Rob66 Geplaatst 26 mei 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2015 Hallo allemaalInmiddels zijn er twee maanden weer verstrekenIk was niet eerder weer op het forumLees nu de lieve en goed bedoelde reacties.Het gaat goed met mij, soms met vallen en opstaanDat stemmetje in je, ach een kan geen kwaad, twee ook nietMaar juist dat stemmetje breekt je danEr was, er is maar een uitweg, dat is helemaal niets meer.En na een tijdje ga je je dan echt goed voelenSterker, conditioneel sterker, etc.Met mij gaat het redelijk goed.Soms valkuilenMaar ik kan goed functioneren nuHeb weer plezier in veel dingenEn nee het duurt nu geen twee maanden weer, voor ik hier weer komGek, toen ik hier een tijdje was, voelt het net of als elke reactie rechtstreeks tegen je gezegd wordt.Face to faceJe voelt bijna ieder zijn haar strijdIk had het de afgelopen tijd erg drukMet name met werkDan komt de rest er nog bij, huishouding, tuin, sport , en fotografieWat ook een passie van mij is gewordenDe komende dagen ga ik mij hier weer eens inlezenGewoon om te kijken of ik er ook kan zijn voor anderenHeb veel verhalen wel ingelezenMet name de tips van mijn gerrit veel aan gehad.Je zinnen, je doen en laten veranderenIk sportte niet meer, iets wat ik weer oppakMag graag zon ondergang fotograferenZit in noorden van land, vlakbij de Waddenzee, waar ik veel geniet van een ondergaande zonAfgelopen zomer was mijn 1e vakantie in 30 jaar alleenEn achteraf kon ik zeggen het was een van mijn mooiste vakantiesWeekje met mijn dochter van 14 op vakantie geweest,Ook haar ontdekt Ondanks dat ik denk dat ik 14 jaar een lieve en goede vader voor haar wasDat zal ik altijd zijn, het is mijn alles.Lady Jane, kruidenthee, mijn gerrit en de rest, ik ben jullie niet vergetenWat mij de knop ook heeft doen omdraaien is het volgende:Ik sportte niet meer, waardoor ik het lichamelijk vocht niet kwijt konMet name de voeten gaven een geur, een teken dat mijn lichaam vol zat met vergifEcht vol, en werd er elke dag mee geconfronteerd.Ik wist dat het mijn ondergang zou worden Heb een broer die al denk 40 jaar verslaafd is aan alcoholNog steeds, weinig contact mee, maar via sociaal medium zie ik soms zijn foto Dan schrik ik, ingevallen, vermagerd, 53 jaarHij lijkt wel 80Ook ben ik anders gaan denken over alcoholHet is gewoon rotzooiEn die rotzooi dronk ikDronk ik om mij een avond goed te voelen, en de andere dag van bed te komen, als een wrakPuur een wrakDat wou ik niet langer.Wat drinken jullie zo op een avond als alternatief??Ik zelf groene thee, daar voel ik mij prima bijMaar mochten jullie suggesties hebben, die zijn welkomIk ga mij de komende dagen inlezen, en hoop dat ik ook iemand kan bijstaanNee het zal geen twee maanden duren, eens in de week mijn bijdrage moet toch lukkenLady jane, mijn gerrit etc ik zal de komende tijd weer veel steun aan jullie hebbenWant soms komt het duveltje even naar vorenMet name als je tijdje alcohol vrij bent, dan denk je ach die eneWetende die ene wordt 10 of meer.En dat wil ik niet meer.Dat stemmetje wil ik voorgoed overwinnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2015 Hoi Rob, als ik je goed begrijp, dan heb je af en toe nog een "uitglijdertje" zoals dat hier wel wordt genoemd? Dan drink je toch wat eens in de zoveel tijd? Volgens sommigen hou je op die manier je afhankelijkheid in stand, met alle gevolgen van dien. Voor iemand die niet verslavingsgevoelig is, is dat geen probleem. Voor mensen zoals ik wel. Luna maakte ons een tijdje geleden opmerkzaam op een presentatie. Als je er 30 minuten voor neemt ... misschien heb je er wat aan. ▶ Presentatie: Dr. drs Els A. Noorlander Psychiater - Verslaving, behandeling en valkuilen. - YouTube Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2015 (bewerkt) welkom terug Rob en je dacht zeker; even die 2 maanden niet schrijven goed inhalen? Fijn dat je vaker komt, je zult waarschijnlijk merken dat dat helpt, juist ook op twijfelmomenten. Bij twijfel niet doen dus, drinken. Kom je twijfels maar delen, we buigen samen die verleidingsmomenten wel om, en ze zullen echt naar de achtergrond verdwijnen. Iets wat we jaren en jaren als (slechte) gewoonte hadden, is niet 1,2,3, omgebogen, maar gelukkig helpt ons lichaam mee, want goede gewoonten daar houdt het lijf van. Sporten is dus zo'n goede gewoonte waarvan je lichaam en geest meteen profiteert, mits je het verstandig weer opbouwt. Voor mij hoort sauna ook daarbij.