Yvonne Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Goedemorgen frummers, De zon doet zijn best al. Koffie en thee zijn bijna klaar. Laat de dag maar beginnen lijkt mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Goedemorgen Yvonne Hier is de mist nog hardnekkig aanwezig. Eerst maar bakkie koffie van je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Goedemorgen, wat fitter weer dus laat de zon maar weer lekker komen, Suikertje klopt het dat het wat beter gaat? Yvonne weer dank voor de koffie, neem er nog eentje O ja, ik zal het ook op de meeting draad zetten maar ik kom vanuit Groningen (stad) dus al er iemand wil meerijden.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Blij dat je je fitter voelt eline. Ja gaat idd beter. Heb weer wat vertrouwen in de toekomst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 12 april 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Klinkt goed, van jullie allebei De mist zal zo wel optrekken Suiker... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Volgens het weerbericht kom de zon er nog wel Yvonne. Doe ze de groeten daar in de stad eline, mijn oude woonplaats Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 12 april 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Oh, ik dacht dat je er nog steeds woonde Suiker? Heb je inmiddels een andere stek? Ver van Groningen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Woon er nu ongeveer 40 km vandaan, in drenthe tegen de grens van Groningen aan. Lijkt wel een raadseltje zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 12 april 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Hihi... klopt. Ik vind zowel Groningen als Drenthe mooi. Ben je toch een beetje in de buurt gebleven he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Ja, ben hier vlakbij in andere plaats geboren en was voor mij goed om hier weer te wonen. Ken de mentaliteit van de mensen en voel me er thuis. Groningse landschap vind ik niks, Drenthe daarentegen heeft veel meer te bieden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 12 april 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Ja, Drenthe is mijn lievelingsprovincie Suiker, ga er graag op vakantie. En inderdaad heeft het Gronings landschap een stuk minder uitstraling, maar toch mag ik er ook graag rijden. En de stad Groningen vind ik een heerlijke stad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 12 april 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Verdorie, tis al weer acht uur. Ik moet er vandoor. Suiker, ben blij dat het weer een stukkie beter met je gaat. En fijn je hier weer te zien. En nu Von..... opschieten... Ik zet de koffie en thee wel even in de warmhoudkannen. Wens iedereen een fijne dag. En voor Agnieta een extra portie sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Tot later Yvonne en werk ze Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Goedemorgen, De koffie was lekker. Dank!!! Alles goed hier. Een mooi en nuchter weekend voor iedereen. Hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Voor suikertje Mijn grootste angst was de beslissing maken om te stoppen met drank Het voelde alsof ik in een diep gat sprong waar ik de bodem niet niet van kon zien, niet weten waar je terecht komt. De laatste tig jaren deed ik er alles voor om mezelf van de wereld te zuipen om maar niet de werkelijkheid te voelen, Alles wat IK nog was, was met drank zonder was er geen IK En mijn stoppen ging echt niet over rozen... Ik heb de eerste 100 dagen in een schriftje geschreven zodat ik nooit vergeet hoe het stoppen was. Dit was de moeilijkste beslissing in mijn leven en daar wil ik nooit meer naar terug Zoveel indruk heeft het stoppen op mij gemaakt en nog steeds. En nu gaat het na 3 jaar nog niet van een leien dakje...maar alles is beter als mezelf wegdrinken om maar door de dag heen tekomen En dat houd op ons op de been. En ik denk dat ik niet de enigste stopper ben met deze ervaring Ik hoop dat je de sprong durft te wagen..het is het waard Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 huttula, heb je bericht gelezen. Ik reageer er vanmiddag even op. Moeilijk voor me nu en wil niet impulsief reageren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Goeie morgen