kruidenthee67 Geplaatst 11 mei 2014 Rapport Geplaatst 11 mei 2014 Hoi Leuntje, O...die ballen in de lucht houden... (ik zag altijd bordjes als in zo'n Chinese act, en ik maar rennen van de ene naar de andere stok...) En zó je best doen om het draaiende te houden, tegen beter weten in....jaren...ja, jaren.... Dat hoeft niet en lukt uiteindelijk ook niet. Wat Skip zegt...die huisarts is een goed idee. Je bent geen Loser! Je bent juist een supersterke vrouw! En die willen altijd alles zelf doen en oplossen!! Maar je mag echt hulp vragen...word je beter van.... Sterkte Leuntje! Leuntje reageerde hierop 1
Leuntje Geplaatst 13 mei 2014 Auteur Rapport Geplaatst 13 mei 2014 Dank allemaal, maar het ligt allemaal wel moeilijker dan het lijkt Wij wonen in een klein dorp, zijn ondernemer en hebben het financieel heel goed ( voorbeeld functie ). Heb ook altijd op mijn tenen moeten lopen om dat mooie plaatje ook waar te maken en zeker ook voor de buitenwereld in stand te houden. Er is maar 1 huisarts en dat is een vriend van ons. Dusssss. Als ik ga toegeven dat ik teveel drink en het allemaal niet trek stort alles in elkaar. Dit zou ik voor mezelf niet erg vinden maar heb ook kindertjes. En de zaak natuurlijk. Mijn man heeft hier ook hard voor gewerkt om dit op te bouwen. Dus zit momenteel met een groot dilemma, Kies ik voor mezelf of.......... Maar ik hou heel veel van mijn man en gezin. En wat doe ik ze dan aan, zij kiezen hier niet voor, zij zijn gelukkig. Ik kan meestal het mooie plaatje wel in stand houden en 9 Vd 10 keer wil ik dat ook, heb hier ook heel hard voor gewerkt. Poeh, geef me nu wel heel erg bloot, maar wil het perse zelf doen, zonder professionele hulp. Maar samen met m'n man en een beetje met mijn meiden.
Cas Geplaatst 13 mei 2014 Rapport Geplaatst 13 mei 2014 (bewerkt) Ha hallo leunt je. Grappige bijnaam als je het zo in jezef zegt. Zo ik heb gewoon alles zitten lezen en lezen is niet eens zo mijn ding. Ik zit er zelf pas net op hier ben eenbeetjeaan het rond kijken . Ik kan je nu alleen maar veel sterkte wensen . Vechten, zelf denk ik nog heel vaak dat ik helemaal niet ga stoppen. En dat jullie hier allemaal een probleem hebben en ik niet. Nou sorry voos was het maar zo. Dan wil ik tochqat eerlijker worden naar mezelf. ben best een coole gast maar niet als ik zo stieken en weet ik veel Wat ik allemaal doe. Ja dat wordt hard werken . Voor nu lees ik gewoon af en toe wat hier. En beetje schrijven. Schrijven is wel leuk en goed ze kennen me toch niet hier .kwam uiterlijk dan he maar volgens mij kunnen we elkaar wel een beetje helpen das wel een goed ding! Ltrs cash niet de echte hoor 14 mei 2014 bewerkt door cash
Cas Geplaatst 13 mei 2014 Rapport Geplaatst 13 mei 2014 Sorry ik vind schrijven wel leuk maar moet geloof ik wel weer terug naar school als ik het zo terug lees. Tja oeps
Skip Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Geplaatst 14 mei 2014 Vandaag niet!! blijft een hele krachtige... Ik wens je veel sterkte. Hoop dat t goed gaat!!!
kruidenthee67 Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Geplaatst 14 mei 2014 Hoi Leuntje, Dank je wel voor je eerlijke verhaal. Heel dapper dat je jezelf bloot geeft. Lastig hoor... Ik vind wel dat je voor jezelf mag kiezen. En dan bedoel ik dat je goed voor jezelf moet zorgen anders kun je er niet voor de ander zijn. 'Het mooie plaatje in stand houden voor de buitenwereld'...hmmmm Ik begrijp het wel denk ik..maar vraag me af of dat niet te veel druk op jou legt. Vind het moeilijk om woorden te geven aan wat ik er bij voel, wil absoluut niet oordelen of belerend zijn...maar kun je nog wel jezelf zijn dan? Dat je het alleen wilt doen herken ik, samen met je gezin. Ga er samen voor! Ik doe het nu ook zo en tot nu toe lukt dat. Maar ik heb wel met mijn hubbie besproken als het te veel druk op ons en ons gezin legt, dat ik dan andere hulp ga zoeken. En uiteindelijk ligt de verantwoording van: 'vandaag de eerste slok niet' bij mij. En elke dag dat ik dat waar maak maakt me sterker, zelfverzekerder, blijer en meer mezelf... Wijsheid en sterkte wens ik je Leuntje!
