een mogelijkheid zijn dat jouw man wat minder gaat werken en daar voor in de plaats wat meer in huis doet en dan ook een parttime baan zoekt? Wie weet geeft je dat ook wel wat meer energie? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen!

 

Dagpact;
Suikertje
Blondie6173
Agnieta 

Kruidenthee

MijnGerrit

 

Succes iedereen vandaag, met alles.

 

Vervelend Ietje, dat gemopper. Dat is niet echt helpend.

Heeft hij echt een punt of niet?

Als hij een beetje is zoals ik, dan ziet hij de meeste zaken gewoon niet.

Als je dan dus de opvallende dingen prio geeft, dan is het al gauw goed.

Of moppert hij niet op het huishouden, maar indirect op zichzelf, of het gaat over andere dingen.

Rare wezens hoor, mannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over Huishouden gesproken. Ik ben ook niet zo'n huishoudelijk type. Maar heb net besloten er toch wat meer aan te gaan doen.

 

Bij het klooster zijn een paar logeerplaatsen komen te vervallen. Dat is jammer als er feestdagen zijn en er veel mensen willen komen.

 

Ik heb een prachtige zolder waar wel een of twee niet te oude mensen kunnen slapen. Dat was ook oorspronkelijk de bedoeling. Maar ik kreeg het nooit voor elkaar. Altijd lag er heel veel strijkgoed en het was er nooit opgeruimd.

 

Nu heb ik de Overste weer deze slaapplaatsen aangeboden. En ik ben meteen begonnen met opruimen. Volgende week de kringloopwinkel laten komen om wat spullen op te halen.

 

En ik heb net al een heleboel was weggevouwen en opgeruimd. Verder zal ik ook moeten zorgen dat altijd mijn badkamer netjes is. Dat wil er nog wel eens bij inschieten als je alleen woont.

 

Ik schreef de Overste ook dat ik me de laatste tijd veel beter voel. Meer energie en zo. Meer zin om dingen aan te pakken. Dat heeft toch met het niet drinken te maken. Denk ik. En ik slik al een tijdje vitaminepillen. Ik denk alles bij elkaar dat het toch langzamerhand gaat door werken. Het heeft wat tijd nodig. Maar het komt! Je moet geduld hebben. En anderen moeten ook wat geduld met jou hebben. Het gaat allemaal niet in een keer.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das mooi Hanneke. 

Jezelf en anderen helpen op deze manier, mooie combi ! 

 

Er loopt dus een hele hoop door elkaar Ietje...moeilijk hoor. 

Probeer wel te blijven praten hoor. 

Ennu... zeven jaar er uit... wanhoop niet, ik was er twintig jaar uit toen ik weer aan de slag wilde. 

Leek onbegonnen werk, heeft ook wel een poosje geduurd, was bereid alles wat er maar was aan te pakken... en tis uiteindelijk toch gelukt hoor. 

Maar voor nu lijkt het het belangrijkste dat juillie samen tot een compromis komen he? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie plannen Hanneke.

Het heeft allemaal zijn tijd nodig.

Dat merk ik ook en ik geef er aan toe.

Dat je merkt dat je wat meer energie hebt en dingen aanpakt, daar word je toch ook weer blij van?

Dan gaan de dingen elkaar versterken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Ietje dat lees ik bij jou ook dat de wil er is. Geduld zowel jij met jezelf als je man met jou. Ik zou dat met hem bespreken. Als dat kan. Jij hebt je handen vol aan je drankprobleem en aan alles wat je al MOET doen. En ja, zijn moeder die altijd alles spic en span had en voor hem zorgde. Jij bent anders. En met jou is hij nu getrouwd.

 

Sterkte hoor.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, dat van die nieuwe baan en de bijbehorende stress van je man was ik even kwijt.

Inderdaad neemt hij dat natuurlijk mee naar huis. En hij moet er wat mee en is ook maar een mens.

 

Ik weet van mezelf dat de eersten, die het merken als ik niet lekker in mijn vel zit,

de mensen zijn die ik vertrouw en waar ik van houd.

Dat zie ik ook altijd aan kinderen, die zich buitenshuis prima gedragen,

maar thuis soms strontvervelend zijn.

Onder je eigen volk mag dat, dan is het ongevaarlijk om de luiken open te zetten.

 

Misschien realiseert hij zich niet dat hij op jou afreageert.

Ik weet niet hoe jullie relatie werkt natuurlijk, maar mij helpt een spiegel een enkele keer dan wel.

Dus dat iemand mij op een vriendelijke manier voorhoudt wat ik aan het doen ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mijn Gerrit,

 

Leuk dat je me opmerkt! Ik lees altijd mee, al jaren! Soms doe  ik ook daadwerkelijk mee hier, maar schaam me kapot als ik weer eens een terugval heb. Maar ik blijf een hoop inspiratie putten uit dit forum. Momenteel gaat het goed, drankloze periode heeft weer ingezet gelukkig. Ben zoals altijd van plan om er niet meer aan te beginnen. Echt leuk dat je me opmerkt! Jullie zijn goed bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wimmelt, zie ook idd dat je regelmatig ingelogd bent.

 

Blij dat het nu weer goed gaat. En schamen hoeft hier niet hoor wat mij betreft, weet er alles van hoe het is om terug te vallen.

Misschien kunnen we hier je dan juist tot steun zijn.

 

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het eigenlijk altijd lastig met drank. Ik lees denk ik mee omdat ik alleen woon en wat dat betreft aan niemand verantwoording af hoef te leggen. Hier is herkenning die ik in het dagelijks leven niet heb. Als ik soms weken niet drink put ik steun uit dit forum om het vol te houden en als ik wel drink put ik steun uit dit forum om er weer mee op te houden. Het is overigens jarenlang wel goed gegaan, maar het laatste jaar ben ik weer door onrust bevangen vanwege allerlei rampen en rampjes die blijkbaar aanleiding zijn om er weer aan beginnen. Het is natuurlijk de verslaving die dat in gang zet:  wat kan mij het ook schelen, denk ik dan, het bekende 1 kan geen kwaad. Wel dus. Ik blijf stug volhouden om er vanaf te willen. Eigenlijk heb ik verder een prachtleven maar die drank maakt een hoop kapot. Gek genoeg is het ook volstrekt tegen mijn principes om te drinken. Ik hou van rust en stilte, ik mediteer geregeld en heb een hekel aan consumptie- gedrag, maar doe het zelf ook door me af en toe vol te gieten. Gek eigenlijk. Ja vier mannen hier, een unicum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...