Spring naar bijdragen

Meisje 25


Blondje

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Ik ben een meisje/jongedame van 25 en sinds kort volg ik de training verslaving de baas. Doordat ik in het verleden nare dingen mee heb gemaakt (gepest, vader verloren aan DE ziekte, buitenbaarmoederlijke zwangerschap, financiële tegenslagen, moeilijk contact met mijn moeder na het verlies van mij vader) en ik mijn emoties niet kan uiten en er niet mee overweg kan bood drank mij een uitweg. Inmiddels ben ik al bijna 5 weken nuchter. Ik heb 2,5 jaar een relatie en woon ook samen maar voel me niet begrepen. Graag zou in contact komen met "lotgenoten".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Blondje op ons forum.

Zoals je al gemerkt hebt is de

uitweg via drank niet een echte uitweg.

Het is een tijdelijke zijweg

en nog de verkeerde kant op ook.

Wat heerlijk dat jij al zo jong bezig bent

met een nuchtere weg.

De eerste 5 weken heb je er zelfs al op zitten.

Ik heb de training ook gedaan en samen met het forum

deed het mij beseffen dat ik niet zo alleen was met mijn

probleemdrinken als ik dacht. En als je hier wat meeleest

dan zie je dat anderen jou vóór gingen en konden stoppen.

Dus jij kunt het ook. Ik hoop je hier nog veel te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Blondje!

 

Goed dat je al 5 weken nuchter bent! Knap hoor. Hoe ervaar je het nu? Merk je al wat verschil, gaat het makkelijk, gaat het moeilijk?

 

Het lijkt me lastig om in een situatie te zitten met een partner, die het niet begrijpt. Maar wellicht moet je niet te hard voor hem zijn. Ik denk ook dat hij nog jong is en het is gewoon een zwaar onderwerp. Feit dat je er al zo jong mee bezig bent is een heel goed teken (ik ben zelf 32). Het helpt misschien om wat meer informatie te geven, dat is makkelijk voor mensen om te reageren. En als je ook de andere draadjes leest zieje dat er verschillen zijn, maar ook heel veel hetzelfde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey hey,

Ik ben ook schadevrij het weekend door gekomen, gister had ik het moeilijk doordat ik de dag niets heb gedaan en kon doen, verveling is een triggerpunt bij mij. Vandaag te druk geweest met treinen dus nu helemaal moe in bed.

Kinderen zijn gezellig maar het is vast fijn als de rust is weder gekeerd. Ben blij om te horen dat je niet aan je trigger gevoel hebt toegegeven. Het blijft natuurlijk een dagelijkse strijd en helaas hoort daar vallen en opstaan bij volgens mijn trainer alleen hoop ik niet dat ik die terugval naam want hij beangstigd mij enorm.

Ik heb nog niet echt veel kunnen lezen maar ga dit morgen doen zodra mijn vriend op werk is.

Een hele fijne avond nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja en nog even voor snoek: de trek begint steeds minder te worden en ik denk er ook niet eens meer dagelijks aan. Ik voel me minder down en steeds blijer dus dat is wel echt een vooruitgang.

Ik ben met mijn partner al samen bij een relatie therapeut geweest waardoor ik achter kwam dat ik meer moest delen wat heel moeilijk is voor mij. Vanaf morgen ons geforceerd gesprek tijdens het eten, hopen dat dit iets gaat helpen maar helaas zou hij het nooit het begrijpen zoals iemand hier het zou doen.

Fijne avond :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi,

Ik wist zelf wel dat ik er niet van af kon blijven maar doordat ik in de ziektewet kwam en de psych mij niet eerder wou helpen voordat ik bij Tactus was geweest kwam het meer in het daglicht, helaas ging er een maand overheen sinds m'n eerste gesprek bij Tactus en de start van mijn training. Die maand was december, en je voelt hem al aankomen, in die maand 3x ziek geweest en misschien wel 15x gezegd dat dit de aller aller aller laatste keer zou zijn. Bij de derde keer dat ik ziek was stond mijn vriend wiedend maar ook heel verdrietig naast het bed en vertelde mij als het nog een keer zou gebeuren dat de relatie voorbij zou zijn. Toen begon er een lampje te branden en bedacht ik mij wat ik nou allemaal op het spel aan het zetten was. Dit is een enorme stok achter de deur maar ik ben ook nog nooit zo bang geweest voor Iers, in dit geval dus alcohol.

Normaal ben ik ook wel actiever nu maar zaterdag even biet, alle klusjes waren in huis gedaan en ik zit te denken en te malen over alles en nog wat. Het weer was ook niet super wat direct op mijn gevoel slaat. Gelukkig heb ik de drank nog steeds weten te weerstaan dus het beloningspotje begint al aardig te spekken :)

Hoe ziet jouw situatie eruit? Dan kan ik een beeld krijgen van jou, ben benieuwd wat we gemeen hebben.

Jij ook veel succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Blondje,

 

Soms is het begrijpelijk dat iemand gaat drinken. Zoals in jouw geval. Toch...er is nooit een (goede) reden om te drinken. Het brengt nog meer problemen met zich mee. Goed dat je al een aantal weken gestopt bent.

 

Ik wens je veel moed en geduld met jezelf toe. Niet iedereen hervalt hoor. Maar gebeurt het dan weer opstaan en verder gaan.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is best nog een verhaal! Ik kan het haast niet geloven dat ik dan inderdaad 1 van de jongste hier ben. Hoe moeilijk moet het voor jou/jullie wel niet zijn met kinderen erbij. Maar aan de andere kant heb je wel een super goeie reden om jezelf te beteren.

Ik ga zo naar mijn 8e sessie bij Tactus, "anders denken", ik merk al heel erg aan mezelf dat ik dat echt al doe..... Vele dagen denk ik er niet eens meer aan en andere keren denk ik: "het is helemaal niet nodig". Deze week ook voor het eerst uit mezelf mijn emoties geuit naar mijn vriend omdat hij iets deed wat ik niet leuk vond. Ik heb er wel een middag over moeten denken maar toch de stap genomen en het was goed gelopen, dus mijn angst dat hij mij erom zou verlaten was nergens voor nodig.

Hele fijne dag nog!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Dit draadje had ik gemist....Welkom hier op adb. (alcohol de baas)

 

Ik lees bij MG een verhaal van zichzelf in het kort, mijn korte versie is;

Ik ben zelf deze keer ook 5 weken gestopt. Ik ben wel vaker gestopt en in stopperioden ben ik op deze site, ik was 30 toen ik me hier aangemeld heb en ben nu 36. Ik heb nog nooit therapie gevolgd. Het lukt mij prima om maanden niet te drinken als ik de knop eenmaal om heb. Die knop gaat om als ik een periode steeds meer ontevreden raak over het feit dat ik steeds meer ga drinken tot ik het dus zat ben. Het is vooral frustratie en negativiteit, als ik uit die emoties ga drinken dan houd ik geen maat. Ik ben vrijgezel, werk in de zorg en sport graag. En vanaf 1 april heb ik een nieuwe werkplek, wat heel belangrijk voor me is. Dat was de primaire aanleiding om 5 weken terug echt te stoppen en dit "voorlopig" vol te houden. 

 

Goed dat je hier zo vroeg bent en dat je werkt aan je punten zoals dat ik lees dat je actief probeert om over emoties te praten. Fijn is dat he, merk ik zelf, dat je na stoppen echt stappen zet in dingen veranderen in plaats van een voornemen hebben van eigenlijk zou ik aan mijn emoties moeten werken en er vervolgens niks mee doen.....Veel succes met je stoppen en samen met je vriend aan je relatie te werken. Ik vind het leuk om ook de verhalen van wat "jongere" mensen te lezen omdat ik daar meer in herken qua levensfase. Ik ben wel iets ouder als jij maar 36 is ook niet meer dan een getal.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erik,

Bedankt voor je reactie. Ik vind het echt super knap dat je het zonder therapie doet! Ik zou het zonder namelijk echt niet kunnen, er waren vele malen geweest dat ik bij mezelf dacht "nu ga ik echt stoppen".

Van harte met je nieuwe werk!! Zou best wel lastig zijn in de zorg met al die bezuinigingen. Ik zit ook in de zorg en welzijn (leer voor tandarts assistente) en heb bijna m'n papiertje. Ik had een werkplek wat achteraf toch niet helemaal mijn plekje was maar mijn contract is niet verlengd (ook niet gek na een half jaar in de ziektewet) maar ik moet binnenkort op zoek naar een nieuwe werkplek en dit gaat ook lastig worden want er is weinig vraag helaas.

Ik denk dat jij nog 1 van de jongste bent die ik hier heb ontmoet haha en inderdaad het is maar een cijfer, ik heb er persoonlijk wel moeite mee dat er bijna weer een jaar bij op komt.

Hoop meer van jou/jullie te horen. Dit bevalt me echt goed dat ik zo mijn ei kwijt kan.

Sterkte dit weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of iemand het leest maar ik type gewoon want wil mijn ei kwijt.

