Spring naar bijdragen

stoute schoenen aangetrokken.

tes

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen.
ik ben Tes en ik heb me hier aangemeld omdat ik hulp zoek voor het stoppen met drinken.
Na jaren (15 jaar) te veel en iedere dag gedronken te hebben is nu de tijd gekomen dat ik me sterk genoeg voel om te stoppen.
ik ben 1/2 jaar geleden gestopt met roken, iets wat ik nooit verwacht had te kunnen.
Ik heb daardoor zoveel vertrouwen in mezelf gekregen dat ik nu ook op andere fronten mijn leven op ga pakken.
Ik ben begonnen met afvallen en nu het drinken er dus ook bij gepakt.
Ik ben gaan bewegen, en meer gaan slapen.
Ik heb van de huisarts refusal gekregen.Dat moet verhinderen dat ik 's avonds in een zwak moment toch een glas (of 2 of 3) pak.
Ik dronk vooral om het leven wat makkelijker/leuker te vinden.Ik ben best gevoelig en serieus,denk veel na over veel dingen.En met alcohol wat het leven net iets aangenamer..
Ik dronk iedere dag gemiddeld 4 a 5 glazen wijn.(Soms ook meer, soms dus ook minder)Niet heel erg veel, en ik heb ook lang geroepen dat ik best mee kon stoppen als ik wilde, maar het is wel degelijk een probleem voor me geworden,Ik kon niet meer zonder, en de paniek als er niets in huis was..dat leek echt wel op een verslaving!Ook begon ik steeds vroeger met drinken, eerst wat het altijd 'a avonds na 22.00 uur maar op het laatst kon ik rond 16.00 uur al beginnen, onder het mom van een drankje voor het eten..is gezellig...
Ik ben nu met mijn 7e dag zonder alcohol bezig en het valt me niet tegen.
Ik slaap wel slecht,heb wat last van hartkloppingen,maar die kunnen ook van de medicijnen zijn?
Maar verder hoor je mij niet mopperen.
Ik zal mezelf heus nog wel tegen gaan komen.Ik ben blij dat ik deze site ontdekt heb, ik hoop een boel van jullie te leren,en misschien kan ik weer iets voor jullie betekenen?
Zijn er anderen ook bezig met refusal of sortgelijke medicijnen?
Mijn grootste angst is om depressief te worden van niet meer drinken..Of het een reeele angst is weet ik niet..

Oh ja ik ben 38 jaar.En ik ben bang om nu op "bericht plaatsen " te drukken..Dan is het zo officieel..
Maar ik ga het toch doen!!!
Ik wil van die afhankelijk af! Ik ben sterk genoeg om het leven zonder alcohol ed aan te kunnen.
Lieve groeten, Tes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tes,

als eerste welkom hier!

je bent behoorlijk rigoreus bezig zo te lezen.
niets mis mee!
het leven begint voor een vrouw pas na de 40e
hebben we nog twee jaar de tijd (ook ik ben 38) om ons leven in gareel te krijgen
en uiteindelijk volop te kunnen genieten.
:D

Drink je nu nog steeds af en toe? met je medicijnen bedoel ik?
Refusal geeft je inderdaad hartkloppingen als je een drankje nuttigd
zo niet...............

je lichaam heeft ongeveer een week nodig om alle alcoholgifstoffen af te voeren
daarna gaat je lichaam misschien rare grappen uithalen
meestal een teken van pure oververmoeidheid die best een tijd kan duren
geen leuk vooruitzicht maar je gaat je wel elke dag beter voelen, er beter uitzien etc etc

Bij gaf mijn weerstand het geheel op, drie maanden geslapen nog wat ziektes en zeer er overheen
maar toch voelde ik me beter dan anders, niet uit te leggen
in ieder geval gaf het wel genoeg vertrouwen om door te zetten.

Hopenlijk zie ik je terug op de Ditjes en Datjes
dat is de dagdraad waar iedereen tezamen komt.

groetjes
tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tes. Ja ik slik Refusal. Al zo'n 20 jaar. kon daarmee m'n alcoholgebruik een beetje temperen. Ik zweer er bij.
Ja en die hartkloppingen schijnen erbij te horen. Ik heb hier meer mensen horen klagen. Best akelig hé?
't Is ff afwachten hoe je verder reageerd, je hoeft niet depri te worden hoor. Sommigen van ons hebben het wel gehad maar velen van ons niet.:present:
Wekom trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tes, welkom op het forum.

Ik lees over hartkloppingen. Dat hebben er meer hier hoor als ze net stoppen (en ook wel als ze nog drinken). Als je stopt met drinken gaat over na een tijdje.
Jouw drankgebruik lijkt op het mijne. Behalve dan in het weekend, want dan dronk ik meer. Ik hoop dat jouw aanmelding hier voor jou hetzelfde effect heeft als het voor mij had. Of misschien zelfs beter nog, want soms drink ik in het weekend nog wel wat maar niet heel veel.

Oh, ik zie net dat je Refusal slikt dus dan kan je niks drinken toch? Dan ga je het zeker beter doen! Succes en hou vol. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het eerste jaar Refusal gebruikt. Het hielp om van de gewoonte van het pakken van een borrel of iets dergelijks af te komen. Weet wel dat het levensgevaarlijk is als je er bij drinkt. Als het goed is heeft de huisarts je dat verteld.

Alcohol roept depressies op. Stoppen is ook wat dat betreft het beste. Zeker als je er aanleg voor hebt.

Geen angst hebben. Leef per dag.

Ik ben wel naar de AA gegaan. Ik had nooit genoeg gehad aan alleen online. Het werkelijk ontmoeten van lotgenoten was en is voor mij heel erg belangrijk.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tes,

Je verhaal is een herkenbaar verhaal voor mij. Ook ik dronk meestal "maar" 4 a 5 glazen per avond en soms sloeg ik ook wel eens een avondje over. Toch werd de alcohol steeds belangrijker in mijn leven en ging ik meer en eerder drinken. Ik kon ervan balen wanneer de fles leeg was en niks meer in huis..Niet goed dus...Een paar keer zeer veel gedroken en daar erg van geschrokken. Daarna me hier aangemeld en 4 maanden niks gedronken. Toen 1 avond wel en daarna weer overnieuw begonnen met een schone lei. Zit vandaag op dag 13 en vind het moeilijk...Maar ik ga ervoor:)
Het helpt mij om iedere dag even naar de Ditjes en datjes te gaan voor een praatje of steun, misschien zien we je daar?

Succes meis:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Tes, welkom hier bij de ervaringsdeskundigen.
Ook ik had zo'n patroon als jij
ruim 30 jaar lang; ik wist al wel dat ik een probleem had
maar vond daar geen erkenning bij vrienen en fam, zelfs bij hulpverleners.
Bleek dat de meesten hetzelfde zo niet meer dronken!
Inmiddels weet ik dat ik niet moest gaan vergelijken, dat hoorde bij het ontkenningsdeel van de rouw.
Ik moest gewoon richting acceptatie en door alle lagen van de rouw heen.
Lees maar eens een simpel boekje van Elisabeth Kubler Ross, dan zul j veel herkennen
en wat milder naar jezelf worden misschien. Ik heb er veel aan gehad, want rouwen en verlis komt op
veel meer maieren voor an bij de dood alleen. En dood heb ik vaak moeten verwerken en ja daar ging de nodig troostdrank bij. Ik ben hier een jaartje geleden terecht gekomen en heb de behandeling gedaan.
Geen dag spijt, eerlijk waar, en het waren echt geen gemakkelijke dagen want ik kwam alles tegen waarvoor ik vroeger gedronken zou hebben. En doe nog steeds therapie. Fijn om om hulp te durven vragen en het te kunnen ontvangen nu ik nuchter ben. Vroeger verschool ik me achter: het helpt niet.
Met de stiekume gedacht, ik ben dus niet te helpen.
Het is een heel proces, de lichamelijke klachten, hartkloppingen depressie, stress, futloss en slecht slapen, gaan allen voorbij, bij iedereen is de duur en hevigheid verschillend. Ik sliep pas na maanden weer goed, maar realiseerde me toen wel dat het al jaren geleden was om goed wakker te worden en daar begint tenslotte je nieuwe dag mee, dus heel belangrijk.
Neus lekker veel en vaak hier op alle draadjes, het leidt af van de trek, en j komt ongetwijfeld veel tegen
waar je wat aan hebt. Wat je aanspreekt is speciaal voor jou geschreven!!! Succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...