weekendgangers. Fijn te lezen Sugar dat het wat beter met je gaat. Zo hoort het ook als je stopt of mindert met de alc. Dan krijg je iets terug van je zware werk. De alc. aanpakken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Neem je tijd suikertje... Ieder mens is uniek..maar wat betreft drank hebben we hier met z n allen veel overeenkomsten..daarvoor zijn we hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Ik wil toch 1 ding zeggen en misschien doe ik er niet goed aan, weet het niet. Heb soms de indruk dat hier heel weinig mensen op forum komen die nog drinken, ok af en toe een terugval, maar niet mensen die nu nog structureel drinken. Heb soms de indruk dat deze mensen zich niet durven melden. Misschien zit ik helemaal mis, maar het is mijn gevoel. Dit is juist ook een forum om deze mensen op weg te helpen, zoals jullie het ook met mij voorhebben. Wil dus juist ook deze mensen oproepen om hier te komen, schaam je nergens voor. huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Veel plezier met je werk vandaag bolletje, hoop dat het goed gaat en anders maar naar de new foundlanders he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Lieve lieve Sugar. Niet iedereen durft te schrijven dat ie (af en toe) nog drinkt. In die zin ben jij een groot voorbeeld. Het is niet alleen hier toegeven maar vooral aan jezelf. Als je het hier schrijft maak je het hard en krijg je antwoord terug. Als je het voor jezelf houdt kan je het nog weg drukken of af doen met "ach het is nog niet zo erg met mij". En ik moet morgen werken kerel, vandaag ga ik mijn aquarium leeg halen want die heb ik aan een vriendin van mij gegeven. die loopt al zo lang te zeggen dat ze graag een aquarium wil. En mij staat ie een beetje in de weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Is wel een mooie oproep suikertje Het voelt ook als een taboe een probleem met alcohol Iets wat niet mag en waar anderen veroordelen Iets wat je zelf gecreeerd hebt...wat anderen niet mogen weten.. Teminste ik en mijn alcohol waren immers de grootste vrienden van elkaar Een geheim wat ik en velen met zich meedragen Geluk zit immers in de fles.. Het bied veiligheid..geeft je vertrouwen Eenmaal naar buiten treden dat je een probleem hebt met alcohol is in feite al een stap maken tegen je beste vriend Dat maakt de stap ook zo groot.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 IK probeer vandaag naar electronicazaak te gaan ivm camera. Heb kabel nodig om foto's op laptop te zetten. Probeer het zonder drank, maar ben ook eerlijk en weet niet of me dat gaat lukken. Jullie horen het nog wel. Hele fijne dag en kom vanmiddag nog wel weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Succes suikertje Zo ik ga ook ff wat doen...fijne dag allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 12 april 2014 Rapport Share Geplaatst 12 april 2014 Hallo Suikertje, Ik vind het lastig om te reageren, want ik ben nog maar een beginnende stopper. Ik heb in de afgelopen jaren minder-pogingen achter de rug..maar dat werkte op de lange termijn niet voor mij. Was vooral aan het onderhandelen met mezelf...en vaak niet eerlijk tegen mezelf en mijn omgeving. Dat wilde ik niet meer. Ik waardeer jouw eerlijkheid...en van anderen hier...volgens mij is dat een ongelofelijk belangrijke basis om jezelf en anderen te kunnen helpen, hoe moeilijk soms ook..want schaamte, taboe, gevoel van falen en ga zo maar door. Ik ben thuis en hier eerlijk...naar buiten toe ben ik voorzichtig. Zet kleine stapjes...mijn beste vriendin weet dat ik nu even niet drink. En dat is genoeg voor nu. Mijn voornemen is als het me een keer niet lukt droog te zijn dat hier ook te melden..en thuis...omdat ik mezelf niet voor de gek wil houden en jullie hulp zeer serieus neem. De kritiek die ik soms lees of krijg ervaar ik als hulp...geeft me inzichten en duwtjes in de goede richting. Wel confronterend soms...maar ik wil 'groeien' en dat gaat niet zonder groeipijn vrees ik...Dus dank voor je openhartigheid en blijf dat vooral doen! Sterkte en een fijne dag, Kruidenthee Wees eerlijk tegenover eerlijke mensen. Wees ook eerlijk tegenover niet-eerlijke mensen. Zo komt eerlijkheid tot stand. Lao-Tse Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden