marcel149 Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Hallo allemaal,Ik denk dat ik al wel twintig jaar drink om het leven wat luchtiger te ervaren.Ben niet zo vrolijk savonds (structureel) en dan helpt port/bier om me beter te voelen.Ik ben nu 40 jaar en ik merk in de loop van de jaren dat de nadelen steeds sterker gaan tellen.En daarom heb ik mij aangemeld voor internet therapie van Tactus.Ik hoop dat ik hiermee verder kom!Oja, mochten er hier lotgenoten uit Enschede e.o. zijn: ik houd me aanbevolen voor contact om elkaar te steunen!GroetjesMarcelEnschede Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Ha die Marcel!Volgens mij heb je een damesicoontje uitgekozen. Ja, ben er zeker van!Goed dat je je hebt aangemeld. De internetbehandeling is zeer waardevol; het leert je veel over jedrankgebruik en de valkuilen. En: hoe ermee om te gaan.Wil je stoppen? Wat is je plan?Sowieso is er hier erg veel te lezen.En op de ditjes en datjes dagdraad kun je een zgn. huiskamer in, daar zijn altijd wel mensen te vinden die op vragen e.d. willen reageren.Good luck!xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje2000 Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Hey Marcel,Ik heb je bericht gelezen.... Je bent een stevige drinker 20 jaar lang. Van die mensen vind ik het ongelofelijk knap dat ze dit nog allemaal kunnen. Snap je? Dit geeft heel veel dingen aan in je karakter!!!Klinkt mss raar.... 1 voorbeeld is doorzettingsvermogen! Door vervelende dingen je nog staande te houden. Kijk maar naar mij! Het blijkt wel dat je een ontzettende doorzetter bent. En het aangeven dat je een stevige drinker bent, en het erkent als "probleem" geeft genoeg te kennen aan dat je je leven nog steeds kan omdraaien als je wilt. ( Ongeacht je leeftijd!!! )Jij geeft MIJ ook de moed om door te blijven gaan om niet elke dag aan drank te denken. Iedereen hier......... Uit mijn jonge leventje kan ik persoonlijk zeggen, dat door problemen het drinken niks oplost. En dat heeft menig hier ondervonden. Maar ik steun jou, zoal je mij kan steunen!!! Sterkte Marcel, ik gun je al het goede!Ps. Sorry, ik kom helaas niet uit Enschede. ( Rarara, voor de mensen die niet weten waar ik vandaan kom. 1 tip: Ik kan elke dag zeehondjes zien.............ahahah) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2010 Marcel welkom hierop ons forum.De eerste stappen zijn gezet en met deADB behandeling erbij kun je hier allesteun krijgen en geven die je nodig hebt.Op de ditjes en datjes dagdraad van vandaagworden de meest actuele dingen besprokenen bij de andere draadjes zijn heel erg veellezenswaardigheden en tips enz, zodat we niet steedshet wiel hoeven uit te vinden bij het ADB worden. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan40 Geplaatst 17 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2010 Hoi Marcel,Hier nog iemand uit Enschede. Ik herken de reden van je drankgebruik. Gaat het goed met je online-therapie?Gr, Jan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 17 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2010 Hoi en welkom Marcel,Hoe is het nu.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 19 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2010 Marcel,Welkom hier! Ben je al op de dagdraad langsgeweest? Daar heb je nl. echt wat aan!Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2010 Ha Marcel, hoe gaat het nu met je?Al een pactmaatje gevonden? Er zijn aardig wat mensenbijgekomen en dezelfde buurt is niet echt nodig hoor, de mijne woontwel 150 km verderop, maar de mailen dagelijks en hebben veel steun aan elkaar.Succes met de behandeling, ik hoop dat jer er net zoveel aan hebt als ik! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 19 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2010 Celleke, ik heb je al op het dagdraadje, welkom en het ga je goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcel149 Geplaatst 19 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juli 2010 Hoe het gaat, aardig dat je het vraagt.Nou ups enb downs.... drank is een soort steun geworden die je eigenlijk niet wilt los laten....Het zal vast nog zwaar worden daaromGroetMarcelEnschede Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcel149 Geplaatst 19 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juli 2010 Hoi Jan,Nou ben nog maar net begonnen. Ik probeer alles bij te houden en daar eerlijk over te zijn, Dat is een start zeg maar.Hoe het verder loopt... nog geen flauw idee.Groet Marcel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2010 vol houden is erg moeilijk merk het zelf ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden