Spring naar bijdragen

voorstellen

smoothie

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, vandaag heb ik er voor gekozen om iets aan mijn verslaving te doen,en niet voor het eerst.

ik zal me even voorstellen.

Ik ben een vrouw van 41 jaar, moeder van 3 kinderen 13-9- bijna 6, en getrouwd met een lieve geduldige man.

Maar ik drink dus regelmatig te veel en dat gaat tenkoste van mezelf en van mijn gezin.

Ik heb geloof ik elke week wel een keer of wat  dat ik wil stoppen met drinken, maar zodra het weekend is, dan ben ik toch niet zo sterk als ik dacht!!!

ik hoop hier een luisterend oor te krijgen en te kunnen geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey Ietjefietje, leuk dat je reageerd, ik weet eigenlijk niet goed wat mijn trigger is, of ik heb er nog niet echt over nagedacht, in het weekend ga ik los, en dan is er geen rem meer!! doordeweeks, let op wel 3 hele dagen!! drink ik niks, maar zodra het weekend komt, dan moet ik drinken. en echt gezellig word ik niet.

Hoelang ben jij al hier? en ben je geminderd of gestopt?

gr smoothie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom smoothie,

ja de maandag is dan een uitgelezen

dag om te starten met goede voornemens.

Om jezelf serieus te nemen hierin: wat ga je

als voorbereiding doen om komend weekend niet

meteen alweer voor gaas te gaan?
Een goede voorbereiding is het halve werk

zeggen ze niet voor niets.

succes in elk geval en ik hoop je nog te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de maandag dinsdag en woensdag gaan goed om nix te drinken dat doe ik al een tijdje zo, maar op donderdag dan neem ik me vaak voor het niet te doen, niet de eerste te nemen, totdat ik thuis ben en dan ben ik moe, en ga ik toch voor gaas.

Dus lady jane, ik vond het een goede, wat ik ga doen om die eerste niet te nemen!! daar had ik helemaal nog niet bij stil gestaan, ik moet dus mijn ritme omgooien en iets heel anders doen dan anders, maar wat. heeft iemand surgesties om dit aan te pakken

bedankt voor de leuke reactie, en hoop dat we veel aan elkaar kunnen hebben

O ja ik wil volledig stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Smoothie,

Welkom hier op het forum. Goed dat je helemaal wilt stoppen.

Ik ben vorige week voor het eerst 3 dagen gestopt en toen was ik zo trots dat ik weer begon.( het glaasje wijn was voor mij ook altijd een soort beloning)  Zaterdag dan weer gestopt.

Ik merk dat ik ook moeite heb met het ritme te veranderen. Ik heb me opgegeven voor sporten en als de trek begint dan ga ik wat in huis doen of even wandelen.

Daarbij probeer ik afspraken buiten de deur te maken zodat ik niet kan drinken omdat ik nog moet rijden. Ook lees ik veel hier op het forum, dat motiveert me ook. Voel me dan minder alleen met het probleem (door het begrip) en het geeft me een schuldgevoel als ik wil toegeven. Dan lees ik even andere draadjes en voel ik me gesteund.

Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond Smoothie,

Van harte welkom op ons forum, ik hoop dat je veel kracht krijgt om te stoppen met de alcohol.

Ja het lijkt soms net een wekkertje dat af gaat als het weekend is, en dat toestemming geeft om los te gaan. Het is een soort conditionering, het welbekende Pavlov effect. Zodra je jezelf toestemming geeft om er aan te denken, geef je jezelf ook de toestemming om te gaan drinken, en krijg je trek. We kennen dit hier allemaal denk ik. Het zal niet makkelijk zijn om dat te veranderen maar het is wel te doen hoor. Veel afleiding zoeken, zorgen dat je maag vol blijft, want dat vermindert de trek en als je gespannen wordt, een lekkere warme douche. Dat doet wonderen.

Ik wens je heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dat toch met die vrouwen van 41 jaar, is kennelijk een mooie leeftijd op te stoppen met de drank!!

Ben er al meerderen tegenkomen en ben er zelf ook een van.

Smoothie, bedenk waarvoor je wilt stoppen. Je gezin! Daar heb je vast je redenen voor, opschrijven en dit lezen wanneer je wilt gaan drinken want het drankmonstertje heeft ook vele redenen om je over te halen toch te gaan drinken!!

Mijn gezin is ook mijn belangrijkste reden te willen stoppen, eind november dus gestopt, midden december een terugval van een week, dat krijg je als je die eerste weer neemt, ik dacht ach, alleen dit weekend omdat we "uit" waren....en vanaf 27 dec. Weer gestopt.

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle reacties, ik merk nu nu het dichterbij de donderdag komt, ik weer ga twijfelen, dat het stemmetje in mijn hoofd alweer begint!!! wat een k.... stemmetje is dat toch.

Ik wil en ga morgen niet drinken.

Ik heb ook vaak als bv een vriendin zegt ik kom dan en dan langs, ik gelijk denk, ja maar dan kan ik niet drinken!!! want dat is dan zo"gezellig" maar niet heus. maar ik vind het wel lastig daar mee om te gaan!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Smoothie,

Welkom hier. Goed dat je helemaal stoppen wilt. Zoek vooral afleiding. Doe het dag voor dag. Vandaag drink ik niet. Morgen is het weer vandaag. Dat is te overzien.

Ik ben Hanneke. 65 en ik woon in het zuiden van het land ( Brabant) Ik ga naar de AA en ben intensief met de 12 Stappen van de AA bezig. Ken je dat?

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het al allemaal open gegooid naar mijn vrienden en famillie, maar vond het vervelend dat ze zeurde als ik toch weer een wijntje nam, dus ik hou nog even mijn mond, maar kan altijd op ze rekenen, en ik ga het gewoon doen.

Ik las iets over een ketting maken, elke dag zonder drank een kraaltje!! ik vind het een super idee en ga dat zeker uitvoeren.

nou lieve mensen, bedankt voor jullie adviezen en steun, heb al een bol wol gekocht, dus ga breien vanavond om maar neit aan de drank te gaan.

Het gaat me lukken, vanavond neem ik de eerste niet!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...