Spring naar bijdragen

Nog niet zo lang geleden gestopt , en


Ztiertje

Aanbevolen berichten

Ik ben nog niet eens zo lang geleden van de 1 op de andere dag gestopt met drinken .

 

Ik dronk voor mijn doen echt wel veel , en elke dag  :blush:

 

1 Juni vorig jaar stopte ik na een behoorlijke schrik .

 

Ik heb in de dagen / weken daar na eens even flinke gesprekken met me zelf gehad .

 

Op 6 of 7 Juni had ik mijn eerste AA avond ( na jaren weer )

 

Pogingen van meer dan 20 jaar er voor waren heerlijk mislukt  :face-icon-small-shocked:

 

De eerste week / 2 weken wou ik niet naar de supermarkt , uit angst toch weer bier / drank   in te kopen .

 

Ik heb mezelf min of meer een schop onder de kont gegeven , en tegen mezelf gezegd dat ik toch wel al een hele grote jongen ( 58 jaar jong ) was als ik het gewoon NIET kocht .

 

Wel mijdde ik het alcoholpad de eerste keren dat ik in de supermarkt kwam  , als de pest .

 

Na ca. 3 weken / een maand ging ik er toch voor de eerste keer door heen , gek het deed me weinig tot niks .

 

De eerste 4 'a 5 keer drongen de hele avonden van de AA amper tot me door , later wel en herkende ik heel veel .

 

Pas geleden ontdekte ik dat ik sommige mensen bij de AA irritant en hypocriet vond , en ik me er begon te vervelen .

 

Zo was er een nieuweling die kwam , die over " zijn bescheiden"  :P  :P  :D  :D dagverbruik begon na het voorlezen van de eerste stap .

 

En " ons"  ( de rest van de aanwezigen ) na al de verhalen die ik ook inmiddels al tug keer gehoord had , " alcoholisten"  noemde .

 

Wel idd. dat zijn we toch ook ?????

 

We komen er niet voor onze zweet tenen , hernia's etc. immers .

 

Uhhhh erkennen dat je alcoholist bent , en dat ook voor de rest van je leven bent en blijft .

 

Uhhhhmmmm stond dat niet in 1 van die stappen ???

 

Ja toch ?

 

Ik was verbaasd , kwaad eigenlijk toen een mede lid heel boos opsprong en die man vertelde dat hij beter kon wegblijven etc. etc.

 

Er over dit voorval niet gediscuseerd kon worden etc. etc.

 

In mijn ogen heeft hij die nieuweling , ( en ook mij ) eigenlijk de toko uitgejaagd .

 

Voor mij is het niet zo heel erg , ik begon me toch al van alles af te vragen , en me te vervelen .

 

Want al die verhalen van die groep heb ik al tug maal gehoord , en ik vraag me af ;

 

Waarom heb ik niet die trekmomenten zoals anderen ?

 

Waarom heb ik niet die medicijnen nodig , zoals die anderen ?

 

Waarom heb ik niet die terugvallen zoals die anderen ?

 

Waarom heb ik maar kort last gehad van het supermarkt probleem ?

 

Waarom kan ik gewoon door de alcoholstraat lopen in de supermarkt ?

 

Al de tijd dat ik gestopt ben staat er zeker 7 'a 8 liter Wodka zo voor het grijpen in huis .

 

Waarom heb ik niet die niet aan gesproken in al die tijd ?

 

Voor mij zelf heb ik al die tijd geen alcohol gekocht .

 

Ca. 2 'a 3 weken geleden zouden wij visite krijgen van iemand die stevig bier drinkt .

 

We hadden niets in huis , en we wilden toch gewoon gastvrij zijn .

 

O ja al die tijd kan ik ook gewoon verdragen dat iemand gedronken heeft , of drinkt .

 

O.a. mijn zoon ruikt regelmatig uit de mond naar alcohol , dus vandaar dat ik dat weet .

