Skip Geplaatst 24 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Even buurten. Ik heb een hele lieve vriendin verteld van deze site. Maar ik was hier zelf al zo'n tijd niet geweest Wat had ik ook al weer allemaal bloot gelegd hier? Mijn ziel en zaligheid en wat was dat goed ! Deze site : jullie dus hebben het lastige pad samen met mij gelopen. En ik denk dat ik nu de weg wel weet en ik beloof weer te gaan schrijven als ik weer van t padje raak ( of weg zak .... dank Basta) Er gaan weken voorbij dat ik niet aan drank denk en heel af en toe springt er uit t niets een duiveltje op mijn schouder Maar die negeer ik want ... Het voegt niks toe En de zin : " ik heb nog nooit spijt gehad als ik Niet gedronken heb" ( ik weet niet meet van wie deze is ) blijft me altijd bij Het ga jullie goed Geen nieuws is dus goed nieuws Liefs Skip huttula en lady jane reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Ha Skip. Ja, die zin weet ik nog. Jammer dat je niet meer schrijft nu je de weg wel weet. Velen zijn naar die weg op zoek en hoewel die weg er voor iedereen weer anders uitziet, zijn juist beschrijvingen van die persoonlijke wegen inspirerend voor anderen om zelf hun weg te vinden en daarna te blijven volgen... Geen nieuws is goed nieuws gaat volgens mij niet op. Alleen goed nieuws is goed nieuws... Geen nieuws is niks. kruidenthee67 en Skip reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 O, en nu je hier toch (nog) bent: wat staat er nou eigenlijk op dat plaatje van je, je avatar?? Vraag ik me van het begin af aan al af... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Een nog niiet gezoende kikker, gok ik. Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Als het jou nog iets biedt, hier schrijven, zou ik het ook fijn vinden, het is zo inspirerend en goed geschreven. Maar ik kan me ook voorstellen dat het op een gegeven moment klaar is. Oh, heerlijk lijkt me!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 24 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Ik moet toch weer lachen om de reacties Misschien hebben jullie gelijk. Het is ook mooi om te blijven inspireren als dat lukt maar de smeuïgheid is er een beetje van af Ik ben gewoon een braaf zweverige middelbare vrouw met uithuizige kinderen en een uithuizige man. Vermijd drankgelagen en geniet van kleine dingen op de vierkante meter. Het " groots en meeslepend " is ver te zoeken Hoewel ik dit najaar een reis ga maken met mijn broer Wie had dat gedacht. Naar een gebied waar in een straal van 1000 km geen slijterij te vinden is. En ik ben zo blij en ontroerd dat wij dit samen doen. Misschien kom ik toch weer vaker hier. Want overwinningen vieren met medestrijders voelt ook weer heel vertrouwd Tot later lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Nee, dan ik... groots en meeslepend. Alvast een heel mooie reis gewenst, Skip. En ja, hopelijk tot later. Maar je avatar, Skip?? je avatar??? smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 "de smeuïgheid is er een beetje van af " Nou, laat dan maar. Ha, ha, nee hoor, ik vind dit ook weer leuk om te lezen. De vierkante meter in plaats van groots en meeslepend. (Vaak verward met alcoholisme, trouwens) Fijne reis, wat bijzonder! smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 24 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Avatar dat is een klein kikkertje onder een blad. Geen idee waarom Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 24 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2016 Hey Skip! Leuk dat je er bent...hehe...weer iemand uit dezelfde periode! Da's toch heel fijn...ook al is de smeuïgheid eraf...hihi! Blij voor jou!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 29 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari 2017 Voor de eerste keer met iemand gesproken in mijn omgeving die er openlijk vooruit komt afhankelijk te zijn van alcohol. En niet zo voorzichtig en aarzelend als ik in het begin maar gewoon hoppa...... op de mail naar familie, vrienden en collega's De huisarts, de afkick kliniek , een buddy , de AA iedereen werd acuut ingezet Hij kreeg meer dan 100 steunbetuigingen via de post. Fantastisch!! Dus zo kan het ook Niks schaamte of schuld Gewoon : dit ben ik Dat is nog eens lef En stiekem ook een beetje jaloers Wat heb ik toch zitten ploeteren in mijn eentje ( met jullie dan natuurlijk op de achtergrond sorry ) En dan nog ... Je kan 100000 steunbetuigingen krijgen : je moet zelf het proces door Het gaat met mij gelukkig goed. Misschien juist door dat geploeter sterk geworden Relatie overleefd. Andere vrienden gekregen. Meer tijd voor leuke dingen. Dus voor een ieder die denkt : komt het ooit nog goed ??? Zeg ik volmondig ja!!! Dag voor dag en stug volhouden. ❤ smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 29 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2017 Hee leuk om wat te horen; ik miste je al wel eens.... Is die reis met je broer al geweest? Skip reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 29 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2017 Hey Skip! Wat fijn om van je te horen. En ja wat een stoer verhaal. Moedig ook. En bemoedigend dat het jou nog steeds goed gaat. Ondanks het geploeter. Hier nog wat geploeter..maar het komt ooit goed Ach...is het al niet goed? Dikke knuffel Skip reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 29 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari 2017 Smart, de maand op reis naar Afrika is geweest. Een machtig mooie en indrukwekkende ervaring Zo dicht op het leven van een heel andere cultuur staan was heel waardevol. Het is niet na te vertellen. Enkele maanden na de reis waar ik ook kennis maakte met hartverscheurende armoede zag ik in Nederland de film "I Daniël Blake " Weliswaar gaat de film over armoede in een westers land maar goed te vergelijken met de wanhoop die het opriep tijdens mijn verblijf Ik voel dankbaarheid dat ik hier zomaar per ongeluk geboren ben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 29 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari 2017 Ik heb het gelezen Lars ! Wat mooi dat ze dat gaat doen. Een enorme stap in haar jonge leven. Wat een ervaringen zal ze op doen Je zult ondanks de zorgen die je hebt enorm trots zijn ❤️ Ik las deze week ergens ; Het leven kun je niet verlengen maar wel verbreden en verdiepen En dat is wat ze doet Jij trouwens ook ! Lika, basta en smart reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 17 juni 2017 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2017 En dan nu vier jaar vrij van verslaving, tóp-reden om deze mooie draad even omhoog te halen. Als je denkt, wat zal ik eens gaan doen? raad ik aan de skip-draad te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 18 juni 2017 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2017 Lief Basta! Gefeliciteerd Skip: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden