Spring naar bijdragen

Woensdag 15 januari 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

vijf maanden geleden is er iets heel ergs in mijn leven gebeurd, daarna kon ik de ballen niet meer omhoog houden en heb ik (voorlopig) afscheid moeten nemen van mijn partner, mijn oudste zoon en mijn 'oude' ik. 

door meditatie en bewustwording ben ik een heel eind gekomen. ook mijn deelname aan alcohol de baas heeft me enorm geholpen, bedankt superhulpverleenster!

 

nu is deze periode afgerond en ben ik voldoende hersteld om het een stapje hoger te tillen. 

over drie weken breekt weer een periode van angst aan maar dit keer ga ik het aan en probeer dicht bij mezelf te blijven. wat de toekomst me zal bieden weet niemand, ik kan slechts werken aan mezelf en mijn kind bijstaan in een loodzware periode. hobbels en bobbels komen eraan, ik ben realistischer geworden. maar juist omdat mijn ogen open zijn kan ik de situatie beter inschatten. 

 

deze woorden hangen bij mij in de keuken:

 

basisvertrouwen

innerlijke leiding

zelfreflexie

 

en met (teveel) alcohol op, raak je al deze drie kwijt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 97
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal

Ik wil toch nog even terugkomen op mijn reactie van gisteren. Het gaat mij niet om "het erbij horen" Meer dat ik dan een reactie op iets wil geven en het dan al over iets heel anders gaat of dat mensen elkaar "aanvallen" om iets wat ze geschreven hebben of hoe daar weer op gereageerd werd. Ik heb dan het gevoel dat daar een geschiedenis aan vooraf gaat, waar ik geen weet van heb en ook niet tussen wil gaan zitten. Maar inmiddels heb ik de reacties op mijn geschrevene gelezen en kijk er al wat anders tegenaan. Ook vind ik het "prettig" dat meer mensen het herkennen en het dus niet puur een persoonlijk gevoel is. Dus ik blijf voorlopig nog wel even :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik gisteren dus op had willen reageren, was dat ik gisteren ook zo'n moment had, dat ik de drank zo miste. Ik had de hele dag gewerkt met gistermiddag een bespreking die ik voor moest zitten (geen hobby van me) De bespreking liep erg uit (niet mijn schuld, al ben ik wel degene die de tijd moest bewaken) en op de fiets op weg naar huis overviel me dat gevoel. Thuis eerst een borrel! Voor ons normaal. Manlief had ook de hele dag gewerkt en dan is niets fijner dan thuis aan de keukentafel met een paar glazen elkaar te vertellen hoe de dag is verlopen. Ook manlief had een stressvolle dag achter de rug. Hij is boventallig en er wordt nog al op hem ingepraat dat hij meer moet solliciteren. Iets wat hij wel doet, maar als je bijna 56 bent en chronisch ziek (reuma) dan staan ze niet voor je in de rij. En het werk wat hij nu doet bevalt hem prima, dus hij wil blijven (wat dus weer niet kan omdat daar geen uren voor zijn) Maar toen ik thuiskwam was hij al begonnen met koken en hebben we een cup a soup genomen. Eigenlijk was ik nog trotser op hem dan op mezelf. Want door iets anders te nemen, verdween die trek in een borrel naar de achtergrond.

Waar ik het wel heel moeilijk mee heb is dat ik zo slecht in slaap kan komen en dat ik door de frisdrank 's avonds er verschillende keren uit moet. Maar goed dat zal ook wel wennen. Het is heel fijn dat we het samen doen (zijn ook ooit samen gestopt met roken, wat wel bijna een echtscheiding tot gevolg had) Voorlopig lukt het allemaal nog. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jart,

 

Het is me niet helemaal duidelijk hoelang je nu niet drinkt.

Ik ben niet altijd even actief meer, dus ontgaat me soms iets.

 

Dat het voorlopig nog allemaal lukt is toe te juichen.