Laatste tijd aan de familie verteld dat ik bij Tactus loop en bijna mijn doel van 2 maand behaald. Mijn "trainer" vroeg of ik mijn doel wil verlengen. Dit heeft me echt aan het denken gezet, blijf ik langer van de fles af of ga ik een poging wagen om te kijken of ik mezelf eindelijk in de hand kan houden. Nieuwsgierig maar ook super angstig.

Nu met het mooie weer begint het ook wel meer te kriebelen, lekker op het balkon of terras zoals ik eerder elke week deed. Vooral op zondag vaste prik speciaal pils voor de helft van het geld. Ik zie die vriendengroep bijna niet meer en dit vind ik ook jammer. Ik ga heel af en toe mee maar dan als ik echt sterk in mijn schoenen sta. Vandaag is het anders, de nieuwsgierigheid is hoger dan de angst. Ik mis het gevoel een beetje dat ik kreeg, maar er afscheid is al geweest, meerdere malen zelfs al.

Woensdag begin ik naast mijn training ook nog sessies bij de psych, dus sowieso de beste optie is blijven stoppen totdat ik dit ook allemaal heb overwonnen anders sta ik weer bij er begin. Ik voel me zoveel beter nuchter maar vandaag een wat mindere dag met een wat minder uitzicht op morgen, me "verantwoordelijken" bij het UWV, tenminste zo voelt het. 'S avonds lekker sushi eten in een restaurant, ben benieuwd hoe dat loopt.

Is er misschien ook iemand die intensiever contact zou willen? Ik denk dat ik dat wel prettig zou vinden. Ik had me al gemeld bij maatje gezocht maar weinig reactie helaas.

Groetjes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er ook nieuwsgierigheid

naar een keuze voor langere tijd

zonder drank Blondy?

Gewoon deze mindere dag doorkomen

en je sessies nuchter aangaan?2 maanden is in mijn beleving niet

lang genoeg om sterk te staan. Terugvallen in oude gewoontes ligt

dan wel erg voordehand ben ik bang. En of de psychother. dan echt

aan kan slaan is maar zéér de vraag. Bij mij was dat niet zo.

Pas toen ik echt niet meer dronk vielen de kwartjes pas. En had ik door

dat drinken geen echte toegevoegde waarde meer voor mij heeft.

Elke zomer, terrasje, feestje, etentje, mijn hele leven is kompleter als

ik het nuchter aanga. Ook mijn vriendschappen trouwens en relaties.

Ik heb lang harde lessen moeten leren; mijn zelfinzichten dreven de

spot met me, zolang ik geen actie ondernam.

Van mij een advies om te verlengen dus. Dat kun jij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap hoor dat je aan familie daadwerkelijk vertelt dat je therapie hebt om niet meer te drinken. Mijn familie weet wel dat ik nu "even" niet meer drink maar niemand anders dan ik zelf weet iets over de omvang van mijn probleem met drinken.

 

Ik drink nu niet omdat ik mijn nieuwe baan optimaal wil beginnen. Als ik jou zo lees met UWV, psychiater je relatie.....dan zit jij ook op een punt waarin zaken erg belangrijk zijn voor je toekomst. Ik wil, omdat de komende maanden erg belangrijk zijn, een helder hoofd hebben en bovenal, ik wil niet uitstellen. Ik weet niet hoe dat bij jou werkt maar in drink perioden stel ik zaken teveel uit. Ik lees bij jou dat je nu in een paar weken therapie volgt, belangrijke zaken gedeeld hebt met familie, actief oefent met emoties uiten naar je vriend.....onderneem je net zoveel acties als je daarbij weer gaat drinken of laat je het meer, sloffen zoals ik?

 

Ik had het vandaag ook hoor, Lekker buiten en dan zie je allemaal mensen met een pilsje wijntje.....en ik aan de ice-tea...En wat jij dus ook doet, situaties mijden zoals een vriendengroep waar je weet dat je gaat drinken. Met als gevolg dat je als "bijwerking" van niet drinken sociale contacten gaat missen of een borrel, uitgaan.....laat schieten om niet in de verleiding te komen. Op dat punt heb ik nog geen oplossing...

 

Over meer contact willen. Ik ga mijn best doen vaker jou draadje te lezen en sneller te reageren. Ik weet niet of ik de juiste persoon ben voor meer contact. Ik heb de tijd niet om altijd elke dag meteen te lezen en te reageren. Maar ik vind het wel belangrijk om niet alleen met mijn eigen sorres en niet drinken bezig te zijn. Het zou goed zijn om meer te delen. Delen kan met iedereen op de dagenraad maar daar schrijf je ook niet alles.......Om te beginnen ga ik hier vaker komen.....CU

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...