(die kwalijke geurtjes verdwijnen sneller zo) Ik drinkt kruidenthee, meestal iets van Marokkaanse mint, zoethout(pas op met hoge bloeddruk!) of sterrenmix, altijd met stukjes gemberwortel erin. Ook heb ik nu een muntplant spaan voor thee en allerlei smaakjes achter de hand. Koffie, karnemelk en 's avonds een beker warme melk met honing of anijs. En vooral water, veel water. 27 mei 2015 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertd Geplaatst 27 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2015 Hoi Rob, je schrijft leuk, heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 28 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2015 Hoi Rob, Welkom back! Filmpje gekeken? Mij hielp het om te snappen hoe het werkt en helaas aan den lijve ondervonden dat het steeds lastiger is als je toch voor de verleiding valt... Leermomenten die je sterker zullen maken. Succes en ga ervoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob66 Geplaatst 28 mei 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2015 hallo allemaal Dit keer geen twee maanden gewacht hoor. Ik heb al weer gelezen Klopt wel Mijn Gerrit, ik had soms nog een uitgleider Helaas. Maar kwam telkens weer op de koffie Alsof mijn lichaam stukje bij beetje meer ging tegenwerken Het gif rook ik alsware in mijn voeten Ben nu weer een tijdje vrij, maar vond het toch nodig hier weer op het forum posten Dat ik niet heel vaak post, is niet omdat ik niet wil, maar omdat ik het dagelijks ook heel druk heb. Werk 40 uur, en heb mijn eigen woning met grote tuin Daarnaast sport ik dus al 40 jaar, met een onderbreking van drie jaar Maar heb het weer opgepakt En zoals ik al schreef is een groot hobby fotograferen Iets waarbij ik totaal tot rust kom En ik kom hier ook om mijn zwakke momenten voor te zijn Het is soms zo tegenstrijdig, als je heel soms een wijntje neemt, terwijl je weet dat het weer fout zal gaan Als je er een aantal weken af bent, voel je je beter Je wordt zelfs vrolijker, tenminste dat is mijn ervaring Zoals mijn Gerrit zegt, voor sommigen geen probleem, soms eens iets drinken, voor ons wel Want het gaat dan van kwaad tot erger Dat weten we. Lady Jane, ik drink nu ook veel thee, en met name groene thee vind ik erg lekker. Maar zal ook eens iets anders proberen Kruidenthee67 nee heb nog niet het filmpje bekeken, het ontbrak mij aan tijd, Lees eigenlijk nu allemaal pas jullie reacties, en morgen gaat toch om 5//30 uur de wekker weer Dus zo maar eens slapen Nu zelf ook een week niets meer genomen, en begin mij weer goed te voelen Dit wil ik ook graag vasthouden, en ik denk doordat ik op het forum kom, dat het mij zal helpen Weet eigenlijk wel zeker Ik ga zeker dat filmpje nog bekijken En wil ook proberen hier wat meer verhalen van anderen te lezen Wat mooi eigenlijk dacht ik dat er internet is, zodat je elkaar kan helpen, er voor elkaar kan zijn Je hier niet hoeft te schamen Ik ben van ver gekomen uit een relatie van drie jaar, daarvoor was ik lang getrouwd, en heb uit dat huwelijk een dochter van 14 mijn alles, waar ik ook voor leef. Tuurlijk doe ik dit allemaal voor mijzelf, maar ook voor die mooie meid, die het verdiend Hoewel ik gelukkig kan zeggen dat ik er altijd voor haar ben, en altijd voor haar ben geweest Zodra ik de kans heb en dat zal weekend worden, zal ik het filmpje