huttula Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Geplaatst 14 mei 2014 Je zegt het zelf al....altijd op je tenen moeten lopen Wat heeft dat je nu opgeleverd? Ik vind het knap als je het helemaal alleen kunt...het feit blijft dat je nog meer op je tenen gaat lopen. De wereld stort niet in Maar de hele wereld hoeft het ook niet te weten Toen ik mijn man vertelde dat ik dronk viel er eigenlijk al een last van me af....het was geen geheim meer en we zijn nog steeds bij elkaar...en ik drink al 3 jaar niet meer Diep in je hart weet je dat je het niet alleen kunt... Of heb ik het mis? kruidenthee67 en Leuntje reageerden hierop 2
Leuntje Geplaatst 14 mei 2014 Auteur Rapport Geplaatst 14 mei 2014 Dank je wel iedereen , natuurlijk kan ik voor mezelf gaan kiezen , maar........ Ik snap ieders reactie, waardeer ik ook zeer. Maar....... Die maar blijft.
huttula Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Geplaatst 14 mei 2014 Maar is een woord wat daarna komt...daarvoorzei wat anders
lady jane Geplaatst 15 mei 2014 Rapport Geplaatst 15 mei 2014 misschien helpt elke "maar" te vervangen door "en"
Leuntje Geplaatst 28 mei 2014 Auteur Rapport Geplaatst 28 mei 2014 Heb hulp gezocht, ben gisteren met een coach wezen praten. Weet niet of hij mij kan helpen want heb nu alweer wijn op maar dat is eigenlijk meer om de afkickverschijnselen te minderen. Pfff zoals ik het schrijf denk ik, hoe erg. Maar eerste stap is wel gezet. Maar wel moeilijk, er komt nu zoveel naar boven
kruidenthee67 Geplaatst 28 mei 2014 Rapport Geplaatst 28 mei 2014 Dapper Leuntje! Blij dat je er bent en de eerste stap is een belangrijke! Ja erg..en daar wil je van af...kom op, goed bezig, hou vol en zorg inderdaad dat je de hulp krijgt die je nodig hebt!! T'is nie makkelijk...maar je bent het waard! Succes meid!
Lotus66 Geplaatst 28 mei 2014 Rapport Geplaatst 28 mei 2014 Zeker heel moeilijk! En ondanks dat zet jij een hele grote positieve stap! Heel dappper en moedig. Hou vol. Je bent het meer dan waard
huttula Geplaatst 28 mei 2014 Rapport Geplaatst 28 mei 2014 Aanhouder wint ...ook jij Leuntje Je bent het waard
Skip Geplaatst 28 mei 2014 Rapport Geplaatst 28 mei 2014 Hee Leuntje, Knap ! Je bent er weer. ... Je aandacht is weer verschoven. Verschoven van vluchten naar.... Vechten of Voelen Het kan allebei. Vechten is strijden. In gevecht met dat wat je niet wilt. Voelen is overgave aan het leven. Aan dat wat je moeilijk vindt of verdrietig of mooi. Het is pijnlijk en voelt overweldigend kwetsbaar. Heel veel sterkte en ik hoop op een goede coaching
lady jane Geplaatst 28 mei 2014 Rapport Geplaatst 28 mei 2014 de 1e klap is een daalder waard Leuntje. Je eerste stap op de ladder terug omhoog, i.p.v. de vicieuze spiraal naar beneden. Elke volgende stap is er één weer, soms zwaarder dan andere stappen, maar zolang jij niet opgeeft weet je dat je er komt
Monster Geplaatst 30 mei 2014 Rapport Geplaatst 30 mei 2014 Goed idee Agnieta!! Leuntje zoek een belmaatje, iemand die je ALTIJD kan bellen omdat je de eerste wilt gaan pakken. En lichamelijke afkick duurt nog geen 3 dagen, en zeker niet de hele dag. Het is telkens even, het gaat uit zichzelf weg.
Lotus66 Geplaatst 2 juni 2014 Rapport Geplaatst 2 juni 2014 Leuntje, Hoe gaat het? Als het goed is leert een coach wat je kunt doen wanneer je het moeilijk hebt. Zo heb ik destijds een noodplan opgesteld. Een kaartje met daarop situaties die voor mij moeilijk zijn en ipv de fles te pakken een aantal stappen te nemen. Maar als het goed is ben je het traject ingegaan? Ik hoop het. Je bent het waard!
Skip Geplaatst 1 oktober 2014 Rapport Geplaatst 1 oktober 2014 Leuntje! Je bent er weer ! Welkom terug
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden