Spring naar bijdragen

Voorstellen


Paddy

Aanbevolen berichten

Hallo, ik wil me even voorstellen. Hier heet ik Paddy, man en 50 jaar. Ik ben gestopt met drinken omdat als ik drink ik alcohol niet de baas ben. Ik was al eens eerder langdurig gestopt maar op een gegeven moment toch weer door m'n hoeven gezakt en weer in de oude gewoonte vervallen van veel drinken. Ik zal hier vaker komen voor morele steun en wat luchtigheid in lastige momenten. Vooral nu de eerste weken doorkomen en wennen aan deze hernieuwde nuchterheid. Ik heb er wel een goed gevoel bij en het is ook een opluchting nu de voorraad drank door de gootsteen is weggespoeld.

 

Ciao,

Paddy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo hier allemaal. Dit wordt mijn eerste berichtje hier. Nieuw om aan een forum deel te nemen en ook nieuw om te stoppen met drinken. Ik volg deze site al een weekje en ik ben wat huiverig. Iedereen begint vol goede moed en houdt het korter of langer vol.Ik heb een aantal maanden de "cursus"bij VNN gevolgd en het resultaat was minder drinken. Dat is een jaar vrij goed gegaan maar half december was het weer een paar keer mis. Ik had me voorgenomen om verder te gaan met afbouwen en helemaal te stoppen als mijn derde kleinkind geboren wordt. Dit is over 6 weken. Tijdens eerste kerstdag een intensief en moeilijk gesprek gehad met de kinderen. Het liefst zien ze me opgenomen in een kliniek maar vanwege mijn werk wil ik dit (nog) niet. Vorige week weer een gesprek bij VNN en dat heeft me wel wat rust gegeven. Nooit meer..maakt me angstig en daarbij krijg ik het gevoel dat ik dat niet kan.

Een besluit moest ik wel nemen. Eerder dan ik van plan was Stoppen of doorgaan. Na heftig beraad met mijzelf....minderen blijkt te kwetsbaar...heb ik besloten om kleine stapjet te zetten. Zondag begin ik waarop ik dacht: dan kan het ook wel zaterdag. Dat is gelukt. Na ruim 25 jaar dagelijks drinken. Gister weer en vanavond lukt het ook In mijn dorp is de winkel al dicht en ik heb niet de neiging om in da auto te stappen.

Het verhaal van de wekker zetten sprak mij wel aan. Iedere dag dat het lukt, geeft mij de mogelijkheid om terug te kijken op een "gelukking".

Vandaag hoef ik nog niet aan morgen te denken.

Ik woon alleen dus geen controle. Maar ik heb het wel aan een aantal vriendinnen verteld en die kan ik zo bereiken gelukkig.

Ik volg jullie groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Davida,

en wat een mooi woord: gelukking!

Idd de stapjes kleiner maken en niet: nooit meer denken.

Dat weet ik ook niet bij mezelf, maar dat hoef ik ook niet te weten.

Vandaag neem ik die eerste niet. En jij gelukkig ook niet.

Je kunt hier ook een maatje zoeken of vragen per pb (persoonlijk bericht)

Ik heb veel aan mijn maatje gehad; we mailen ook privé en voor nood hebben

we 06 uitgewisseld. Zelden nodig, maar de wetenschap dat het kan geeft rust.

Er is een speciaal draadje voor , kijk maar even als het je aanspreekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een week onderweg en het gaat goed. Ik zit er over te denken om me volgende week aan te melden bij de AA. Ik denk dat het goed voor me is om contact te hebben met lotgenoten en ik kan wel wat steun gebruiken. De religieuze insteek van het 12 stappenplan stuit me wel een beetje tegen de borst. Ik heb toch meer het gevoel dat het vanuit mezelf moet komen en niet vanuit een 'hogere macht' zoals ik lees in de methode van de AA. Maar misschien moet ik het gewoon eens meemaken en wordt de spreekwoordelijke soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend. Ik kan er natuurlijk altijd weer mee kappen als het niet mijn club blijkt te zijn.

 

Ciao,

Paddy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Paddy,

 

Kijken (en luisteren) bij AA is niet verkeerd, hoor. Zelf sta ik nu ruim vijf jaar droog dankzij hun programma.

Maak echter onderscheid tussen religieus en spiritueel. Het AA programma is niet religieus, het is een spiritueel programma.

Die Hogere Macht waar het vaak over gaat kun je buiten jezelf zoeken, maar ook in jezelf.

Het gaat erom dat je iets vindt dat sterker is dan dat je denkt dat je zelf bent.. iets dat het mogelijk maakt, jezelf te overtreffen.

 

Het stappenprogramma dat van oorsprong van de AA is wordt ook toegepast in andere groepen. Dus als je het bij de AA niet vindt,

kun je ook eens gaan shoppen bij  NA (Narcotics Anonymous) of CA (Cocaine Anonymous). Alcohol is een drug, dus wat betreft

het aanpakken van je verslaving maakt het in wezen niet uit waar je heengaat. De benadering van de stappen verschilt van

groep tot groep. Geef niet op na één eventuele teleurstellende ervaring, kijk verder dan je neus lang is.. Geef het een kans en

bovenal, geef jezelf een kans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje,

 

Fijn dat je reageert. Het is een goed advies om het, en mezelf zoals je schrijft, een kans te geven. Ik zie op internet dat in de stad waar ik woon er verschillende AA groepen zijn, verdeeld over verschillende avonden in de week, waarbij volgens mij elke groep zo z'n eigen thema heeft binnen het programma van de AA. Bij één van deze groepen kan ik vast wel aansluiting vinden. Het is wel even een stap voor me, ik ben niet zo hulpzoekend maar dat is dus onderdeel van m'n probleem waar ik nu serieus mee aan de gang ben. Ik ben van plan om maandag contact op te nemen met de AA. Bedankt nogmaals.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...