wijntje1969 Geplaatst 19 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2010 Hoi,Ben nog wat twijfelachtig over mijn deelname. Hoor ik hier wel? Tja als je dat denkt hoor je hier waarschijnlijk zeker wel!Zag net een glimp van dokter phil op tv over alcohol gebruik en ging googlen en kwam hier terecht.Ik ben vrouw, 41 en lust graag een wijntje.Drink eigenlijk meer dan goed is (3 wijntjes op een avond haal ik wel) maar het gaat zo ongemerkt (achter de pc etc) en dat verontrust me al een tijdje. Als ik uit het werk thuis kom (18 uur) schenk ik mezelf geregeld wat in, ook als ik daarna nog moet sporten (???)Van alcohol lijk ik slecht te slapen en lig dus standaard vanaf 1.00 uur wakker. Ik ga dan naar beneden en kijk dan met regelmaat (maar niet dagelijks hoor) in de kast van de sterke drank. Schenk mezelf wat in + water erbij en als ik niet in slaap val sluip ik nog een keer naar beneden. ' s ochtends ben ik niet heel fit en de laatste tijd lijk ik wat last van mijn maag te krijgen.Op korte termijn gaan wij een lange rondreis maken, uit ervaring weet ik dat als de drank niet zomaar voor handen is (in de kast) ik bijna niet drink. Daarnaast weet ik dat ik op vakantie goed slaap en dus 's nachts niet drink. Het moment om te stoppen dus. Ik wil geen geheelonthouder worden, maar wil niet voor 20 uur drinken, niet nadat ik naar bed ben gegaan en eigenlijk alleen in het weekend.Hoop hier steun en support te vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 19 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2010 Hoi Wijntje!Volgens mij ben je zeker op je plaats hier!We kunnen er bijna allemaal wel over meepraten hoe zoiets je leven insluipt!Goed dat je er bent.We hebben een praatplekje of een soort huiskamer die kun je vinden onder ditjes en datjes, dan de datum van vandaag.Je kunt ook meepraten onder Thema's, en dan onder Pact. Kijk rustig rond, als je iets wilt weten...gewoon vragen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2010 Ha Wijntje,welkom hier op ons forum.Zoals velen hier kwam ik ook tot de ontdekking dathet matigen met drinken voor mij niet is weggelegd.Voor jou moet blijken wat bij je past en wat haalbaar is.Ik herken wel dat je ook een stiekume drinker bent, en dat iswel lastig want dan zul niet snel hulp vragen aan huisgenoten/vrienden.Een eenzame strijd dus tegen de drank.Ik kan je de ADB training hier aanraden om duidelijkheid te krijgen wat voor jou helpend is en wat jou triggert. En natuurlijk bij andere rubrieken veel lezen op momenten dat je het moeilijk hebt. Op de ditjes en datjes dagdraad zijn meestal ook mensen om je te steunen en je vragen te beantwoorden. Ik wens je veel succes, kijk maar eens of je morgen een dagje kunt zeggen: vandaag drink ik de eerste niet (en natuurlijk niet alleen woorden, ook de daden:rose;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wijntje1969 Geplaatst 20 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juli 2010 Bedankt voor het welkom. Het is overigens wel even schrikken dat ik hier thuis hoor ;-)Het is bij mij vooral de koppeling: thuis komen van het werk = wijn, niet slapen = drank. Daarom ben ik ook zo blij met dadelijk 4,5 week vakantie. Dan is dit natuurlijke patroon doorbroken en moet ik blijven volhouden.Ja en daar heb ik jullie en het forum voor nodig (ga ook eens info zoeken over de ADB-training). Onze vriendenkring laat ook de wijn rijkelijk vloeien dus die hebben geen oog voor mijn drankgebruik omdat dat in het niet valt,.. Maar ik heb er zelf last van (en jullie vinden het niet raar dat ik hier ben) dus: IK GA ER VOOR !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2010 Hoi wijntje ja het is wat he?heb me ook aangemeld en hoor wel thuis hoor denk jij ook wel alles is nu zo dat ik nu op forum ben en nu ineens niet meer drink maf maar waar voel me wel leeg maar ja moet effe doorzetten en jij kan dat ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2010 Hoi Wijntje, ik ben er ook zo één die slechter slaapt met wijn op. Heerlijk om snachts aan één stuk door te kunnen slapen en smorgens helemaal fit wakker te worden. Hoop dat je je hier thuis gaat voelen en hier de steun vindt die je nodig hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 21 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2010 Hallo Wijntje!Welkom hier. Mooi dat je je 3 doelen voor jezelf bij je handtekening hebt gezet, dan weet je waar je aan werkt! Kleinere deelstapjes, je hebt er duidelijk overna gedacht! Het helpt mij echt om hier te zijn en af en toe te komen luisteren (lezen) of praten. Soms kom ik iets halen en soms hoop ik ook iets terug te brengen....Hoop dat je er net zoveel aan zult hebben als ik! Heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden