Spring naar bijdragen

Zaterdag 12 april 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, wat fitter weer dus laat de zon maar weer lekker komen, Suikertje klopt het dat het wat beter gaat?

Yvonne weer dank voor de koffie, neem er nog eentje

O ja, ik zal het ook op de meeting draad zetten maar ik kom vanuit Groningen (stad) dus al er iemand wil meerijden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Drenthe is mijn lievelingsprovincie Suiker, ga er graag op vakantie. 

En inderdaad heeft het Gronings landschap een stuk minder uitstraling, maar toch mag ik er ook graag rijden. 

En de stad Groningen vind ik een heerlijke stad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdorie, tis al weer acht uur. 

Ik moet er vandoor. 

Suiker, ben blij dat het weer een stukkie beter met je gaat. 

En fijn je hier weer te zien. 

 

En nu Von..... opschieten... 

 

Ik zet de koffie en thee wel even in de warmhoudkannen. 

post-1140-0-51888300-1391668807_thumb.jpgpost-1140-0-43934800-1391668614_thumb.jpg
post-1140-0-84218000-1388215736_thumb.jpg
 

Wens iedereen een fijne dag. 

En voor Agnieta een extra portie sterkte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor suikertje

Mijn grootste angst was de beslissing maken om te stoppen met drank

Het voelde alsof ik in een diep gat sprong waar ik de bodem niet niet van kon zien, niet weten waar je terecht komt.

De laatste tig jaren deed ik er alles voor om mezelf van de wereld te zuipen om maar niet de werkelijkheid te voelen,

Alles wat IK nog was, was met drank zonder was er geen IK

En mijn stoppen ging echt niet over rozen...

Ik heb de eerste 100 dagen in een schriftje geschreven zodat ik nooit vergeet hoe het stoppen was.

Dit was de moeilijkste beslissing in mijn leven en daar wil ik nooit meer naar terug

Zoveel indruk heeft het stoppen op mij gemaakt en nog steeds.

En nu gaat het na 3 jaar nog niet van een leien dakje...maar alles is beter als mezelf wegdrinken om maar door de dag heen tekomen

En dat houd op ons op de been.

En ik denk dat ik niet de enigste stopper ben met deze ervaring

Ik hoop dat je de sprong durft te wagen..het is het waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil toch 1 ding zeggen en misschien doe ik er niet goed aan, weet het niet.

 

Heb soms de indruk dat hier heel weinig mensen op forum komen die nog drinken, ok af en toe een terugval, maar niet mensen die nu nog structureel drinken. Heb soms de indruk dat deze mensen zich niet durven melden. Misschien zit ik helemaal mis, maar het is mijn gevoel.

 

Dit is juist ook een forum om deze mensen op weg te helpen, zoals jullie het ook met mij voorhebben.

 

Wil dus juist ook deze mensen oproepen om hier te komen, schaam je nergens voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve lieve Sugar. Niet iedereen durft te schrijven dat ie (af en toe) nog drinkt. In die zin ben jij een groot voorbeeld. Het is niet alleen hier toegeven maar vooral aan jezelf. Als je het hier schrijft maak je het hard en krijg je antwoord terug. Als je het voor jezelf houdt kan je het nog weg drukken of af doen met "ach het is nog niet zo erg met mij".

 

En ik moet morgen werken kerel, vandaag ga ik mijn aquarium leeg halen want die heb ik aan een vriendin van mij gegeven. die loopt al zo lang te zeggen dat ze graag een aquarium wil. En mij staat ie een beetje in de weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is wel een mooie oproep suikertje

Het voelt ook als een taboe een probleem met alcohol

Iets wat niet mag en waar anderen veroordelen

Iets wat je zelf gecreeerd hebt...wat anderen niet mogen weten..

Teminste ik en mijn alcohol waren immers de grootste vrienden van elkaar

Een geheim wat ik en velen met zich meedragen

Geluk zit immers in de fles..

Het bied veiligheid..geeft je vertrouwen

Eenmaal naar buiten treden dat je een probleem hebt met alcohol is in feite al een stap maken tegen je beste vriend

Dat maakt de stap ook zo groot..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Suikertje,

 

Ik vind het lastig om te reageren, want ik ben nog maar een beginnende stopper. Ik heb in de afgelopen jaren minder-pogingen achter de rug..maar dat werkte op de lange termijn niet voor mij. Was vooral aan het onderhandelen met mezelf...en vaak niet eerlijk tegen mezelf  en mijn omgeving. Dat wilde ik niet meer.

Ik waardeer jouw eerlijkheid...en van anderen hier...volgens mij is dat een ongelofelijk belangrijke basis om jezelf en anderen te kunnen helpen, hoe moeilijk soms ook..want schaamte, taboe, gevoel van falen en ga zo maar door.

 

Ik ben thuis en hier eerlijk...naar buiten toe ben ik voorzichtig. Zet kleine stapjes...mijn beste vriendin weet dat ik nu even niet drink. En dat is genoeg voor nu. 

Mijn voornemen is als het me een keer niet lukt droog te zijn dat hier ook te melden..en thuis...omdat ik mezelf niet voor de gek wil houden en jullie hulp zeer serieus neem. De kritiek die ik soms lees of krijg ervaar ik als hulp...geeft me inzichten en duwtjes in de goede richting. Wel confronterend soms...maar ik wil 'groeien' en dat gaat niet zonder groeipijn vrees ik...Dus dank voor je openhartigheid en blijf dat vooral doen!

 

Sterkte en een fijne dag,

Kruidenthee

 

Wees eerlijk tegenover eerlijke mensen. Wees ook eerlijk tegenover niet-eerlijke mensen. Zo komt eerlijkheid tot stand.

Lao-Tse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...