Spring naar bijdragen

Wensdag vijf februari

Mai

Aanbevolen berichten

Dames, hoeveel jaren speelt jullie drankverslaving?

Sorry,nieuwsgierig/belangstelling.

Ik heb qua drank (daarvoor andere middelen) pas 2 jaar echt een probleem.

Maar het is zo hardnekkig....

Volgens mij maakt het niet zoveel uit welk middel je gebruikt om te verdoven (pijn,verdriet).

Ik ben van wiet overgegaan naar medicatie naar alcohol.

Maar alcohol is het meest verkrijgbare en geaccepteerde middel merk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet goed hoelang ik een probleem heb met alcohol. Ik weet wel dat het voor mij echt een probleem werd in de zomer van 2012. Toen had ik een avond besloten om niet te drinken, gewoon omdat ik het zonde van mijn geld vond, en toen zat ik heen en weer te wippen op de bank. Toen dacht ik bij mezelf:"Oef, volgens mij ben ik nu te ver doorgeslagen". 

Edit; Vervolgens heb ik teruggekeken op het probleem en kwam ik op 8 jaar alcoholverslaafd. Maar toen ik mijn moeder dat vertelde zei ze dat dat dus absoluut niet zo was. Ik heb 22 jaar niet gedronken, vanaf mijn 22e af en toe een drankje, op mijn 25e wat meer, op mijn 26 helemaal niet en op mijn 27 toch heel veel regelmatiger. Dus denk een jaar of vier, waarvan het een dik jaar echt problematisch werd. Maar hoe langzaam het er ook in sloop, het blijft een kwelgeest. 

bewerkt door Madeleine
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is de laatste tijd erg veel gebeurd Jen, misschien komen de spanningen er nu uit. Bij mij ging dat ook altijd gepaard met gevoelens van angst en onzekerheid. Zeker als ik weer wat meer tijd kreeg voor mijzelf, maar met erg veel spanningen had ik er vaak last van.

Ontspan je je wel genoeg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...