Drinken stoppen kost echt tijd Jart. Zeg maar gerust veel tijd.

 

Een zekere Rudy (forumgenoot) zei altijd lichamelijk herstel een jaar

en geestelijk idem dito!

Nu zullen hier wel wat varianten op mogelijk zijn, maar

een lange adem is echt nodig.

Maar... easy does it. De tijd die drinken in beslag nam

wordt nu in stoppen geïnvesteerd. En dat is een mooi iets.

 

Als drank een overheersend iets wordt en zeker als het

het leven gaat ontregelen is 100% stoppen de enige weg.

Ik hoop/denk dat je dat beseft.

 

De trek die zich op vaste momenten manifesteert b.v op

weg naar huis ken ik niet bij mezelf.

Ik dronk zonder rem mezelf het ziekenhuis in.

Maar mijn vriendin die iedere dag uit haar werk naar huis ging had dat ook.

Dan begon in de auto de trek op te komen.

Zelfs lang bij een stoplicht wachten deed haar 'doordraaien'.

En eenmaal thuis, hoppa de kurk van de fles.

Ze is 100% droog, maar dit ritueel hield lang stand.

 

Jart je ziet er is hoop en een leven na de drank.

We hoeven niet met leven te stoppen, dat gaat 'gewoon' door.

Helaas met alle up's en down's die erbij horen.

Ook ik heb zo af en toe mijn gedoe, maar drinken is niet meer

aan de orde.

 

Ga goed en hou vast. :rose:

bewerkt door Ludwig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta hoi,

 

Drinken is niet aan de orde.

Ik kan er wel het woordje momenteel tussen zetten, maar

dat helpt me niet.

 

Zeg nooit nooit.

Ik kan niet in de toekomst kijken en dat is maar goed ook.

Kan slechts hopen dat het zo blijft.

 

Groet.

bewerkt door Ludwig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen! 

Ik kom tot de conclusie dat ik allemaal nieuwe namen zie. Kan wel welkom zeggen, maar ik denk dat jullie hier allemaal vaker komen dan ik hier kom. :) Heb even een momentje achter de laptop, op de bank, dus dacht even bij lezen. 

Pap en oom zijn net weg. Ze hebben het onderstel van mijn bed vervangen. Ik mocht een heel nieuw bed hebben (oma gaat verhuizen naar verzorgingstehuis, heeft het bed van zolder over. Mocht dat bed hebben, maar ook het bed van pap.), maar dat wilde ik niet. Ik ben gehecht aan mijn bed, of de ombouw in ieder geval, dus het onderstel vervangen. Dat was ook wel nodig.  :blush: 

En straks lekker de muziek hard open en huis schoonmaken. Heb wel zin in een krat of wat, maar ik heb bepaalde doelen staan en daar hoort het gewoon niet bij. 

Fijne dag iedereen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van de Cafeïne weet ik ook. Heb ik ook nog eens last van. Drink ik geen liters bier weg, dan wel liters cola light. En daarbij heb ik dan ook gelijk een aspartaam verslaving. Had ik al gezegd verslavingsgevoelig te zijn. :P 

Ben al een kwart gevorderd in huis. Muziek op hard. Gaat lekker zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben gewoon verslaafd aan alles wat ik lekker vind. Niets kan in normale proporties. 

Koffie, cola light, chocolade, laxeerpillen, bier, snoep (en nu ben ik niet zo'n snoepeter, maar zet me een bepaald merk drop voor en ik moet meer, meer meer) etc. Dus even kijken, alcohol, cafeine, aspartaam en suiker. Heb ik al het vergif wel wat er is, toch? 

Ik zit nu aan het gezondste van de dag, een mandarijn. :P

En sinds mijn buurvrouw van 70 is verhuisd is het hier eens per week disco. Die onderbuurman kan me niets schelen en de buurman is toch aan het werk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...