gaan bekijken En natuurlijk zal ik hier meer proberen te lezen Iets wat ik zelf ook wil Groetjes Rob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2015 Hoi Rob, fijn dat je er weer was! Ik drink vier tot vijf bakken koffie op een dag en verder water. Thee vind ik niks (behalve Kruidenthee hier op het forum). Soms koop ik een fles perensap en soms neemt mijn vrouw zo'n pak met iets van bosvruchten mee. Dat blijven traktaties. Oh ja, chocolademelk heb ik een zwak voor, maar ook dat wil ik bijzonder laten blijven. Je hebt weinig tijd, of beter, veel te doen. Werk, huishouden, hobby, sport, dochter. Voor mij persoonlijk geldt, dat ik naast de verplichte nummers vervolgens drank op nr. 1 zet. Dat vul ik in door hier op het forum aktief te zijn, eenmaal per week naar een zelfhulpgroep te gaan en regelmatig wat te lezen, te kijken of te overpeinzen over mijn verslaving en de gevolgen en kansen van niet meer drinken. Ik heb sterk het idee, dat als ik deze dingen niet meer zou doen, ik er op kan wachten dat ik weer gigantisch op mijn snufferd ga. Dat kan een paar dagen of een paar maanden duren, maar dat gaat gebeuren. Vandaar dat ik er die aandacht aan besteed. Soms heb ik wat minder tijd voor het forum, maar ook dan kom ik 's ochtends minimaal even goedemorgen zeggen en 's avond een welterusten. Dat kost me een paar minuten en is op zulke momenten voldoende om het vlammetje weer even aan te wakkeren. Ga goed Rob! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2015 ik keek dat filmpje gisteren pas Rob en stak er ook weer nieuwe dingen van op. Als mijn dochter 14 was zou ik het haar laten zien. Ze is nu 19 en ik ga het haar denk ik ook opsturen, want studente die af en toe(???of vaker dan ik denk/wil) meedrinkt met de rest en nog zo lang mee moet met die briljante hersentjes. Ook zij was mijn aanleiding om te stoppen toen ze 14 was, en ik een zo optimaal voorbeeld wilde zijn voor een beinvloedbare puber. De oorzaken van het drinken zaten natuurlijk dieper, maar dankzij haar kon ik de stap eindelijk definitief maken. Tegenwoordig taal ik niet meer naar drank en heb ik ook de rest redelijk onder controle. En ook in goeie tijden, slechte tijden, blijf ik hier gewoon omdat het kan en me nog steeds veel geeft. leve internet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob66 Geplaatst 29 mei 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 mei 2015 Hallo Mijn gerrit en Lady Jane Ik zet de drank niet meer op nummer 1, ondanks dat ik dat addertje ken.Hoe vaak heb ik wel niet geroepen ik stopVaak was het dan bij visite, ach een kan welOf een fles wijn kopen, als je nu elke avond een drinkt.En dan trots zijn, want dat lukte paar avondenTot je in het oude vervalt.Gelukkig dronk ik alleen maar de avondenEigenlijk ook vreemd, dus overdag kan ik makkelijk zonder, en de avond moet ikAlsof de verveling dan toe slaatWant het is op momenten dat ik in rust kom, mij zelf niet meer bezig houdt.Daarvoor heb ik nu de sport paar avonden , en het fotograferenFotograferen van bijvoorbeeld zon ondergangEn die gaat pas tegen 21.30 onderDaarna krijg je nog mooie luchten, dus ben je 22.30 uur thuis, en ga je lina recta naar je bedjeOp dit moment heb ik het niet moeilijk, toch wou ik hier even heenEven wat lezen, de goed bedoelde woorden van ieder tot mij nemenWaar ik iets mee kanLangzaam voel je het vergif uit je lichaam verdwijnenEen blij gevoel Je kan de wereld weer aanWat raar dat je dan soms weer teruggrijptLady Jane, mijn dochter weet niets van dat probleemMaar zal haar zeker keer vertellenZe is 14 en wordt 15Moeilijk is ze niet,maar kan nog komenZe woont bij mijn ex, waar ik nog goede band mee hebBelangrijk voor het meisje, dat voel ikIk wil eerst morgen het filmpje kijken, want dan heb ik uitgebreid de tijdRegenachtige dag, dus moet helemaal lukkenHet is denk zoals je zegt mijn gerrit, hier terugkomen, regelmatig