Spring naar bijdragen

Zondag 6 april 2014


Dylan

Aanbevolen berichten

Hoi Monster,

 

Ik stond net op het punt te vragen hoe het met jou is. Zo dus.

Ik herken het gevoel, niet de situatie. Ik bedoel dat ik toch al niet graag uitging.

Na het sporten ga ik wel eerder weg, als er mensen aangeschoten beginnen te raken, omdat ik het dan niet leuk meer vind.

Da's een beetje hetzelfde verschijnsel denk ik.

 

Misschien kun je af en toe eens mee; en dan niet te lang om mee te beginnen?

Zou je het kunnen uitleggen aan het thuisfront? Ik neem overigens aan dat je je man daarmee bedoelt, dus maar 1 persoon?

Allebei een beetje water bij de wijn? Figuurlijk he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha

Sporten doe ik gelukkig wel. Dan geef ik me leeg zoals verslaafden dat doen; de lat flink hoog zodat er wat te vechten valt. Maar vroeger kon ik me vermaken met tuinieren, wielrennen, motorrijden, alles op tv over motorsport, alles wat leek op journaal en nieuwsuur en ga zo maar door, ik las ALTIJD boeken, ik deed het huishouden fluitend en werkte fulltime. Dat ik nog TIJD had om te drinken, ongelofelijk. En nu? Ik doe mijn werk, doe zo min mogelijk in het huishouden, hang op dit forum, bezoek meetings van AA of NA of CA en zit. Ik zit en ik denk. Wel uren. Dat is toch suf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Monster...ik ben wel wat serieuzer op t moment. En t is toch logisch dat je al je/heel veel energie steekt in iets belangrijks? Doe ik ook. Misschien hangt wat zij gekkigheid noemen, samen met drank? En die situaties probeer je wss juist te vermijden...gekkigheid komt wel terug joh, als t in je zit. Beetje later, andere mensen, andere plaatsen...geef t tijd. Je bent zelf het belangrijkst nu en t is belangrijk om jezelf te zijn. Moeten ze maar accepteren hoor, ze krijgen er de echte Monster voor terug tenslotte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ze gezegd: heb geduld. Zolang ik aan de goede kant van het eerste glas blijf doe ik het per definitie goed genoeg toch? Of ik nou veel of weinig "leuke" dingen doe, ik doe het nu gewoon goed genoeg. Hou me nu niet van dit doel, oke ik ben erg gefocust maar ik weet geen andere manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Kurkdroog, werken aan jezelf slurpt energie. Werkelijk alles lijkt verslavingsgedrag: de lat te hoog leggen, alles wat te maken heeft met gevoelens en het niet willen hebben daarvan, alles over weinig eigenwaarde, het hele alles of niets of nooit of altijd................... Je kunt geen zin spreken of er zit verslavingsgedrag onder (zucht)

Ik mag niemand veranderen alleen mezelf. Maar dat gaat niet in het tempo dat ik wil; ik wil alles snel en ik wil daar alles voor doen. Ik wil eigenlijk gisteren beter zijn, en de hele wereld moet dat herkennen enz enz. Dat afleren kost inderdaad energie ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik merk dat het energie vreet.

En dat ik mijn eigen momenten nodig heb.

Wandeling, liefst alleen, weg met de motor, boek lezen.

 

Er staat tegenover dat ik wel makkelijker meega naar familie of buren.

Ik hoef immers niet meer voor te drinken, of me zorgen te maken dat ik wel genoeg aangeboden krijg,

of me inhouden waardoor ik onrustig word ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dat zitten dat doe ik sinds een paar weken, sinds ik niet meer alles en iedereen voorbij ren omdat ik nog méér te doen heb. De kat vindt mij wél lief, kennelijk begin ik wat geduld uit te stralen. Maar ik ben zo bang dat ik doorschiet in apathie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las hier op het forum van mensen die na stoppen in een depressie schoten, dat hoop ik toch niet te krijgen. Ik ben bang om het niet goed te doen, ik denk dat ik het eerder in die hoek moet zoeken. Daarom roep ik (denk ik) zo hard dat ik het goed genoeg doe. Zodat ik het zelf óók ga geloven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom eindelijk eens toe aan mijn eigen gedachten op een rijtje zetten en daar komt steeds meer los. Al je termen als altijd/nooit, alles of niets, herken ik. Heeft vast ook te maken met de onmatigheid...geen tussenweg is het makkelijkst de mate te bepalen.

En dat t me allemaal niet snel genoeg gaat...sja, herstellen kost mischien wel minstens zoveel tijd als het "afglijden" ( weet niet zo snel een ander woord)...neem de tijd om op te drogen. En misschien vind ik de mensen die ik leuk vond toen ik dronk wel helemaal niet zo leuk meer nu ik niet drink :-p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inderdaad het idee, dat het niet alleen een kwestie is van de drank laten staan.

Maar dat er na een aantal weken, maanden (?) andere zaken gaan spelen.

Ik heb hier gezien " hoe ga ik met de extra tijd om, die ik heb"  (ook ik zelf).

Verder merk ik inderdaad dat ik mensen, die aangeschoten raken, niet interessant vind.

Misschien trekt dat wel weer bij, zou zomaar kunnen. Maar nu even niet voor mij.

 

En Monster, zoals jij hier af en toe over het forum heen crosst, dan zit je niet stil!

En je hebt ook rust nodig om alles te laten verwerken daar in die grijze massa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik van mijn werk thuis kom dan vind ik dat ik beweging genoeg gehad heb. Ik doe woon-werk verkeer op de fiets, dat is al 40 km per dag en wij werken 4 x 9. Dus ik ga half 7 weg en ben 6 uur thuis. Dan heb ik tegenwoordig 's avonds alleen nog zin in computeren of zitten. Als ik niet op een meeting ben.

Misschien komt de energie wel weer en is het even tijdelijk. Dat hoop ik dan maar. Ik wou hier gewoon niet mooi weer spelen, ADB kan soms zo'n halleluja gehalte hebben; het is ook fijn maar niet sowieso een feest ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Gerrit zegt...de grijze massa moet ook alles verwerken kunnen.

Las laatst ook het woord compenseren. Het alles goed willen doen als tegenhanger van t drinken. Die drijfveer is bij mij nu ook weg dus hoef ik ook niet meer de superpowervrouw te spelen van mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha, motorfiets is een makkie! Maar als ik alles op de motorfiets doe dan past binnenkort het pak niet meer. Mijn vrienden hebben al zo vaak gezegd dat leer wel mee rekt: ooit gehoord dat een kalf een nieuw leren pak kreeg toen het een koe werd?

Wedervraag: heb je wel es een koe gezien op de motor? Geen gezicht toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...