Spring naar bijdragen

Nieuw forumbewoner


Freddo77

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Mijn naam is Fred uit Leiden.

Ik lees al een tijdje mee met alle verhalen en het leek mij een goed idee om ook eens een account aan te gaan maken.

Ik ben een behoorlijke ervaringsdeskundige ,maar inmiddels al bijna 9 jaar zo goed als droog.

Heb mbt alcohol eigenlijk behoorlijk wat meegemaakt en verbruikt , van verschillende opnamens tot met een delirium in een gesloten afdeling van de Rhijngeest groep(Endegeest).

Dakloos geweest door alcohol misbruik en enorme schulden achtergelaten.

Ik ben nu ook wel het bewijs dat je er goed bovenop kunt komen , maar blijf alert!

Geen schulden meer , getrouwd , goede baan , 2 gezonde kinderen , mooi huis...... Kortom , keihard gewerkt en nog steeds.

Natuurlijk heb ik nog vragen , tips en adviezen nodig en zal ze zeker nog gaan stellen, maar uiteraard ook proberen goede tips/adviezen te geven.

Fijne pasen allemaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hanneke , dank u wel!

@Kruidenthee , ook bedankt!

Weet je , uiteindelijk wordt nee zeggen net zo makkelijk (of eerder gewoon eigenlijk) dan ja zeggen tegen een alcoholische consumptie. Als je daarbij ook goed om leert gaan met de problemen waardoor je eerder bent gaan drinken kun je als een "gewoon" mens door het leven zonder altijd maar bezig te moeten zijn met het niet drinken. Het is net als alle andere dingen die je jezelf aan moet leren ......opeens gaat het vanzelf. Neem alle tips en adviezen van (ex) alcoholisten , hulpverleners , etc. Goed in je op.

Lees eens op Google op cognitieve herstructurering (of vraag een hulpverlener) en lees je eens in wat jezelf hiermee zou kunnen.

Het heeft mij erg geholpen en pas het soms nog steeds op mijzelf toe bij slechte gedachten.

Veel succes en vraag maar raak bij behoefte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom hier Freddo.

leuk zo'n waardevolle aanwinst hier.

Ik kan me moeilijk indenken wat jij nog te vragen

zou hebben aan tips, jij die elk feest/stressmoment/

verleiding, crisissen, en weet ik wat al tig keer zonder

drank hebt meegemaakt inmiddels.

Maar je leest een poos mee en meldt je aan, dus het

forum zal je zeker genoeg te bieden hebben. Fijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Lady Jane,

Je hebt inderdaad wel gelijk als je zegt dat ik alles al tig keer mee heb gemaakt , maar ik blijf toch wel erg geïnteresseerd in hoe andere mensen omgaan met verleidingen , want deze komen mij nog steeds op mijn pad. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik in die 9 jaar een paar keer een misstapje heb gemaakt , maar gek genoeg voelde ik alleen maar spijt en kwam alle ellende uit die tijd weer omhoog , dus was daarna ook compleet genezen ...... Zoals toen nooit meer! Ook heb ik een flinke stok achter de deur en dat zijn mijn kinderen. Maar mocht je behoefte hebben om wat te vragen hoor ik het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...