blijf je sterk vanAls iemand een keer terug grijpt naar de drank, vind ik het ook bijzonder hoe die gene weer wordt toegesproken weer te stoppenGeen verwijt, geen aanval , etc Maar direct weer stimuleren om door te gaanFijn om terug te zijn. Ik ga nog wat berichten hier lezen, en dan mijn 9e avond inBedenk mij nu ineens dat dat mij nog nooit gelukt isHoogstens een dag of 6Wat mij ook geholpen heeft is niet de lege flessen gelijk weggooienHad destijds twee grote tassen opgespaardHeb toen tegen mijzelf gezegd, dit heb jij allemaal genomenIk schrok daar heel erg vanWijn, whisky, etc etcEn het heeft mij tot nadenken gezet.En na dag of vijf zeiden ze op werk, wat zie je er goed uitUitgerustElke avond bijna stuurt mijn dochter een berichtje, ik hou van je papaVoor mij nog meer motivatie om door te zettenRob lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2015 ik wil even rechtzetten dat ik mijn dochter ook nooit volledig heb verteld van mijn drankprobleem hoor. Zijzelf heeft op 13 jarige leeftijd er heel kort heel heftig mee te maken gehad en ik wilde haar behoeden voor verder verval op dat gebied. Dat is even heel heftig geweest en ging om haar, niet om mij. Maar ze weet wel dat ik niet voor niets niet meer drink. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 30 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2015 Hoi Rob, Mooi om jouw verhaal te lezen. Ik weet niet of ik het filmpje zou laten zien...mijn oudste dochter is ook 14. Zou het af laten hangen van haar vragen. Kinderen voelen haarfijn aan wat er aan de hand is. Vertrouwen, dat ze weet, ziet, ervaart dat je echt van de drank afblijft, lijkt me belangrijk. En misschien doet zich een keer een moment voor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 30 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2015 Wat heerlijk Rob, zo'n lief berichtje elke avond, geeft wel aan wat voor band jullie hebben... Misschien helemaal van jouw gevoel af laten hangen, of je het wel of niet nog erover wilt hebben, en op welke wijze?.... Ikzelf was vooral een stiekeme drinker, neemt niet weg dat mijn dochter van 12, als ze 's nachts toch eens een keer wakker werd mij een paar keer dronken op de bank gezien heeft. Was voor mij mede een enorme motivatie om te willen stoppen, Want ik praatte anders, deed anders en moet onveilig gevoeld hebben, vooral omdat ik een gescheiden moeder ben, ik ben verantwoordelijk!! Goddank is mijn zoon een vaste slaper als hij eenmaal onder zeil is. Ik heb, geloof na twee maanden droog staan aangegeven dat ik een groter probleem had dan dat zij dachten, en dat ik aan de slag was met mijn verslaving. In eerste instantie vond vooral mijn zoon dit overdreven, 'mam jij bent geen alcoholist, doe niet zo raar!!' geeft wel aan hoe goed ik was in verstoppen en verhullen. Bah, het werd één groot toneelspel. Heeft voor mij wel de weg geopend om open over alcohol met beiden te praten, ze worden groter, mijn zoon is al 15.. En aangezien het aan beide kanten van de familie zit, veel alcoholisten, en ik overtuigd ben van familiaire verslavingsgevoeligheid, heb ik het hier ook over gehad. Een gewaarschuwd mens telt voor twee denk ik.... Voor mij voelt het fijn, na al die jaren stiekem, sneaky drinkgedrag nu open en eerlijk te zijn... Of ik dit ook gedaan had als mijn dochter me niet een paar keer betrapt had, ik weet het niet... Vooral luisteren naar jouw gevoel Rob, het wordt denk ik vanzelf duidelijk voor jou of en hoe je het wilt aankaarten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob66 Geplaatst 21 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 september 2016 Hallo , terug van weggeweestMaar eigenlijk ook nietHet is een poos geleden dat ik schreefMaar heb altijd wel gelezenAlcohol ging met vallen en opstaanPeriode droog, en dan denkend ach die ene kan toch welAls je het nu maar bij een of twee houdtDat ging heel vaak mis, en voor ik het wist zat ik weer in het oude patroonWeekend veel drinken, door de week een aantal glazenEn als je dan gewoon functioneert op je werk, denk je al gauw ach het kan welNiet dusIk ben nu een periode droog, en eerlijk, ik weet niet eens hoe langEen flink aantal wekenOoit hield ik het zeven dagen volIk voel mij nu heel trotsTrots dat ik het al zo lang volhouEn ook ik bekijk het met de dagDrank in huis kon vroeger niet, dat moest genuttigd wordenMaar er staat al een hele tijd drank in huis, maar de behoefte is er nietEn ik? Ik dacht altijd dit gaat mij nooit lukkenJammer ook, een man van 52 die al 40 jaar sport, en toch de drank niet kon laten staanOok al heb ik hier een hele tijd niet gepost, ik heb heel veel gehad aan de woorden die werden geschrevenMet name Mijn Gerrit, Lady Jane, etc etcDus eigenlijk wisten jullie het niet, maar heeft wel als resultaat gehad dat ik nu een flinke tijd droog benEn inderdaad, de eerst week was zwaar, heel zwaarMaar daarna wordt het makkelijkerJe stapt vrolijker uit je bedDe eerste keren dat ik een poging deed dacht ik gelijk, o jee nooit meer alcoholDaar werd ik onrustig vanZo denk ik niet meeriK heb gelukkig genoeg hobby's om mij te vermakenDaarnaast heb ik mijn werkIk ben blij dat ik hier mee mag lezenVergeef mij dat ik ook in de toekomst niet zo vaak zal posten, maar ik lees jullie allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 21 september 2016 Rapport Share Geplaatst 21 september 2016 Knap Rob!! :rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 september 2016 Rapport Share Geplaatst 21 september 2016 Wat mooi dat je door mee te lezen zoveel steun hebt ervaren. Ieder 'gebruikt' het forum op zijn eigen manier, lijkt me helemaal ok. Leuk dat je wel ff een update schrijft. Lekker blijven lezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 september 2016 Rapport Share Geplaatst 21 september 2016 wow Rob! stille waters.............. fijn dat je nu zo goed gaat. Die drank in huis zou ik wel aanpakken Rob, mijn eerste stoppoging verkwanselde ik op die manier na 7 maanden en ineens was ik 10 jaar verder voor ik een nieuwe echte poging waagde. Misschien is het voor jou anders, maar je moet echt heel sterk staan wil je de drank ook kunnen weesrtaan in een crisis, of juist uit euforie eentje nemen, we habben allemaal onze zwakke plekken. Voor zover je die kunt voorkomen zeg ik: doen! (uit huis dus). En af en toe een update wordt erg gewaardeerd hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob66 Geplaatst 21 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 september 2016 Allemaal bedanktLady Jane misschien dat ik dat wel doe, alles eruitVeel vrienden weten nu dat ik niet meer drinkMaar kan nog gewoon mee doen, in de zin van, zij drank en ik nietDat heb ik inmiddels al mogen ervaren En dat was een ervaring waarvan ik nooit had gedacht dat zoiets mij zou lukkenMaar misschien beter, om het restant wat er nog staat weg te gooien, want er zullen vast nog zwakke momenten komenOm jou vraag te beantwoorden Mijn Gerrit, ik heb niet echt een plan gemaaktVoor mij is het de ervaring elke dag fris uit bed te komenZoals je ooit schreef, elke dag is er eenOf een plan moet al zijn dat ik mijn sport weer heb opgepaktTwee jaar niet gesport, maar daarvoor 40 jaar wel Daarnaast vind ik een grote passie in het fotograferenEn ik heb nog een dochter die inmiddels 16 is en mij ook erg boeitMisschien dat ik niet altijd gelijk reageer, maar probeer het welVooral hier lezen heeft mij de afgelopen tijd op de been gehoudenIk weet natuurlijk dat er addertjes zijn, maar met name hoe je je lichamelijk gaat voelen geeft mij een extra stimulans om door te gaanWant al zag ik het vroeger niet, het leven is zo veel mooier zonder alcoholGroetjes Rob De rest ook bedankt voor de reacties smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden