Spring naar bijdragen

Zondag


Hanneke

Aanbevolen berichten

Toch ff een vraagje.

 

 

Leuke vrouw tegengekomen begin December en het klikte allemaal wel.

Ook netjes verteld dat ik in het bezit ben van een flink alcohol verleden,je kan beter maar open zijn toch?

Allemaal geen probleem, tot ze afgelopen week onverwachts hier kwam om gezellig een paar dagen te blijven.

Helemaal leuk dacht ik, maar eenmaal avond en ik al had verteld dat ik geen alc in huis heb pakt ze een tas vol met bier en dronk elke avond een stuk of 5 flesjes..

Ik ben hier zo erg op afgeknapt dat ik afgelopen weekend ook gelijk besloten heb om er maar niet mee door te gaan..

Ik heb er normaal helemaal geen probleem mee als iemand iets drinkt maar dit vond ik echt helemaal niets.

Zit ik er te veel op te letten?? of komt het dan te dichtbij? ik weet het echt niet, zijn er meer mensen die zoiets wel eens ervaren hebben?

 

Gr

Peet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peet,

Persoonlijk, kan ik me heel goed voorstellen dat je hier op afknapt.

Het zegt denk ik ook wel wat over haar.

Als je geen moeite hebt om geen alcohol te drinken, hoef je het ook niet zelf mee te nemen vind ik.

Bovendien, zou het jou ook weer kunnen triggeren.,

En natuurlijk komt het op deze manier te dicht bij.

Het geeft aan, hoeveel behoefte iemand kan hebben aan alcohol,

En jij probeert die periode juist af te sluiten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor je reactie Rapilos.

Nu moet je echt niet denken dat ik er opeens helemaal tegen ben hoor, als mn neefjes,nichtjes of zus en zwager hier is haal ik gewoon wel bier of andere drankjes voor ze.

Maar had echt geen idee dat dit zo op deze manier bij mij zou afknappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou op je intuitie afgaan, Peet. Als het voor jou niet goed voelt, dan besteed je daar best aandacht aan. Wat ik niet zou doen, dat is proberen om haar te veranderen. Uiteindelijk is er niks mis mee als zij een paar pintjes wil drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het enige wat mij bevreemdt is dat

ze niet even communiceert Peet,

zowel van dat langskomen als van het zelf meenemen.

misschien dat dat het al anders had gemaakt voor je.

 

nee Rapi ik loop niet mank hoor, het schrijnt wel, meer niet.

 

en Jen wat heerlijk voor jullie drietjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peet, ik zou er ook op afknappen.

Past niet zo goed bij elkaar lijkt me, een geheelonthouder en een stevige drinker.

Ik vind elke avond 5 ook wel iets meer dan een paar, en inderdaad zomaar zonder overleg.

Bezoek dat af en toe langskomt is van een heel andere orde, of iemand met wie je al heel lang samen bent die drinkt.

Maar een  nieuwe partner. Ik zou maar op je gevoel afgaan.

 

Och Jane, kusje op je knie :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je met iemand iets hebt dan hoeven er toch geen afspraken gemaakt te worden als ze gezellig wil komen?? Met die drank vind ik idd een ander verhaal en ben ook op mn gevoel en intuitie afgegaan qua relatie....

Nooit gedacht dat ik er nu aan de andere kant zo over zou denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb ik juist weer niet ervaren Agnieta dat mensen me tot drinken willen aanzetten, ben vanaf het begin open geweest naar het kringetje wat ik belangrijke mensen vind over mijn drankgebruik, als er nu eens iets is van een feestje ofzo bellen ze me juist om te vragen of ze nog iets speciaals in huis moeten halen voor me :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoelde niet zozeer het onverwacht komen, meer die tas met bier.

Maar ja, als je zelf drinkt is dat waarschijnlijk ook niet gek. Wij namen ook wel eens drank mee bedenk ik me nu.

Weet ze dat je een drankprobleem had en helemaal gestopt bent?

Het gaat denk ik niet meer aantrekkelijk worden, als je je al afgeknapt voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kate, ben daar gewoon open en eerlijk in geweest qua mijn verleden, zoals ik al zei heb ik er verder nooit moeite mee, maar denk als je iets opnieuw wilt beginnen dat je er dan toch automatisch naar gaat kijken.

Ik voel me gelukkig sterk door het niet meer te willen ook..

De hoeveelheden keek ik eigenlijk niet naar,maar wel wat het met mijn gevoel deed... En deze ervaring is echt helemaal nieuw voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...