 

Ca. 3 weken geleden kocht IK dus 8 pijpjes bier voor onze kennis die op visite zou komen , de beste man kwam niet mee .

 

Al die tijd staan er al die 8 pijpjes bier nog net zo , ik taal er niet naar .

 

Hebben meer mensen soms hetzelfde als ik ?

 

Stomme vraag eigenlijk ben ik wel die alcoholist ?????

 

Ik durf het absoluut niet uit te proberen , want ik heb wel 1 is veeeeeeeeeeeeeeeeeel te weinig , en een vrachtwagen  trailer vol is niet genoeg .

 

Ik ben benieuwd naar jullie reactie .

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerrit bedankt voor je reactie .

 

Ik heb dit hele verhaal ( uitgezonderd dat ik me begin te vervelen , en te irriteren uiteraard ) ook al eens  verteld op de meeting van de AA .

 

Ik kreeg slechts van 2 personen een overeenkomstige reactie , eigenlijk 3 ( maar die ene was een nieuwkomer die net een afkickprogram had gevolgd , en ik daar na nooit meer heb gezien )

 

1 persoon beleefde / had het net zo beleefd als ik , en komt heel sporadisch eens om de neus te laten zien .

 

En mijn vaste maatje die echt op gelijke hoogte zit als ik , en ook zegt als je dat goede gesprek met jezelf maar goed in je koppie hebt .

 

En je " visite kaartje" ( onder afgebeeld ) maar direkt pakt , en goed bekijkt bij trekmomenten / spanningen , en dit dan goed in de oren en ogen knoopt .

 

Is er weer niks aan de hand , alleen accepteer dat je tot aan je dood nooit die eerste druppel weer pakt .

 

Wij beiden hebben ook die overtuiging dat je jezelf niet moet belonen , en ook niet moet laten belonen voor het nuchter zijn .

 

Zo gaan we beiden t.z.t. onze 1 jaar droog verjaardagviering  in die groep om die reden weigeren .

 

Nuchter zijn , en blijven moet een gewoongoed zijn en blijven in je leven , pas dan ben je al verder .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peet ook jij bedankt .

 

Het is net of ik in de spiegel kijk met jouw verhaal , op dat vrouwtje gebeuren na dan .

 

Ja het antwoord op mijn eigen vraag is idd. ja ik weet het denk ik wel .

 

Raar ( maar gelukkig eigenlijk maar ) dat wij dan niet van die rare trekjes hebben waar veel anderen wel last van hebben .

 

Daar was ik eigenlijk benieuwd naar , of zijn wij gewoon iets radicaler voor ons zelf ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verhaal van Peet zou ik zo goed als letterlijk over kunnen schrijven. Inclusief vrouwtje :) (Ook gekapt, maar niet om die reden)

Ziekte? Neuh... ben zo gezond als een vis.

 

Mijn toevoeging dan.

Ik heb dat dus gedaan. Na ongeveer een jaar droog af en toe weer drinken. Binnen drie maanden was ik weer compleet terug bij af.

Drie jaar later, en een les rijker, eindelijk opnieuw gestopt. Dat laatste is nu een kleine twee jaar geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Wat jullie hierboven schrijven deel ik niet geheel.

Ook ik vind het niet moeilijk om de eerste niet te pakken, maar ik bestempel mezelf wél als alcoholist. Ik heb wel een ziekte, nl. verslaving. Het doet er niet toe of die is aangeboren of aangeleerd. Het maakt mij niet uit of ik een gen heb dat neigt tot verslaving of dat ik een gen heb die mij bij geboorte al tot een verslaafde heeft gemaakt.

Ook ik slik geen medicijnen tegen trek, maar het is gevaarlijk om te doen alsof iemand zonder medicijnen kennelijk sterker is. Dat wordt hierboven wel afgevraagd en mijn eigen antwoord is met klem: Nee. Zo iemand is niet sterker. Niemand is sterk genoeg om in zijn eentje sterker te zijn dan een verslaving. Zelfs zoiets suggereren vind ik al gevaarlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...