nina35 Geplaatst 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2010 Hallo allemaal,Mijn naam is nina en ben 35 jaar. Eigenlijk drink ik sinds een jaar of 3 echt stevig, paar flessen wijn op een dag.Ondertussen ben ik begonnen met de internet behandeling en dat bevalt me heel erg goed.Ik drink nu door de week stukken minder. En begin er al een afkeer voor te krijgen.Eigenlijk schaam ik me ontzettend voor mijn drankgebruik, ook naar me kindjes toe.Ook ben ik moe, prikkelbaar, ongeintresserd in andere en heb al de nodige problemen in me familie.Het probleem van het drankgebruik heb ik gekregen toen ik mijn huidige vriend leerde kennen, nu zo'n 2 jaar geleden. Hij drinkt ook stevig en zo sloop het er bij mij in.Ik probeer hem zo veel mogelijk te steunen om ook minder te drinken, en nu drinkt hij 4 flesjes of blikjes bier op een avond, wat ik toch teveel vind. Ik merk ook dat hij stiekem drinkt en de drank verstopt.Meerdere malen heb ik gedreigd weg te gaan, maar gaf hem de voordeel van de tweifel. Als je om iemand geeft ga je niet zomaar weg. Maar het is wel heel erg lastig.Ik zou het leuk vinden mensen te ontmoeten uit de omgeving van arnhem, andere zijn ook van harte welkom hoor. O ja het rugzakje zegt ook wel veel denk ik.groetjes nina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2010 Welkom op het forum Nina!En wat goed dat je al met de internetbehandeling bent begonnen.Hiermee neem je je probleem serieus en je zet de eerste stap op de goede weg.Je krijgt zelfs al een afkeer. Ik had dat ook heel sterk. Eigenlijk is wijn vaak smerig!!!Vooral als je minder drinkt merk ik dat.Maar goed; er zitten zoveel aspecten aan het gebruik en van de problemen met A, dat weet ook jij.Het heeft veel tijd nodig om alle kanten goed te onderzoeken/ervaren.Sommigen hier zeggen dat Stoppen de kortste klap is.Doe wat goed voor je is. Wish you good luck!!xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2010 Nina, jouw profiel staat nog open. Dat betekent dat anderen meer gegevens van je kunnen zien.Ik heb de moderator al gevraagd om het profiel te sluiten= onzichtbaar te maken.Als het goed is wordt het dus snel opgelost!xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nina35 Geplaatst 20 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juli 2010 oke, dank je wel Cathy,Ik heb het zelf niet goed ingevuld denk ik.groetjes nina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2010 Kijk eens bij het thema: waarom partners het opgeven ná het stoppen met drinken.De post is van Dhendro op 14/7 om 9.33h.Ik weet niet hoe je een link kunt kopieëren anders deed ik dat wel...Het is goede info over vrouwen en alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2010 Misschien is het beter als je eerst even uitlogd?Totdat de moderator het heeft aangepast.Meelezen kan immers wel?Je kunt het checken door op forums te klikken; je ziet dan dat jouw naam er in een andere kleur staat.xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2010 Hoi Nina,Goed dat je voor jezelf een sterk besluit hebt genomen en dit ook direct bent gaan aanpakken.Partners zijn een hoofdstuk apart. Daar kan ik je geen advies over geven. Ik weet wel dat jehet voornamelijk voor je eigen gezondheid moet doen en indirect ook voor je eigen kinderen.Daar wil je toch straks met meer energie meer van genieten, nietwaar? En extra energie zulje krijgen. Ik spreek uit ervaring. Ben meer gaan doen: sporten, culturele uitjes, filmhuis,musea, etc. etc. Het leven is zoveel mooier zonder A.Succes hier en voel je vooral thuis. Lees ook de meer wetenschappelijke artikelen 'TIQ's op herhaling'en de 'De Vijf Cirkels van Van Dijk'. Ik zal ze omhoog zetten voor je bij de andere thema's.groet,Joris Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2010 Hoi en welkom hier en ja een paar flessen op een dag is wel erg veel he?ja herken er veel in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2010 Welkom Nina!Als je actief meedoet op de draadjes zul je je snel thuisvoelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2010 Hoi Nina ook van mij een warm welkom hier.Je schrijft dat je zo'n 3 jaar veel te veel drinkt en je vrien dik 2 jaar kent.Waarschijnlijk is dat mede een deel van het vertrouwd voelen bij elkaar.Zolang je beiden te veel drinkt is er geen reden voor schuld en schaamte(lijkt het). Nu jij je verantwoording neemt, valt zijn gedrag je meer op.Dit wordt heel lastig om een eerlijk contact te houden. En dreigen weg te gaan helpt nooit.Niet omdat je dan niet van hem zou houden, integendeel zelfs, maar de ander wil helemaal nietvernanderen. En zeker niet veranderd worden. De knop om niet meer te drinken (lees ik in je onderschrift toch goed?) kun je echt alleen zelf maken. de aanleiding kan kinderen, relatie, werk,en van alles zijn, de kern, de oorzaak ben je zelf. Jouw goede voorbeeld zal invloed hebben, je kunter dichter door naar elkaar toe groeien, maar ook verder van elkaar af. Er is al gewezen op dat draadje, je staat hier echt niet alleen in. Wanneer je stopt of sterk mindert kom je de redenen tegen waarvoor jedronk. dat zijn nooit leuke redenen, dus in eerste instantie komt er troep omhoog. Nuchter kun je daarmee aan het werk. Het leven wordt niet gemakkelijker en je lijf heeft ook hersteltijd nodig.het beste kun je de stapje kleiner maken en per dag te overzien maken: vandaag drink ik niet!en zoals Adam in zijn onderschrift heeft: morgen ben ik blij dat ik vandaag niet heb gedronken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nina35 Geplaatst 20 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 juli 2010 allemaal heel erg bedankt voor de lieve en postieve berichten, dat doe me toch wel veel goed hoor.Vanavond drink ik ook lekker melk en voel me er prima bij.Alleen snap ik de draadjes niet, wat houd dat in?? Ik ben er nog maar pas.groetjes nina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2010 Nina, goed van die melkik heb er prachtige nagels aan over gehouden sinds ik gestopt ben!Als je op forums drukt zie je een soort van index in hoofdstukken.Ga dr maar gewoon wat op zoeken, je komt altijdwel wat tegen wat je aanspreekt en daar heb je dan meestal ook hetmeeste aan. De dagdraad begint met ditjes&datjes en de datum van vandaag,dat noemen we de huiskamer, want er is meestal wel iemand om steun te geven,vragen te beantwoorden of gewoon even gezelschap.Soms is het er druk, chaotisch en heftig; als je dan aandacht wilt, kun je altijd in hoofdletterstypen, dat heet schreeuwen, dus we doen het bij uitzondering (als je hulp nodig hebt ofzo) danvalt het op en luistert/reageert er altijd wel iemand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2010 Welkom hier NIna, hoop dat jeje snel thuis gaat voelen hier, Nina, jij bent al een paar stappen verder dan je vriend. Jij hebt hier al langer over nagedacht en je bent echt aan de slag gegaan. Je hebt het over een paar flessen wijn per dag.... en over 4 blikjes bier van je vriend. Jij bent dus al een heel eind op de goede weg, dronk jouw vriend altijd al niet meer dan die vier blikjes, of is hij ook al een stuk geminderd? Geef hem de tijd lijkt me, ook hij zal zelf misschien door een proces moeten van minderen of stoppen , hij zal daar zelf aan te moeten zijn lijkt me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 21 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2010 Hoi Nina, goed van je dat je hier bent terechtgekomen. Het zal je vast en zeker positief beïnvloeden, de rest moet je natuurlijk zelf doen, maar het begin is er. Dat alle begin moeilijk is hoef ik je niet te zeggen zeker, maar naargelng te tijd vortdert ga je elk voordeel ervan ontdekken. Ik hoop alleen dat je vriend er een beetje aan meedoet en rekening gaat houden met je. Weet hij dat je er een probleem mee hebt trouwens ??Oh ja, superwelkom hé Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 21 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2010 Hallo Nina,Welkom hier:) Goed hoor dat je al met de internetbehandeling bent begonnen! Je hebt het probleem meteen aan zijn staart getrokken zogezegd:) Chapeau!! En het hier zijn zal je vast ook gaan helpen. Mij heeft het in ieder geval wel geholpen en het helpt nog!Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden